Tourance EXP

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tweestoemper

Tourance EXP

Bericht door tweestoemper »

Hallo Gssers

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd maar is er al iets meer geweten over de levensduur van die banen ? Even goed als de gewone Tourance ? Wat is het verschil in rijden ? Grip in de regen ?

Greetz

Tweestoemper
The only easy day was yesterday
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik heb er besteld, de bandenboer vertelde dat ze iets zachter waren dan het vorig model, dus.......ik denk dan: zullen dan ook minder lang mee gaan.
Ik doe een 700 km per week, zal het dus vlug weten, wat ze waard zijn.
Gr, luc.
Na 1000 km, regen en droog, ze voldoen aan mijn verwachtingen als baanvastheid.
Laatst gewijzigd door mecapuet op 10 nov 2007, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
VFooR

Bericht door VFooR »

Als je deze topic erop nalees ( GS-forum Nederland), dan gaat die EXP niet al te lang mee...

http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... sc&start=0
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

van de Exp ben ik zeer tevreden van weggedrag, droog, nat, zeer stevig karkas, géén enkel probleem bij zware belasting (dat was bij de anakee anders).
Kantjes rij je er zo af, voor mij was die band terug thuiskomen
MAAR de slijtage van de band is enorm,
daar ik met de oude tourances wel 20000km haalde zal de EXP zo te zien maar 5000km (achter) en 10000km(voor).
Deze kilometers gereden op koude dagen!!!
Ik ga daarna toch vooraan een EXP leggen en achter een gewone Tourance.
Ofwel de Bridgstones proberen.

groeten,

Jacinto
VFooR

Bericht door VFooR »

Idd...

Misschien zijn deze wel een alternatief:

Afbeelding

OF

Afbeelding

Levensduur en grip ken ik wel niet...
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
bikertjen

keuze wordt moeilijk...

Bericht door bikertjen »

ik ben aan mijn eerste bandenkeuze voor de GS1200 toe, bij aanschaf lagen er nieuwe op.. en omdat ik vroeger met moto's ala Fireblade en SP1 reed is dit vrij nieuw voor me..
ik hou wel van sportief rijden en bochtjes trekken.. dus een vrij zachte band mag wel.. al lijkt me de eerder opgegeven 5000km toch wel vrij kort.. nuja, met mijn SP1 had ik vroeger wel es een band die er nog geen 4000km oplag..
Ik denk dat ik er dus nie slecht zal aan doen met een Tourance EXP op te leggen... of zijn er mensen die me kunnen overtuigen dat ik toch beter voor Michelin kies ? of Bridgestone ?
:-?
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik zal 't zo zeggen, de Bridgestone is imho meer dan sportief genoeg, als je echt z'n limieten opzoekt dan je je sowieso serieus illegaal bezig, die kleeft dus wel degelijk meer dan genoeg.

Ik spreek nu over de Bridgestone, omdat deze in mijn handen nog geen meter verkeerd heeft gereden, nergens een schuiverke, nergens een zwak moment, en heb reeds 2 paar versleten.

Echter, als echte winterband moet ik toch de Anakee prefereren, deze z'n nog zachtere rubber warmt sneller op, en z'n brede groeven zijn handiger om allerhande vuil zoals gevallen bladeren, modderresten, mogelijk zelfs een beetje sneeuw te overwinnen, daarom staat de mijne nu terug op de Michelins. Ik ga er wel nooit meer mee op verlof naar een warme regio, want dan smelten ze als sneeuw voor de zon, en da's 't beste recept om cupping te verkrijgen. Ook geven ze boven de
30°C niet 't vertrouwen dat de Japanner wel geeft, de Fransoos begon zelfs tweemaal te glijden over een witte meet, nooit met de Bridgestone meegemaakt.
Maar als winterband is 't een perfect combinatie :wink:

Grtz, Philip!

