Storingen op Autocom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
ErTe-er
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 okt 2007, 15:32
Locatie: Kontich

Storingen op Autocom

Bericht door ErTe-er »

Heb de voeding van de Autocom afgetakt op het achterlicht maar hoor gekraak en gepiep wat ik vroeger op mijn vorige motor niet had.
Heeft hier iemand nog last van en valt dit te ontstoren?
Heb de indruk dat dit komt van de ontsteking , het gekraak gaat mee de hoogte in met gas te geven. :-?

Hopelijk ziijn daar simpele oplossingen voor , zo is het geen plezier meer om een intercom aan boord te hebben. :-(
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

aftappen van batterij met schakelaartje tussen om uit te schakelen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

IRON GONZO schreef:aftappen van batterij met schakelaartje tussen om uit te schakelen
Autocom schakeld zichzelf uit van zodra de helmfiche is uitgetrokken.

De mijne staat rechtstreeks op de batterij, maar dan wel met een zekering tussen.
Heb nog nooit storingen gehad.

Anderzijds heb ik al meermaals gehoord dat het aanschakelen op het
achterlicht, hetwelke door autocom werd aanbevolen, nadelig zou zijn voor de electronica.
De electronica zou foutieve info doorgeven. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Storingen op Autocom

Bericht door jakke »

ErTe-er schreef:Heb de voeding van de Autocom afgetakt op het achterlicht maar hoor gekraak en gepiep wat ik vroeger op mijn vorige motor niet had.
Heeft hier iemand nog last van en valt dit te ontstoren?
Heb de indruk dat dit komt van de ontsteking , het gekraak gaat mee de hoogte in met gas te geven. :-?

Hopelijk ziijn daar simpele oplossingen voor , zo is het geen plezier meer om een intercom aan boord te hebben. :-(
Ik kan niet meepraten over een Autocom, maar dat had ik bij de eerste aansluiting van mijn Starcom ook. toen bleek dat de storing van de GPS-kabel kwam die op een hoger punt moest gelegd worden ! Raar maar waar, toen deze op het hoogste punt onder de tank lag, was het gedaan met de storing. Dus... Mischien eens de positie van de bekabeling aanpassen !! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Wally
Berichten: 636
Lid geworden op: 07 okt 2004, 06:40
Locatie: Gent

Bericht door Wally »

De autocom Active Rider schakelt niet uit na het uitrekken van de berijdersfiche, heb ik zelf mogen ondervinden.
Ik had hem rechtstreeks op de batterij aangekoppeld, met na verloop van tijd een plate batterij tot gevolg.
Nu is hij op het 12v contact onder het zadel aangesloten, dat schakeld 30sec na het afzetten van het contact automatisch uit.
Ik hoor wel een constant ligt gezoem door de autocom, vraag me af of dit normaal is en vanwaar het kan komen?

Wally
Leven is het meervoud van lef!
ErTe-er
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 okt 2007, 15:32
Locatie: Kontich

Bericht door ErTe-er »

Voila daar heb ik al direkt wat aan. :-)
Mijn gps kabeltje loopt links opzij de tank , ga ik van de week al eens verleggen naar bovenaan.

@Wally , stekkertje onder zadel , bedoel je diene diagnosestekker onder duozadel of watte? 't Is de enigste stekker die ik bij mij vind.
Met schakelaartje en dan rechtstreeks aansluiten lijkt mij ook wel wat maar dan mag je niet vergeten uitschakelen ...en mijn eigen kennende :-)
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Bericht door Toedel »

Hoi, ik heb een autocom active 7 smart. Die is aangesloten via een stekker op het 12V stopcontact onder de buddyseat. Voordeel is dat (op bikes met canbussysteem) het stopcontact wordt afgeschakeld als de bike wordt uitgezet. Ik heb ook wel eens geluidsstoringen gehad, maar die werden opgelost door het herleggen van enkele kabels. ;)
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Wally
Berichten: 636
Lid geworden op: 07 okt 2004, 06:40
Locatie: Gent

Bericht door Wally »

Yep Toedel, thats what I mean.
De diagnosestekker kan je daar natuurlijk niet voor gebruiken, wel de 12V stekker (bij de 12GS links onder zadel op het frame bevestigd).
Zal ook eens moeten proberen de kabels te verleggen, zien wat dat geeft.

Wally
Leven is het meervoud van lef!
ErTe-er
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 okt 2007, 15:32
Locatie: Kontich

Bericht door ErTe-er »

Bezit een Active-Rider Autocom.

Ja , ben nu mee he, als jullie de 12 V. fiches bedoelen , k heb er 2 aan de linkerkant. :grin:
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

ErTe-er schreef:Voila daar heb ik al direkt wat aan. :-)
Mijn gps kabeltje loopt links opzij de tank , ga ik van de week al eens verleggen naar bovenaan.
Voila se !!

Bij mij lag die ook op die plaats !! :-?

Als het daarmee opgelost geraakt, dan hou je het pilske maar klaar. :razz:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
buzzy
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 jun 2006, 22:40
Locatie: Herzele

Re: Storingen op Autocom

Bericht door buzzy »

Een schakelaartje tussen de autocom en de batterij is inderdaad een goede en simpele oplossing maar voor een warhoofd als ik enkel een risico. Zou meermaals vergeten de schakelaar uit te zetten. Daarom deze oplossing bedacht. Een autorelai aangesloten tussen massa en positief die toekomt aan het achterlicht zodat deze automatisch schakelt als ik het contact op zet en dan de negatief van de autocom rechtstreeks om de negatief van de batterij en de positief van de autocom via het contact van de autorelais naar de positief van de batterij (wel zekering niet vergeten plaatsen). Heb ook op deze manier mistlichten geplaatst op mijn iron horse.
Plaats reactie