Storingen op Autocom
Moderator: GVN
Storingen op Autocom
Heb de voeding van de Autocom afgetakt op het achterlicht maar hoor gekraak en gepiep wat ik vroeger op mijn vorige motor niet had.
Heeft hier iemand nog last van en valt dit te ontstoren?
Heb de indruk dat dit komt van de ontsteking , het gekraak gaat mee de hoogte in met gas te geven.
Hopelijk ziijn daar simpele oplossingen voor , zo is het geen plezier meer om een intercom aan boord te hebben.
Heeft hier iemand nog last van en valt dit te ontstoren?
Heb de indruk dat dit komt van de ontsteking , het gekraak gaat mee de hoogte in met gas te geven.
Hopelijk ziijn daar simpele oplossingen voor , zo is het geen plezier meer om een intercom aan boord te hebben.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
aftappen van batterij met schakelaartje tussen om uit te schakelen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Autocom schakeld zichzelf uit van zodra de helmfiche is uitgetrokken.IRON GONZO schreef:aftappen van batterij met schakelaartje tussen om uit te schakelen
De mijne staat rechtstreeks op de batterij, maar dan wel met een zekering tussen.
Heb nog nooit storingen gehad.
Anderzijds heb ik al meermaals gehoord dat het aanschakelen op het
achterlicht, hetwelke door autocom werd aanbevolen, nadelig zou zijn voor de electronica.
De electronica zou foutieve info doorgeven.
Re: Storingen op Autocom
Ik kan niet meepraten over een Autocom, maar dat had ik bij de eerste aansluiting van mijn Starcom ook. toen bleek dat de storing van de GPS-kabel kwam die op een hoger punt moest gelegd worden ! Raar maar waar, toen deze op het hoogste punt onder de tank lag, was het gedaan met de storing. Dus... Mischien eens de positie van de bekabeling aanpassen !!ErTe-er schreef:Heb de voeding van de Autocom afgetakt op het achterlicht maar hoor gekraak en gepiep wat ik vroeger op mijn vorige motor niet had.
Heeft hier iemand nog last van en valt dit te ontstoren?
Heb de indruk dat dit komt van de ontsteking , het gekraak gaat mee de hoogte in met gas te geven.
Hopelijk ziijn daar simpele oplossingen voor , zo is het geen plezier meer om een intercom aan boord te hebben.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
De autocom Active Rider schakelt niet uit na het uitrekken van de berijdersfiche, heb ik zelf mogen ondervinden.
Ik had hem rechtstreeks op de batterij aangekoppeld, met na verloop van tijd een plate batterij tot gevolg.
Nu is hij op het 12v contact onder het zadel aangesloten, dat schakeld 30sec na het afzetten van het contact automatisch uit.
Ik hoor wel een constant ligt gezoem door de autocom, vraag me af of dit normaal is en vanwaar het kan komen?
Wally
Ik had hem rechtstreeks op de batterij aangekoppeld, met na verloop van tijd een plate batterij tot gevolg.
Nu is hij op het 12v contact onder het zadel aangesloten, dat schakeld 30sec na het afzetten van het contact automatisch uit.
Ik hoor wel een constant ligt gezoem door de autocom, vraag me af of dit normaal is en vanwaar het kan komen?
Wally
Leven is het meervoud van lef!
Voila daar heb ik al direkt wat aan.
Mijn gps kabeltje loopt links opzij de tank , ga ik van de week al eens verleggen naar bovenaan.
@Wally , stekkertje onder zadel , bedoel je diene diagnosestekker onder duozadel of watte? 't Is de enigste stekker die ik bij mij vind.
Met schakelaartje en dan rechtstreeks aansluiten lijkt mij ook wel wat maar dan mag je niet vergeten uitschakelen ...en mijn eigen kennende
Mijn gps kabeltje loopt links opzij de tank , ga ik van de week al eens verleggen naar bovenaan.
@Wally , stekkertje onder zadel , bedoel je diene diagnosestekker onder duozadel of watte? 't Is de enigste stekker die ik bij mij vind.
Met schakelaartje en dan rechtstreeks aansluiten lijkt mij ook wel wat maar dan mag je niet vergeten uitschakelen ...en mijn eigen kennende
Hoi, ik heb een autocom active 7 smart. Die is aangesloten via een stekker op het 12V stopcontact onder de buddyseat. Voordeel is dat (op bikes met canbussysteem) het stopcontact wordt afgeschakeld als de bike wordt uitgezet. Ik heb ook wel eens geluidsstoringen gehad, maar die werden opgelost door het herleggen van enkele kabels.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Voila se !!ErTe-er schreef:Voila daar heb ik al direkt wat aan.
Mijn gps kabeltje loopt links opzij de tank , ga ik van de week al eens verleggen naar bovenaan.
Bij mij lag die ook op die plaats !!
Als het daarmee opgelost geraakt, dan hou je het pilske maar klaar.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Re: Storingen op Autocom
Een schakelaartje tussen de autocom en de batterij is inderdaad een goede en simpele oplossing maar voor een warhoofd als ik enkel een risico. Zou meermaals vergeten de schakelaar uit te zetten. Daarom deze oplossing bedacht. Een autorelai aangesloten tussen massa en positief die toekomt aan het achterlicht zodat deze automatisch schakelt als ik het contact op zet en dan de negatief van de autocom rechtstreeks om de negatief van de batterij en de positief van de autocom via het contact van de autorelais naar de positief van de batterij (wel zekering niet vergeten plaatsen). Heb ook op deze manier mistlichten geplaatst op mijn iron horse.