P.S: Da's mijn bescheiden mening, er zijn anderen die nooit meer met die of dat type en merk willen rijden, en die gaan ook gezwind de bocht door zulle :-P
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
bikertjen

Bericht door bikertjen »

Koppel!! schreef:Echter, als echte winterband moet ik toch de Anakee prefereren, deze z'n nog zachtere rubber warmt sneller op, en z'n brede groeven zijn handiger om allerhande vuil zoals gevallen bladeren, modderresten, mogelijk zelfs een beetje sneeuw te overwinnen, daarom staat de mijne nu terug op de Michelins. Ik ga er wel nooit meer mee op verlof naar een warme regio, want dan smelten ze als sneeuw voor de zon, en da's 't beste recept om cupping te verkrijgen. Ook geven ze boven de
30°C niet 't vertrouwen dat de Japanner wel geeft, de Fransoos begon zelfs tweemaal te glijden over een witte meet, nooit met de Bridgestone meegemaakt.
Maar als winterband is 't een perfect combinatie :wink:
ideaal zou'k haast zeggen.. want met de winter voor de deur.. al ben ik wel geen motard die hem vré veel in de winter gebruikt.. wel meer dan vroeger maar de meeste kilometers zullen toch in't voorjaar en zomer verreden worden..
dus misschien dan toch best nen Bridgestone ? ;-) kben die gewoon van vroeger op mijne Fireblade (BT-014) en was er ook content van..
PS : welk type Bridgestone beveel je aan ?
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
bikertjen schreef:PS : welk type Bridgestone beveel je aan ?
De Battlewing uiteraard, euh, denk type BW501 vooraan en BW502 achteraan :wink: Trailwing was de voorloper, en is wat gedatteerd.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ik blijf bij mijn oude getrouwe Tourance, qua kilometrage en kwaliteit de ideale band veur mij.
En ik kan er een licht offroadbaantje mee doen zonder echt in de problemen te geraken 8)
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Rik'sGS

Bericht door Rik'sGS »

Hoi,

Ik heb op de 1150GS steeds met Tourance gereden en nooit geen problemen gehad met grip/levensduur. Zeer goede band, naar mijn mening.
Vorig jaar de 1200GS gekocht en daar lagen de TrialWings op. Nie echt content van. Op 12000km, met duo, versleten en meerdere malen een stapke opzij gezet. Dus ben ik maar terug overgeschakeld naar de vertrouwde Touranckes. Die waren na 16500km, nog steeds met duo en ca 6000km met bagage, aan vervanging toe.
Ik heb nu, als probeersel, de Conti Trail Attack op laten leggen.
Bevindingen tot nu toe: band heeft goede grip en is stiller dan de Tourance. Wat het geeft op natte en doorregende wegen moet ik nog ondervinden, evenals de levensduur. Wat dat zijn zaken die voor mij zeer zeker belangrijk zijn.

Groetjes
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
noek

Bericht door noek »

Altijd Tourance gereden , eerst op GS 1100...2sets , dan op 1150 1 set.
Zeer tevreden van.Naar aanleiding van een Michelin banden actie bij Jorssen, (-25%) Anakee's laten plaatsen...(268 euro ) nu 5 maand later en 12000km verder , zijn ze aan vervanging toe. Toch wel snel vind ik, met de Tourance deed ik gemiddeld 18000km .
De Aakee's waren achteraan ook minder stabiel(uitbreken) , ook de in rij periode duurde langer,men voelde echt dat er nieuwe banden op lagen ,met Tourance nooit gehad. :shock:
Besluit : ik hou het bij Tourance...en wacht eventueel op het uiteindelijke resultaat van de EXP. :wink:
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Exp staan er vandaag op, voor 108,40 achter 132,40. Los wiel.
Profieldiepte: voor 5 mm, achter 7 mm.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Toedel

Bericht door Toedel »

Laat je je bevindingen hier weten ? Thanks !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
bikertjen

Bandenboer gezocht...

Bericht door bikertjen »

Met veel interesse volg ik de commentaren in deze topic, want (heel) binnekort ben ik ook toe aan een nieuwe achterband op mijn R1200 GS.
Ik woon in de omgeving van Evergem en ik ken Bandencentrale Roegiers dus, maar aangezien deze geen nieuwe motobanden meer aankopen en enkele deze op stock nog verkopen zal ik moeten op zoek gaan naar een nieuwe, liefst zo goedkoop mogelijke, bandenboer.
Iemand tips ? en liefst een beetje uit de omgeving, ge begrijpt dat ik nie naar antwerpen ga rijden voor banden die dan wa goekoper zijn é :wink:
Liefst ook een centrale waar ze het wiel zelf uithalen, want ik ben niet zo iemand die zelf zijn wiel demonteert er zelf mé naar de centrale ga...

