hoi,
het zit zo, ik heb op mijn R1100s momenteel een volledige uitlaatlijn van boss staan inclusief een powerchip.
Nu heb ik ondervonden dat de motor inhoud bij het doorgeven van de gas.
Dus oplossing => een sportkelk.
enkel heb ik geen idee welk type kelk ik hiervoor zou nemen.
heeft er hier iemand ervaring mee?
lvast bedankt
luchtfilter (kelk) vraagje voor r1100s
Moderator: GVN
-
Bart Bever
da zou den eerste zijn bij mijn weten waarbij ge 'verplicht' wordt om een kelk te placeren.
Als ik u was zou ik eerst eens terug de originele chip steken en kijken wat er gebeurt. Als da goed rijdt hebt ge een probleemke..(dan zit het in uwe powerchip).
Als ge toch betere gasrespons hebt met de powerchip zou k toch eerst proberen met een K&N inlegfilter, geeft toch wel wat meer lucht volgens mijn testbankresultaten. Hebt ge dan nog tekort, dan deugt uwe chip ook niet helemaal en zult ge wel moeten mappen op een testbank waar 'meten=weten' is.
Welke chip hebt ge? en hebt ge op een testbank gestaan?
greetz!
Als ik u was zou ik eerst eens terug de originele chip steken en kijken wat er gebeurt. Als da goed rijdt hebt ge een probleemke..(dan zit het in uwe powerchip).
Als ge toch betere gasrespons hebt met de powerchip zou k toch eerst proberen met een K&N inlegfilter, geeft toch wel wat meer lucht volgens mijn testbankresultaten. Hebt ge dan nog tekort, dan deugt uwe chip ook niet helemaal en zult ge wel moeten mappen op een testbank waar 'meten=weten' is.
greetz!
Bart Bever,Bart Bever schreef:da zou den eerste zijn bij mijn weten waarbij ge 'verplicht' wordt om een kelk te placeren.
greetz!
Gij lijkt mij ervaring te hebben met testbanken. Kan je mij een goed adres geven met mensen die blijk geven van vakkennis? De mijne (zelfde als de uwe incl kleur) sputtert (standaard demper en motronic) en het probleem is tot hiertoe onvindbaar: dealer weet het niet en heeft al op een testbank gestaan
Bedankt,
Boxeur
-
Bart Bever
jow boxeur,
sputteren kan zoveel oorzaken hebben. Als ik u was zou k is een apart draadje maken en uw probleem zo fijn mogelijk uitleggen. Komt zeker en vast een nuttig antwoord op.
Wat is er al nagekeken, vervangen, gekuist,... als je al op een bank hebt gestaan heb je normaal ook resultaten, is daar iets uit af te leiden?,...
Ik ga met de mijne naar Goes, net over de grens in .nl bij Ruud frederiks.
Tovami Dynojet center.
Elke goeie tuner zal enkel nog maar beginnen met een motor die af fabriek normaal loopt. Dus eerst moet je gestotter opgelost worden en dan pas wordt er overgegaan naar de aanpassingen.
greetz!
sputteren kan zoveel oorzaken hebben. Als ik u was zou k is een apart draadje maken en uw probleem zo fijn mogelijk uitleggen. Komt zeker en vast een nuttig antwoord op.
Wat is er al nagekeken, vervangen, gekuist,... als je al op een bank hebt gestaan heb je normaal ook resultaten, is daar iets uit af te leiden?,...
Ik ga met de mijne naar Goes, net over de grens in .nl bij Ruud frederiks.
Tovami Dynojet center.
Elke goeie tuner zal enkel nog maar beginnen met een motor die af fabriek normaal loopt. Dus eerst moet je gestotter opgelost worden en dan pas wordt er overgegaan naar de aanpassingen.
greetz!