Carnage-vijzen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Carnage-vijzen

Bericht door WimLT »

Ik heb al vanaf dag één opgemerkt dat er twee lengtes zijn (kort - lang) in de vijsjes van de carnage. Al verschillende keren die carnage van mijn R1150RT uitgebouwd en uiteraard steeds die vijsjes verwisseld. Nu weet ik eigenlijk helemaal niet meer waar de lange en waar de korte oorspronkelijk moeten zitten, want passen doen ze eigenlijk overal wel.

Is er een regel of ergens een tekening van om te weten waar welke moeten komen, want ik zou het eigenlijk wel juist willen doen :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

de langste zitten grotendeels onderaan
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Bericht door archi »

Hallo,

in de alu voetsteunplaat passen 2x3 lange.

mvg,
Eric
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

--------------------------------------
Laatst gewijzigd door Rakthi op 23 mar 2011, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Bericht door mort »

tip: ik druk de vijzen altijd door een kartonnetje waarop ik de vorm van hetgeen ik ga losvijzen min of meer schets om de plaats van de vijzen nog te weten.

mvg
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
happyrtke
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2007, 20:11
Locatie: mijn thuis is waar mijn bike staat

Re: Carnage-vijzen

Bericht door happyrtke »

begin altijd m/d kortste schroefjes boven in de tank te draaien,en 2st. onder de koplamp,v/d rest maakt het niets uit,MAAR als je lange schroefjes in de tank draait,kan je de tank BESCHADIGEN!!!!
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

mort schreef:tip: ik druk de vijzen altijd door een kartonnetje waarop ik de vorm van hetgeen ik ga losvijzen min of meer schets om de plaats van de vijzen nog te weten.
Hélaba, wat kan een mens toch slim zijn, hé :thumright: .

Héél goeie tip en niet alleen voor motorwerken !!! :wink:

Dit is trouwens ook handig:
Rakthi schreef:volledig onderaan deze pagina op bmwrt.com vind je een schema van welke vijs waar
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Bericht door 11rt »

Zo werk ik het ook al jaren: een tekening van de kuip,uitprinten op een A4 ,1x gewoon,1x in spiegelbeeld.(L en R dus apart)
Elke tekening op een karton of een "stevige" ondergrond plakken,vb isomo. (piepschuim,vgl met diepvries-voedsel-verpakkings-onderlegger).
Bijkomend heb ik er nu nog een doorschijnende zelfkleeffolie (boekenkaftfolie)overgeplakt.In elk gaatje hoort een vijsje.Zo vergeet/verlies je er geen.(van de moto dus)

Ik heb een eenvoudige duidelijke tekening,maar vind verdorie de originele link niet terug.Ik wil de tekening wel doormailen als u dit wenst.
kan je ze uitprinten en of vergroten,gewoon en in spiegelbeeld.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

ALS je ze terugvind, mag je ze zeker doormailen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Bericht door 11rt »

Ok ,mail onderweg.
De tekening zelf heb wel op mijn harde schijf, enkel de originele link ken ik niet meer.
Plaats reactie