Ik heb dit topic ook geopend op het Communicatie-forumonderdeel, maar het lijkt me hier ook op z'n plaats te staan...
Ik ben aan een nieuwe helm toe en dus hier en daar wat zitten uitkijken wat er zoal verkrijgbaar is. In functie van een komende GPS en eventueel Bluetooth-system is mijn oog zo'n beetje gevallen op de Nolan N102 COM. Heeft er iemand ervaring met deze helm en uiteraard met het com-systeem (terwijl je rijdt uiteraard
de groeten, dany
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
Dany schreef:Ik heb dit topic ook geopend op het Communicatie-forumonderdeel, maar het lijkt me hier ook op z'n plaats te staan...
Ik ben aan een nieuwe helm toe en dus hier en daar wat zitten uitkijken wat er zoal verkrijgbaar is. In functie van een komende GPS en eventueel Bluetooth-system is mijn oog zo'n beetje gevallen op de Nolan N102 COM. Heeft er iemand ervaring met deze helm en uiteraard met het com-systeem (terwijl je rijdt uiteraard
de groeten, dany
Yep, niet goedkoop maar topklasse en heel goed werkend gerief.
Alles wordt versterkt, kan verschillende BT hardware aan en duidelijk verstaanbare intercom en geen of zeer winig last van rijwind (geen gefluit in de oren ). Mijn GPS heeft geen BT maar ik verbind die met de kabel en gebruik de BT voor de intercom. GSM (SonyEricsson) wordt perfect doorgegeven. Moest je een demo willen, langskomen mag na PM.
Groetjes.
De "Airho sv55-s-color-super-luxe" Heeft ook de mogelijkheid om Bluetooth in te bouwen. Is heel proper en makkelijk te bedienen. Volgens horen zeggen zou de kwaliteit goed zijn.
Voordeel van deze helm is het ingebouwde zonnevisier.
Nadeel:
de prijs
helm = 265 euro (SV55-R=189 euro)
Bluetooth inbouwmodule = 355 euro
Gele schreef:De "Airho sv55-s-color-super-luxe" Heeft ook de mogelijkheid om Bluetooth in te bouwen. Is heel proper en makkelijk te bedienen. Volgens horen zeggen zou de kwaliteit goed zijn.
Voordeel van deze helm is het ingebouwde zonnevisier.
Nadeel:
de prijs
helm = 265 euro (SV55-R=189 euro)
Bluetooth inbouwmodule = 355 euro
Dany schreef:Ik heb dit topic ook geopend op het Communicatie-forumonderdeel, maar het lijkt me hier ook op z'n plaats te staan...
de groeten, dany
N-com systeem werkt perfect, de helm zelf is wel erg warm tijdens de warme zomermaanden.
Geen te goede afkoeling, alle klepjes staan altijd open zelfs nu met dit weer.
Ook heb je door oa de zonneklep veel last van ruisgeluiden zeker op de snelweg.
Misschien heb je er met een RT of LT minder last van.
Danny, kijk eerst of de type's van Nolan wel lekker zitten.
Want een goedwerkend bluetoothssysteem in een helm die niet echt lekker zit is ook niet alles.
Zet voor je zelf op een rijtje wat je precies wilt.
Navigatie
Telefoon
Duo
Bike to Bike (via bluetooth of via portofoon?)
Muziek/MP3 luisteren
Rij je zomer en winter met dezelfde helm of wissel je?
Hoelang doe je met een helm?
Naar mijn mening stuk voor stuk zaken die van invloed zijn op je keuze voor een merkgebonden of universeel systeem.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
@Sprint en Obiwan: Vooreerst gaat dit zonnevizier er bij mij onmiddellijk af. Misschien is het volgende niet het veiligste wat ik ga opnoemen maar ik rij altijd met mijn helm opgeklapt (tenzij het regent of echt te koud is) en met mijn zonnebril op. Dus dat zonnevizier heb ik voor niks nodig. Ik heb hier in een motorshop de helm al eens gepast naast een Schubert C2 en een Caberg. Ik voelde mij het best met de Nolan. Ik had wel het gevoel dat hij hoger kwam in mijn hals dan mijn huidige Airoh, waarmee ik trouwens zo een kleine zeven jaar heb rondgetoerd. Van mijn Airoh was ik eigenlijk heel tevreden maar het is zeker niet de stilste helm op een GS vermoed ik. Bij de Nolan vind ik ook het modulair uitbreidbare communicatiesysteem interessant. Je kunt beginnen voor pakweg goed 50 Euro met de basic-module waarmee je via kabel verbinding kunt maken met GPS of GSM, daarna uitbreiden naar Bluetooth, enz... Als ik mezelf zo bezig hoor ben ik al half gewonnen voor de Nolan geloof ik Dany
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
Systeem ziet er veelbelovend uit. Alleen jammer dat de N102 systeemhelm van lexan (polycarbonaat) is, met een beperkte levensduur (ca. 4jaar) ivm de veroudering van het materiaal.
®win schreef:Systeem ziet er veelbelovend uit. Alleen jammer dat de N102 systeemhelm van lexan (polycarbonaat) is, met een beperkte levensduur (ca. 4jaar) ivm de veroudering van het materiaal.
Oesje, dan mag ik binnenkort vernieuwen
Dany schreef: Misschien is het volgende niet het veiligste wat ik ga opnoemen maar ik rij altijd met mijn helm opgeklapt (tenzij het regent of echt te koud is) en met mijn zonnebril op. Dany
Ik kocht een systeemhelm alleen maar omdat ik een brildrager ben en het is o zo makkelijk om een helm zo op te zetten zonder je bril af te moeten nemen.
Voor de rest vind ik een integraalhelm nog het veiligste.
Zoals jij, en zo velen rond rijden met open helm vind ik wel wat gevaarlijk.
Het noemt en valhelm, en is dus niet bedoeld om te rijden, maar om te v.........
Dan heb ik liefst van al dat mijn baard ook beschermd is
Dany schreef:Wat betekent die veroudering dan juist Win?
Van polycarbonaat is bekend dat het verouderd onder invloed van weersomstandigheden (o.a. UV licht). Het materiaal verliest z'n veerkracht en wordt brozer.
de groeten, dany
Ikzelf ben zeer te vreden over de bluetooth-functie : werk zeer vlot, duidelijk voor gps-spraakinstructies (niet geschikt voor muziek wegens mono en te lage klankkwaliteit), ook bij +140km/h (op een RT). Kan goed tegen regen, lange autonomie batterij.
De helm zelf heeft een goede pasvorm, is inderdaad warm en lekt bij regen via het vizier zoals elke Nolan die ik al gehad heb.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
®win schreef:Systeem ziet er veelbelovend uit. Alleen jammer dat de N102 systeemhelm van lexan (polycarbonaat) is, met een beperkte levensduur (ca. 4jaar) ivm de veroudering van het materiaal.
aangezien er 5 jaar garantie op een nieuwe Nolan zit is dat geen probleem toch ? op tijd inruilen hé
tuur schreef:aangezien er 5 jaar garantie op een nieuwe Nolan zit is dat geen probleem toch ? op tijd inruilen hé
Nolan schreef:All Nolan products are guaranteed for 5 years, from the date of purchase, against any defect arising from materials or the manufacturing process.
Ik denk dat veroudering valt onder tear-and-wear (geen garantie) en niet onder 'any defect'.