NOLAN N COM

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Dany
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:13
Locatie: Wervik
Contacteer:

NOLAN N COM

Bericht door Dany »

Ik ben aan een nieuwe helm toe en dus hier en daar wat zitten uitkijken wat er zoal verkrijgbaar is. In functie van een komende GPS en eventueel Bluetooth-system is mijn oog zo'n beetje gevallen op de Nolan N102 COM. Heeft er iemand ervaring met deze helm en uiteraard met het com-systeem (terwijl je rijdt uiteraard :-)
de groeten, dany
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
Triker

Re: NOLAN N COM

Bericht door Triker »

Dany schreef:Ik ben aan een nieuwe helm toe en dus hier en daar wat zitten uitkijken wat er zoal verkrijgbaar is. In functie van een komende GPS en eventueel Bluetooth-system is mijn oog zo'n beetje gevallen op de Nolan N102 COM. Heeft er iemand ervaring met deze helm en uiteraard met het com-systeem (terwijl je rijdt uiteraard :-)
de groeten, dany
Yep, niet goedkoop maar topklasse en heel goed werkend gerief.
Alles wordt versterkt, kan verschillende BT hardware aan en duidelijk verstaanbare intercom en geen of zeer winig last van rijwind (geen gefluit in de oren :grin: ). Mijn GPS heeft geen BT maar ik verbind die met de kabel en gebruik de BT voor de intercom. GSM (SonyEricsson) wordt perfect doorgegeven. Moest je een demo willen, langskomen mag na PM.
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: NOLAN N COM

Bericht door jantje beton »

PierreRT schreef:
Dany schreef:Ik ben aan een nieuwe helm toe en dus hier en daar wat zitten uitkijken wat er zoal verkrijgbaar is. In functie van een komende GPS en eventueel Bluetooth-system is mijn oog zo'n beetje gevallen op de Nolan N102 COM. Heeft er iemand ervaring met deze helm en uiteraard met het com-systeem (terwijl je rijdt uiteraard :-)
de groeten, dany
Yep, niet goedkoop maar topklasse en heel goed werkend gerief.
Alles wordt versterkt, kan verschillende BT hardware aan en duidelijk verstaanbare intercom en geen of zeer winig last van rijwind (geen gefluit in de oren :grin: ). Mijn GPS heeft geen BT maar ik verbind die met de kabel en gebruik de BT voor de intercom. GSM (SonyEricsson) wordt perfect doorgegeven. Moest je een demo willen, langskomen mag na PM.
een vriend van mij heeft er ook zo eentje is er heel content van behalve dat hij het muziek van de zumo niet in stereo hoord :roll:
BEN WEER EENS ONLINE
Triker

Re: NOLAN N COM

Bericht door Triker »

jantje beton schreef:een vriend van mij heeft er ook zo eentje is er heel content van behalve dat hij het muziek van de zumo niet in stereo hoord :roll:
Moet aan de kabel liggen, er is van Nolan een speciale "multimediakabel" (15 euro), aan de ene zijde 3 verdelingen aan de andere 4 zodat intercom en externe bron samen werkt. Ik heb de kabel ook al eens andersom ingestoken en toen had ik ook mono. er is een rood omhulseltje voorzien , die kant moet langs de kant van de output (in uw geval de zumo).
Laatst gewijzigd door Triker op 28 okt 2007, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: NOLAN N COM

Bericht door jantje beton »

PierreRT schreef:
jantje beton schreef:
PierreRT schreef: Yep, niet goedkoop maar topklasse en heel goed werkend gerief.
Alles wordt versterkt, kan verschillende BT hardware aan en duidelijk verstaanbare intercom en geen of zeer winig last van rijwind (geen gefluit in de oren :grin: ). Mijn GPS heeft geen BT maar ik verbind die met de kabel en gebruik de BT voor de intercom. GSM (SonyEricsson) wordt perfect doorgegeven. Moest je een demo willen, langskomen mag na PM.
een vriend van mij heeft er ook zo eentje is er heel content van behalve dat hij het muziek van de zumo niet in stereo hoord :roll:
Moet aan de kabel liggen, er is van Nolan een speciale "multimediakabel" (15 euro), aan de ene zijde 3 verdelingen aan de andere 4 zodat intercom en externe bron samen werkt. Ik heb de kabel ook al eens andersom ingestoken en toen had ik ook mono. er is een rood omhulseltje voorzien , die kant moet langs de kant van de output (in uw geval de zumo).
pierre hij is wel bleuthoot verbonden :roll:
BEN WEER EENS ONLINE
Triker

Re: NOLAN N COM

Bericht door Triker »

jantje beton schreef: pierre hij is wel bleuthoot verbonden :roll:
Ah da moet je der wel bij vermelden eh :wink:

Laat hem eens een mp3 spelerke verbinden met kabel, als die stereo afspeelt weet je dat het niet aan de helm ligt en moet je verder zoeken in de settings/setup van de zumo. Eventueel dan de fabrikant aanschrijven of een zumo forum raadplegen.
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door mdc »

Kunnen jullie eens de Afbeelding knop gebruiken ipv de Afbeelding.

Als je antwoord op een vraag direct erboven is dat allemaal overbodige ballast dat het geheel onleesbaar maakt.

Selectief Quoten is natuurlijk wel handig zoals in PierreRT zijn laatste antwoord.
Marc

R1250RT 2020
Dany
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:13
Locatie: Wervik
Contacteer:

Bericht door Dany »

van de vraagsteller dus...

Thx iedereen voor de reacties. Heb uiteindelijk verleden sedert afgelopen week een nieuwe Nolan 102 NCom in huis. In de winkel hadden ze zowel Nolan, als Caberg en de Scala Rider. De verkoper vertelde mij dat hij Nolan het beste systeem vond en kwam daarbij dat er net iemand met een reeds gebruikte Nolan de winkel binnenkwam en hij ook heel tevreden was. Dus de keuze was dan snel gemaakt. De groeten en tot ergens onderweg.
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Bericht door erictdm »

Dany, heb je dat systeem zelf ingebouwd of dit laten doen?

Ik rij namelijk met de jethelm van Nolan (zalig helmpje) en wilde dit laten inbouwen in de HG shop in Sint Niklaas, maar die shop is verdwenen blijkbaar...

Ik laat het liever doen,dan dat mijn helm achteraf bijna uit elkaar valt :wink:
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door sprint »

Het N-com systeem plaatsen is echt 2x niets. 8-)
Staat duidelijk uitgelegd (met prentjes :mrgreen: ) als bijlage in de doos :wink:

of als Pdf in dit zip bestand 8-)
Laatst gewijzigd door sprint op 19 nov 2007, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Marnix.

Afbeelding
rudi g
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 dec 2006, 20:01
Locatie: sint-niklaas

nolan

Bericht door rudi g »

Hey sprint,
Heb jij ook last van regendruppels aan de binnenkast van je scherm ?
Grtz Rudi
R1150GS "mandarin"
Schotland 2006
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: nolan

Bericht door sprint »

Ik rij alleen maar bij mooi weer 8-)

Btw: eigenlijk nog nooit mee in een echte stortbui gereden, enkel wat licht regen, en daar had ik dan geen last van.
Maar dit probleem zou iets alleen voor de nolan N102 zijn.
Marnix.

Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: nolan

Bericht door Harald »

rudi g schreef:Hey sprint,
Heb jij ook last van regendruppels aan de binnenkast van je scherm ?
Grtz Rudi
Ik had er ook last van.

Vermoedelijk rij je met een kuip en verhoogd scherm.

Het komt door en onderdruk achter een scherm, waardoor de druppels naar binnen worden geblazen.
Samen met de invoerder hebben we naar een oplossing gezocht.

Het plaatsen van een kleine zelfklevende strip (feuter) op de bovenkant van het scherm heeft hier een oplossing geboden. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Dany
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:13
Locatie: Wervik
Contacteer:

Bericht door Dany »

erictdm schreef:Dany, heb je dat systeem zelf ingebouwd of dit laten doen?

Ik rij namelijk met de jethelm van Nolan (zalig helmpje) en wilde dit laten inbouwen in de HG shop in Sint Niklaas, maar die shop is verdwenen blijkbaar...

Ik laat het liever doen,dan dat mijn helm achteraf bijna uit elkaar valt :wink:
Sorry eric maar ik had je berichtje niet eerder opgemerkt. Ik heb inderdaad het systeem zelf geplaatst. Ik ben niet de meest handige harry voor dit soort werkjes maar het is me binnen het uurtje perfect gelukt. Alles staat netjes in de handleiding afgebeeld en met de idee langzaam maar zeker in het achterhoofd lukt het heel goed hoor.
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Bericht door erictdm »

bedankt, ga het ook proberen :wink:
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
skippi79
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2007, 10:33

Re: nolan

Bericht door skippi79 »

Harald schreef:
rudi g schreef:Hey sprint,
Heb jij ook last van regendruppels aan de binnenkast van je scherm ?
Grtz Rudi
Ik had er ook last van.

Vermoedelijk rij je met een kuip en verhoogd scherm.

Het komt door en onderdruk achter een scherm, waardoor de druppels naar binnen worden geblazen.
Samen met de invoerder hebben we naar een oplossing gezocht.

Het plaatsen van een kleine zelfklevende strip (feuter) op de bovenkant van het scherm heeft hier een oplossing geboden. :wink:
Ik heb vandaag geinfomeerd naar de nolan n102, maar werd niks verteld over dit probleem. Is het makkelijk op te lossen? want voor 2 helmen met bluetooth intercom kost het bijna €1000, en wil niet echt regen druppels binnen krijgen voor dit bedrag!!!
Is iedereen tevreden met de n102?? of kan ik beter wachten tot feb/maart tot de nieuwe nolan uit komt??
Dany
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:13
Locatie: Wervik
Contacteer:

Bericht door Dany »

skippi
Ik heb de keuze gemaakt voor nolan omdat ik na wat rondkijken en rondvragen tot de conclusie ben gekomen dat hun bluetooth systeem verweg de beste kwaliteit bood, in die prijsklasse althans. En met die regendruppels... tja ik vermoed dat als je een helm wilt waar je een intercomsysteem wilt inbouwen je altijd een compromis gaat moeten sluiten. Dus mijn compromis was een degelijk bluetooth systeem (voor mij alleen bedoeld voor GPS, muziek beluister ik niet op mijn GS, hoor liever zijn gebrom) en een paar regendruppels wil ik er dan bijnemen en dit is dan misschien mits een beetje creativiteit ook op te lossen. Maar als jij je helm niet onmiddellijk nodig hebt, dan kun je misschien nog eventjes wachten op de nieuwe Nolan. Succes ermee. De groeten, dany
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
pirre105
Berichten: 245
Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Rij nu sedert 1 1/2 jaar met de Nolan N102 (idem voor de duo) met intercom via kabel.
Vind dit een uitstekende helm, heb geen problemen met die binnenkomende regendruppels (RT1200) en de intercom werkt zonder problemen. Heb niet het minste geruis of gekraak (rij nochtans met het visier voor 95% open). Volgens mij een goede prijs /kwaliteit .
Zonneklep door behoorlijk zijn werk zonder aan de veiligheid te raken (bij Schubert zit de klep in de helm wat een verzwakking veroorzaakt) Enig nadeel bij N102 is dat men bij open visier de zonneklep niet kan gebruiken.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

Afgelopen week de vertegenwoordiger van Nolan op de koffie gehad.
Hij had het pre-productiemodel van de N-103 bij zich. Ziet er echt super uit. Ze hebben bij Nolan ook goed naar hun klanten geluisterd. Bij de N-103 zit het zonneschermpje alla Schuberth aan de binnenzijde, Standaard Pinlock vizier en een sterk verbeterde voering. Ik zou nog even wachten op dit model.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door sprint »

Obiwan schreef:Afgelopen week de vertegenwoordiger van Nolan op de koffie gehad.
Hij had het pre-productiemodel van de N-103 bij zich. Ziet er echt super uit. Ze hebben bij Nolan ook goed naar hun klanten geluisterd. Bij de N-103 zit het zonneschermpje alla Schuberth aan de binnenzijde, Standaard Pinlock vizier en een sterk verbeterde voering. Ik zou nog even wachten op dit model.
Misschien toch beter wat wachten, lang kan het niet meer duren. :wink:

http://www.nolan.it/images/brochure/N103_08.pdf

of je vraag stellen bij de invoerder http://www.deck.be/
Marnix.

Afbeelding
smokeyrubber
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 sep 2006, 14:34
Locatie: Landen (België)
Contacteer:

Re: NOLAN N COM

Bericht door smokeyrubber »

Weet er iemand van jullie een goed adres waar ik zo'n N 103 met bluetooth systeem kan aanschaffen. Hoeft niet de goedkoopste te zijn maar ergens waar je wat degelijk uitleg krijgt en dienst na verkoop goed is.

Alvast bedankt,
Smokey
K 1100 LT SE 1995 + StreetPilot 2820
Motorista7
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 apr 2006, 13:34

Re: NOLAN N COM

Bericht door Motorista7 »

smokeyrubber: ik geloof dat Multitudo in Beringen die Nolan Bluetooth helmen verkoopt. Wij hebben daar GPS, intercom en bike-to-bike gekocht en waren heel tevreden van de uitleg en service. Vind de helmen niet terug op hun website http://www.multitudo.be maar heb ze zeker in de winkel zien staan. Misschien eens bellen?
R1200R
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: nolan

Bericht door sprint »

rudi g schreef:Hey sprint,
Heb jij ook last van regendruppels aan de binnenkast van je scherm ?
Grtz Rudi

Vandaag dus goed ondervonden, meer regen binnen scherm dan er buiten :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: NOLAN N COM

Bericht door Indierock »

Heb me net een Nolan N 103 helm met intercomset en kabeltje voor m'n Zumo 500 aangeschaft.
Alleen maak ik me wat zorgen in de autonomieduur van de batterij. Hoeveel uur doe je daar mee gemiddeld?
Ik had me ook een laadkabel van moto naar helm aangeschaft. Alleen, volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing, is deze niet waterbestendig en mag deze niet tijdens het rijden ingeplugd worden. Hoe lossen jullie het energieprobleem op bij lange ritten? Ik rijd met een K1200GT van het jaar 2003. Ik dank jullie nu al op voorhand voor eventuele racties. Marc.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
FREEBIKER
Berichten: 238
Lid geworden op: 06 jan 2007, 16:49
Woonplaats: Heusden-Zolder
Locatie: Limburg(Zolder)

Re: NOLAN N COM

Bericht door FREEBIKER »

Ik heb een nolan N102 al 2 jaar in dienst.
De duur van de Batterij heb ik al tweemaal uitgetest en is ongeveer tussen de 10 en 12 uur constant aan.
Bij een stop kunt u het beste de helm afzetten.
Na elke rit laad ik de batterij op.
Wat waterdichtheid betreft het kan beter bij veel regen.
Ik heb een bleutooth verbinding met mijn zumo na 2jaar nog geen problemen.
Met mijn passagier sta ik in contact met een kabeltje ook een nolan N102, verstaan mekaar zonder problemen.
De N103 vind ik beter zonnescherm binnen kant en niet buiten op het scherm zoals bij de N102.
Freebiker
1600GT
Plaats reactie