Thx in advance!
Erik GS
Contacteer:

BW 501 en 502

Bericht door Erik GS »

heb zelf al +12K met Bridgestone's BW 501 en 502
doe veel autostrade en zeer tevreden over rechtuit stabiliteit etc.
maar tussendoor pik ik zeker bochtjes mee en ik bedoel niet te voet door de bocht en nadien er terug op ;-)
ttz zowel rechtuit als in de (droge) bocht zeer tevreden over grip en vertrouwen
ik vermoed dat de set tot +/- 18K zal meegaan, dus ook qua slijt geen enkel probleem...

goedkoop ? gezeien het mijn eerste paar is, geen ervaring, maar Gentse Banden Centale (Ottogracht) zou prima zijn vlg forumgebruikers...

ik zou zelf daar gaan of in mijn buurt, maar daar krijg je als klant een goeie service en streepje korting
succes
1100R '97
1200GS '07 & zumo
Provence - Alpen - Vogezen - Zw Woud - Schotland - Slovenië
www.tigos.be
J
Contacteer:

Bericht door J »

Als je een bandenkeuze moet maken, kan je hier weinig vinden. Iedereen zweert bij zijn merk. Wat de ene aanprijst bekritisseert de andere dan weer. Ik rij nu 13Kmet de Battle Wings en 1 keer is mijn voorwiel er alleen op uitgegaan in Borzee op nat wegdek. (net niet gestuikt), maar of dit nu aan de band lag of aan mijzelf of de baan weet ik niet.
Ik zou eens iets anders willen proberen aangezien mijn Battle Wings nu bijna versleten zijn, maar wat????? Hier heb ik nog geen antwoord gezien.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
JohanGS

Re: Bandenboer gezocht...

Bericht door JohanGS »

bikertjen schreef:Met veel interesse volg ik de commentaren in deze topic, want (heel) binnekort ben ik ook toe aan een nieuwe achterband op mijn R1200 GS.
Ik woon in de omgeving van Evergem en ik ken Bandencentrale Roegiers dus, maar aangezien deze geen nieuwe motobanden meer aankopen en enkele deze op stock nog verkopen zal ik moeten op zoek gaan naar een nieuwe, liefst zo goedkoop mogelijke, bandenboer.
Iemand tips ? en liefst een beetje uit de omgeving, ge begrijpt dat ik nie naar antwerpen ga rijden voor banden die dan wa goekoper zijn é :wink:
Liefst ook een centrale waar ze het wiel zelf uithalen, want ik ben niet zo iemand die zelf zijn wiel demonteert er zelf mé naar de centrale ga...

Thx in advance!
Ik ben naar de aalterse banden centrale gegaan om nief rubber, prima service en een redelijke prijs.
Wel effe telefoneren of de band binnen is ;)
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
J schreef:...maar wat????? Hier heb ik nog geen antwoord gezien.
Voor de winter, probeer eens de Anakee, tijdens de zomer kan ik je niks anders dan je huidige rubber aanbevelen ;)

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

VFooR

Bericht door VFooR »

J schreef:Als je een bandenkeuze moet maken, kan je hier weinig vinden. Iedereen zweert bij zijn merk. Wat de ene aanprijst bekritisseert de andere dan weer. Ik rij nu 13Kmet de Battle Wings en 1 keer is mijn voorwiel er alleen op uitgegaan in Borzee op nat wegdek. (net niet gestuikt), maar of dit nu aan de band lag of aan mijzelf of de baan weet ik niet.
Ik zou eens iets anders willen proberen aangezien mijn Battle Wings nu bijna versleten zijn, maar wat????? Hier heb ik nog geen antwoord gezien.

J
de ContiTrailAttack ;)
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

Hallo,

ook de EXP voldoed aan de naam winterband, daar ik wel bij iets warmer weer zeer tevreden was over de wegligging en grip maar ontevreden over de levensduur van deze band heb ik gisteren hier in de ardennen een tripje van +/- 400km gedaan, mooi zonnig weer, veel vochtige schaduwplaatsen, vele "vettige" wegen door de bosbouw en rond het vriespunt.
Wel het was ongelooflijk hoe vlot je de bochten doorkwam, toen ik terug thuis kwam waren de kantjes er mooi afgereden, voor en achter,hier had ik niet om gedaan maar de band gaf bij deze omstandigheden oneindig veel vertrouwen.
EXP + stevig karkas voor zware belasting, super grip ook bij natte en koude omstandigheden
-snelle slijtage bij +10°C
voor mij géén zomerband maar een winterband.
In de lente ook maar eens de Bridgstones proberen.

groeten,
Jacinto
Plaats reactie