Motor wil niet starten
Moderator: GVN
-
RopaS
Motor wil niet starten
Ik wil deze middag een ritje maken(mooi weertje!), doch: pech: volledig platte gelaccu(voordien een tweetal uren aan de optimate gehangen)uurwerk stond op nul.
Opnieuw aan de optimate(14.30 uur) en ik probeer nu (19.30 uur)te starten. Alle lichten branden dus is de accu reeds een groot gedeelte opgeladen. Bij het op de starknop drukken komt er enkel een ratelend geluid uit richting startmotor en verder niets!??
Wat zou er gaande zijn? startmotor vast of nog te weinig lading in de accu of.......??
Marc L.
Opnieuw aan de optimate(14.30 uur) en ik probeer nu (19.30 uur)te starten. Alle lichten branden dus is de accu reeds een groot gedeelte opgeladen. Bij het op de starknop drukken komt er enkel een ratelend geluid uit richting startmotor en verder niets!??
Wat zou er gaande zijn? startmotor vast of nog te weinig lading in de accu of.......??
Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
'UNITED WE CONQUER'
niet starten
er zal een nieuwe batterij in uw beestje moeten
groeten
andré
groeten
andré
-
Sven 12RT
Hoelang stond je motor stil voor je de Optimate aansloot?
Een Optimate levert slechts een laag ampèrage, dus als je batterij (erg) laag stond qua energie, dan zal die 2 uur echt niet veel uitmaken.
Laat de Optimate een 12-tal uur aangesloten, dan nog eens proberen.
Lukt het dan nog steeds niet, dan wordt het tijd om een nieuwe batterij te kopen.
Een Optimate levert slechts een laag ampèrage, dus als je batterij (erg) laag stond qua energie, dan zal die 2 uur echt niet veel uitmaken.
Laat de Optimate een 12-tal uur aangesloten, dan nog eens proberen.
Lukt het dan nog steeds niet, dan wordt het tijd om een nieuwe batterij te kopen.
-
Iron Gonzo
laad uw batterij eens aan een gewoon laadtoestel.
een optimate is om een optimale batterij optimaal te houden
niet voor een platte accu op te laden
een optimate is om een optimale batterij optimaal te houden
niet voor een platte accu op te laden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Start hem aan de batterij van een auto. Doe gelijk een ritje van een dik half uur, liefst zoveel mogelijk snelweg en hang hem dan de ganse nacht aan de Optimate. Morgen geen twee groene lampjes aan de Optimate en/of niet starten => nieuwe batterij 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Een ganse nacht duurt bij mij langer dan enkele uurtjes, hé(s)Campi schreef:ENkele uurtjes aan de mate is niét genoeg, ik herhaal...
Moet zéker zoals SvenRT zei 12uur aan de lader hangen !
Oké, oké, ook géén 12 uur
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Awel hé, ik heb net hetzelfde voorgehad !!RopaS schreef:Iemand ervaring met de gelbatterie: FIAMM FG 21803 PB?
Is in Duitsland te koop via web aan 49.95 euros
Ik zwier ook niet graag geld buiten, maar ik ben mij bij een batterijenverdeler gewoon een andere, en een gelding, gaan kopen.
Insteken en Beemeren maar. Ik dacht iets van een 69 €.
En op tijd aan de druppellader.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Klopt, tijdje geleden excact hetzelfde overkomen. Na min. 12 uur aal de Optimate zal hij waarschijnlijk wel starten. Het kan wel zijn dat de accu nog niet genoeg stroom heeft om het ABS-systeem te kunnen activeren.Sven 12RT schreef:Laat de Optimate een 12-tal uur aangesloten, dan nog eens proberen.
succes
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

-
RopaS
Vandaag een 5 tal uur aan de gewone lader en ja hoor: "stampen" en draaien!
Morgen testritje maken en ook de batterij eens volledig uitmeten.
(dat "stampen" komt van vroeger van mijn motoren met kickstarter)
Bedankt voor vele tussenkomsten.
Marc L.
Morgen testritje maken en ook de batterij eens volledig uitmeten.
(dat "stampen" komt van vroeger van mijn motoren met kickstarter)
Bedankt voor vele tussenkomsten.
Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
'UNITED WE CONQUER'
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
'UNITED WE CONQUER'