R1100RT ingeruild voor R1100S
Moderator: GVN
-
Frank Wathion
- Contacteer:
R1100RT ingeruild voor R1100S
Ik heb vorige week men R1100RT ingeruild voor R1100S. Niet omdat ik niet tevreden was over de RT, maar ik ben nog jong en zocht eigenlijk iets spotiever. En heb dit dus gevonden in de R1100S (foto's volgen).
Ik ben nog niet zo lang lid van dit Forum en heb nog niet de kans gehad om alles eens te bekijken daarom : Aan de R****S rijders wat is jullie algemene indruk over de motor?
Ik heb ondervonden dat mijn machine keihard afgeveerd staat ook wanneer ik de regeling voor de veren op het zachtst heb staan is dit normaal??
Mvg
Frank Wathion
Ik ben nog niet zo lang lid van dit Forum en heb nog niet de kans gehad om alles eens te bekijken daarom : Aan de R****S rijders wat is jullie algemene indruk over de motor?
Ik heb ondervonden dat mijn machine keihard afgeveerd staat ook wanneer ik de regeling voor de veren op het zachtst heb staan is dit normaal??
Mvg
Frank Wathion
Wat heb je op z'n zachtst staan? De demping op minimum of de veervoorspanning op de laagste stand? Dat laatste gaat weinig uitmaken op vlak van "zachtheid" en comfort. Maar hierover is op het forum al wel eens iets geschreven door experts terzake, zoek bijvoorbeeld eens in oude postings van Raketman 
Hier al eentje http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ht=demping
Hier al eentje http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ht=demping
-
Bart Bever
proficiat met den 'S', ge gaat het u niet beklagen..
ik ben al aan den 2e toe.
Mijn instellingen voor de achterveer (non sportversie, blauwe veer) zijn:
voorspanning (zwarte top) solo op 7 clicks en met (lichte) duo op 11.
Regelvijsje demping; volledig indraaien en dan kwartje terug.
Ik heb vooral met de demping even moeten zoeken om bij zware remmaneuvers het achterwiel mooi tegen de grond te houden zonder wielslip.
Deze instellingen staan bij mijn weten al op 3 S-kes naar volle tevredenheid.
Ene van de vrienden heeft de gele sportveer, daar is het iets meer zoeken naar een mooie middenweg voor straatgebruik.
greetz!
ik ben al aan den 2e toe.
Mijn instellingen voor de achterveer (non sportversie, blauwe veer) zijn:
voorspanning (zwarte top) solo op 7 clicks en met (lichte) duo op 11.
Regelvijsje demping; volledig indraaien en dan kwartje terug.
Ik heb vooral met de demping even moeten zoeken om bij zware remmaneuvers het achterwiel mooi tegen de grond te houden zonder wielslip.
Deze instellingen staan bij mijn weten al op 3 S-kes naar volle tevredenheid.
Ene van de vrienden heeft de gele sportveer, daar is het iets meer zoeken naar een mooie middenweg voor straatgebruik.
greetz!
Da's geen referentie. Ofwel zijn de berijders van die drie S-kes op 5kg na allemaal even zwaar, ofwel zegt het veel over de belabberde regelmogelijkheden van de standaard veerelementen die op een S staan.Bart Bever schreef: Deze instellingen staan bij mijn weten al op 3 S-kes naar volle tevredenheid.
Nil volentibus arduum
-
Bart Bever
jaja, ge hebt wel een punt daar..Raketman schreef:Da's geen referentie. Ofwel zijn de berijders van die drie S-kes op 5kg na allemaal even zwaar, ofwel zegt het veel over de belabberde regelmogelijkheden van de standaard veerelementen die op een S staan.Bart Bever schreef: Deze instellingen staan bij mijn weten al op 3 S-kes naar volle tevredenheid.
en idd, t gewicht tussen de smalste en de breedste is ongeveer 10kg.
En instelmogelijkheden zijn ook niet heel uitgebreid.
Maar als vertrekwaarden raad ik ze wel aan.
greetz!
-
*ChArRaKe*
Heeeeeeeeeeel tevereden van de R1100S .... zeker na preparatie ( laserlijn, chip, k&n filter ).
Vorige week de Englandrit meegereden en geen spiertje last van rug, armen, nek... dag en nacht verschil met mijn vorige motor ( Honda vtr sp1 ).
Bij mij qua vering ( bmw sportvering ) is de afstelling heel goed merkbaar
zowel voor als achteraan.
In ieder geval ik wil niet cru overkomen maar zoek het zelf maar uit hoe je comfortabel rijdt, dat is volgens mij ieder voor zich .
Succes me den bike in ieder geval.
Vorige week de Englandrit meegereden en geen spiertje last van rug, armen, nek... dag en nacht verschil met mijn vorige motor ( Honda vtr sp1 ).
Bij mij qua vering ( bmw sportvering ) is de afstelling heel goed merkbaar
zowel voor als achteraan.
In ieder geval ik wil niet cru overkomen maar zoek het zelf maar uit hoe je comfortabel rijdt, dat is volgens mij ieder voor zich .
Succes me den bike in ieder geval.
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Goede beslissing heb 17 jaar Jappen gereden en nu sinds vorig jaar R 1200 S.Had het al vroeger moeten doen.
Gefeliciteerd met je aankoop!!!!!!!!!!!
GRTZ
Gefeliciteerd met je aankoop!!!!!!!!!!!
GRTZ
Laatst gewijzigd door SBK_Mario op 25 okt 2007, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Iron Gonzo
ik heb de compromie gevonden in een RS
toer sport dus
achter een kuip volledig uit de wind is ook niets voor mij
daar ik van mening ben ( en uit ervaring ) dat je helemaal niet het echte gevoel van motorrijden geniet.
dit was bij mij de reden dat ik mijn LT heb weggedaan.
alvast suc6 met uw S en het is een sterk onderschatte motorfiets
toer sport dus
achter een kuip volledig uit de wind is ook niets voor mij
daar ik van mening ben ( en uit ervaring ) dat je helemaal niet het echte gevoel van motorrijden geniet.
dit was bij mij de reden dat ik mijn LT heb weggedaan.
alvast suc6 met uw S en het is een sterk onderschatte motorfiets
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Veel plezier ermee!
PS: je duo zal zich ook verheugen op de good vibrations
PS2: wat de ophanging betreft: Raketman heeft reeds alles gezegd; je zal verbaasd staan van het verschil dat een correct ingestelde in-en/of uitgaande demping maakt.
PS: je duo zal zich ook verheugen op de good vibrations
PS2: wat de ophanging betreft: Raketman heeft reeds alles gezegd; je zal verbaasd staan van het verschil dat een correct ingestelde in-en/of uitgaande demping maakt.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL