De mooiste route naar het zuiden

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
bluevelvet

De mooiste route naar het zuiden

Bericht door bluevelvet »

Een paar jaar geleden en ik bedoel van voor de GPS heb ik "de mooiste route naar het zuiden"(België-St-Tropez)uit motoren en toerisme gereden en deze is ons toen zeer bevallen.Heeft er iemand deze rit op GPS en zo ja kan deze mij bezorgd worden.De Heer zal u eeuwig dankaar zijn evenals ondergetekende. :-)
TonTon

Re: De mooiste route naar het zuiden

Bericht door TonTon »

bluevelvet schreef:Een paar jaar geleden en ik bedoel van voor de GPS heb ik "de mooiste route naar het zuiden"(België-St-Tropez)uit motoren en toerisme gereden en deze is ons toen zeer bevallen.Heeft er iemand deze rit op GPS en zo ja kan deze mij bezorgd worden.De Heer zal u eeuwig dankaar zijn evenals ondergetekende. :-)
Je hebt mail...
bluevelvet

Geweldig bedankt
Wally

Bericht door Wally »

Hm, heb ook wel interesse in die route.
Zie je het zitten om ze me te mailen?
Ik zal u gedenken in mijn gebeden!

Wally
Leven is het meervoud van lef!
bluevelvet

Wally,
Bij deze heb je de route,check je mail maar
Trikke

Bericht door Trikke »

bluevelvet schreef:Een paar jaar geleden en ik bedoel van voor de GPS heb ik "de mooiste route naar het zuiden"(België-St-Tropez)uit motoren en toerisme gereden en deze is ons toen zeer bevallen.Heeft er iemand deze rit op GPS en zo ja kan deze mij bezorgd worden.De Heer zal u eeuwig dankaar zijn evenals ondergetekende.
Ik heb vooralsnog geen GPS. Is deze route ook in andere vorm te verkrijgen?

Dank bij voorbaat.

trikke
TonTon

Bericht door TonTon »

Trikke schreef:
bluevelvet schreef:Een paar jaar geleden en ik bedoel van voor de GPS heb ik "de mooiste route naar het zuiden"(België-St-Tropez)uit motoren en toerisme gereden en deze is ons toen zeer bevallen.Heeft er iemand deze rit op GPS en zo ja kan deze mij bezorgd worden.De Heer zal u eeuwig dankaar zijn evenals ondergetekende.

Dank bij voorbaat.

trikke
ik zal zien wat ik kan doen , ga proberen de route in een andere vorm te gieten , wel beetje geduld hebben.....
TonTon

Bericht door TonTon »

alléé , voor alle geinteresseerden :

Hierbij de route zoals ik ze zelf ooit heb gekregen….best laten omrekenen in Mapsource naar jouw materiaal , hoe je dat moet doen vind je zeker terug op het forum.

De waypoints die erbij zitten zijn de flitspalen en BMW dealers op of dichtbij de route.

Veel plezier ermee.

http://users.telenet.be/Suzukiman/Route ... zuiden.gdb
Bots

Bericht door Bots »

Arnold schreef:
Trikke schreef:

Dank bij voorbaat.

trikke
ik zal zien wat ik kan doen , ga proberen de route in een andere vorm te gieten , wel beetje geduld hebben.....
Als het mogelijk is de route te verkrijgen voor gebruikers zonder GPS,
ben ik zeer sterk geinteresseerd.

Alvast bedankt.

Bots.
(BMW R1200Adv) (BMW R80G/S)
Vespa GTS 300 Super Sport
TonTon

Bericht door TonTon »

ik ga er aan beginnen , als ik iets kan flikken dan zet ik het ook op m'n webspace , even geduld :wink:
TonTon

Bericht door TonTon »

even proberen , ik heb dus een 15 tal afbeeldingen genomen in Mapsource van de route , de afbeeldingen volgen elkaar op , dus niet moeilijk om volgen.
tevens zit er een Excel bestand bij met een soort van roadbook van de route.
misschien kunnen de geïnteresseerden daar alsook met de afbeeldingen wat mee doen in samenwerking met een goeie wegenkaart van Frankrijk.
succes ermee.....

http://users.telenet.be/Suzukiman/Route ... zuiden.rar
Trikke

Bericht door Trikke »

Arnold schreef:even proberen , ik heb dus een 15 tal afbeeldingen genomen in Mapsource van de route , de afbeeldingen volgen elkaar op , dus niet moeilijk om volgen.
misschien kunnen de geïnteresseerden daar alsook met de afbeeldingen wat mee doen in samenwerking met een goeie wegenkaart van Frankrijk.
succes ermee.....

Bedankt Arnold voor de moeite.

Maar mijnen PC kan geen één van de 2 bestanden openen. Bestandstypes worden niet door
windows herkend (".......... .gdb" en .............. .rar)
Maw ik heb nog steeds niets. Routebeschrijving in tekst is ook goed (en eigenlijk wenselijk)

trikke
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Trikke, Heb alles omgezet en doorgemaild
Marc

R1250RT 2020
TonTon

Bericht door TonTon »

Trikke schreef:
Arnold schreef:even proberen , ik heb dus een 15 tal afbeeldingen genomen in Mapsource van de route , de afbeeldingen volgen elkaar op , dus niet moeilijk om volgen.
succes ermee.....

Bedankt Arnold voor de moeite.

Maar mijnen PC kan geen één van de 2 bestanden openen. Bestandstypes worden niet door
windows herkend (".......... .gdb" en .............. .rar)
Maw ik heb nog steeds niets. Routebeschrijving in tekst is ook goed (en eigenlijk wenselijk)

trikke
als je geen Garmin gps ( Mapsource programma ) hebt is het normaal dat je geen GDB bestanden kunt openen.

wat het andere bestand betreft , het is gecomprimeerd met "Winrar" , en dat kun je hier vinden : http://www.winrar.be/download.htm , kies voor "Dutch/Nederlands" , gewoon installeren en dan rechts klikken op het bestand van mij "Route_naar_het_zuiden.rar" en kiezen voor "hier uitpakken" , normaal heb je dan zo'n 15 Gif bestanden die je kunt bekijken met windows , voor het andere bestand heb je windows Excel nodig.....
mocht dit alles niet lukken geef een seintje , dan probeer ik een andere manier.

andere manier :

1) http://users.telenet.be/Suzukiman/Route ... zuiden.zip ( met winzip uit te pakken )
2) http://users.telenet.be/Suzukiman/Route ... zuiden.exe ( het bestand decomprimeerd zichzelf door op het bestand te dubbelklikken ).

nu zou het moeten lukken :wink:
Laatst gewijzigd door TonTon op 16 okt 2007, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
TonTon

Bericht door TonTon »

mdc schreef:Trikke, Heb alles omgezet en doorgemaild
wil je dit eens naar mij ook doormailen ? misschien kan ik er dan anderen ook gelukkig mee maken :wink:
Trikke

Bericht door Trikke »

Arnold schreef:als je geen Garmin gps ( Mapsource programma ) hebt is het normaal dat je geen GDB bestanden kunt openen.
wat het andere bestand betreft , het is gecomprimeerd met "Winrar" , en dat kun je hier vinden : http://www.winrar.be/download.htm , kies voor "Dutch/Nederlands" , gewoon installeren en dan rechts klikken op het bestand van mij "Route_naar_het_zuiden.rar" en kiezen voor "hier uitpakken" , normaal heb je dan zo'n 15 Gif bestanden die je kunt bekijken met windows , voor het andere bestand heb je windows Excel nodig.....
mocht dit alles niet lukken geef een seintje , dan probeer ik een andere manier.
mdc schreef:Trikke, Heb alles omgezet en doorgemaild
Bedankt Arnold en mdc voor de moeite.
Nu is het allemaal duidelijk!!

trikke
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Arnold schreef:wil je dit eens naar mij ook doormailen ? misschien kan ik er dan anderen ook gelukkig mee maken :wink:
Ik heb het gewoon in zip omgezet en doorgemaild.

Je hebt de anderen al gelukkig gemaakt door de route te verdelen. :-)
Marc

R1250RT 2020
TonTon

Bericht door TonTon »

mdc schreef:
Arnold schreef:wil je dit eens naar mij ook doormailen ? misschien kan ik er dan anderen ook gelukkig mee maken :wink:
Ik heb het gewoon in zip omgezet en doorgemaild.

Je hebt de anderen al gelukkig gemaakt door de route te verdelen. :-)
we hebben mekaar "onderweg gekruist" , had dat ondertussen ook al gedaan :wink:
Bots

Bericht door Bots »

Hallo Arnold,

Bedankt voor de route!

Groeten, Bots.
(BMW R1200Adv) (BMW R80G/S)
Vespa GTS 300 Super Sport
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Van mij ook een dikke merci voor de GDB route ... nu weet ik weer wat doen in juni :wink:

mvg

Stef
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Ah ja misschien niet onbelangrijk .... wie heeft deze reeds gereden en is ze echt de moeite ???

mvg

Stef
Bruno 1200 RT

Bericht door Bruno 1200 RT »

Zeg Arnold,

Beetje herhaling van Stef, maar is jou ervaring van betreffende route even positief als deze van 'Bluevelvet'. Lijkt mij wel tof, op eerste zicht !

Bruno
TonTon

Bericht door TonTon »

Bruno 1200 RT schreef:Zeg Arnold,

Beetje herhaling van Stef, maar is jou ervaring van betreffende route even positief als deze van 'Bluevelvet'. Lijkt mij wel tof, op eerste zicht !

Bruno
ik heb deze route nagereden tot op een zekere hoogte ( mijn bestemming was de ardeche ) en ik was er alleszins tevreden over , door de vele afwisseling zat onze 1ste dagetappe ( 540 km )erop zonder dat we het beseften.
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Ik heb die route omzeggens volledig gereden (met hier en daar een kleine aanpassing).
En ik moet zeggen dat die serieus is meegevallen: weinig verkeer, weinig tot geen controle van de polis (op 1 plaats na, een lang recht stuk in the middel of nowhere, met ergens aan de kant een huis met tuin. Ik sjees daar voorbij en zie net op dat ogenblik in de schaduw van een grote boom een paar zwaantjes in hun leder broekske staan stomen. Het was nl boven de 30° warm. Z'ebben nie eens gereageerd :D ) en nu ik eraan denk ook weinig verkeerslichten.
Eens over de Pyreneeën, ben ik afgezakt naar de Costa Brava familie gaan bezoeken.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Bruno 1200 RT

Bericht door Bruno 1200 RT »

Bedankt ! Moet ik dan zeker volgend jaar doen !
Plaats reactie