CF geheugenkaarten ??

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
caersh

CF geheugenkaarten ??

Bericht door caersh »

Heb onlangs een 2610 aangeschaft met een bijhorende 512 MB geheugenkaart maar ken niet de snelheid van deze kaart omdat er niets op vermeld staat.vb 4x-8x-16x enz. Ik heb nu nog 2 kaarten ter beschikking van 1 GB uit mijn digitale camera en zou nu willen weten of deze even snel of sneller zijn dan de originele garmin kaart. Type kaart is LEXAR media 1 GB 8x.Boet niet graag in snelheid in.En indien ik toch een andere zou moeten aanschaffen wat is dan de geschiktste kaart.

Hugo
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Hugo,

Mag ik aannemen dat jouw 2610 ook standaard is geleverd met een Sandisk standard grade CF kaart? De snelheid hiervan is 8x (ca. 1200 KB/sec). Overigens zal de snelheid van de CF kaart niet de bottleneck zijn.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Helemaal mee eens, de snelheid van de kaart is zeker niet het belangrijkste in snelle werking. De 2610 is qua rekensnelheid zo performant dat je die snelheid alleen maar merkt bij zeer moeilijke opdrachten: bv grote afstand, kortste afstand, snelweg vermijden in gecombineerde versie.
Als je routes rijdt is het al helemaal niet belangrijk.
Kan je het niet gewoon proberen Hugo, klets zo'n giga kaart vol met gegevens, stop ze in je garmin en je merkt het meteen.
Je kan de kaart altijd opnieuw leegmaken en voor iets anders gebruiken als het tegenvalt.
Groeten
Philipe
caersh

cf kaart

Bericht door caersh »

goed idee, zal een dezer de kaart is laden en valt het mee dan heb ik wel een overbodige kost uitgespaard.

groetjes
HUGO
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Voila zie een dealer die u kosten bespaart..... :wink: Ooit ga ik zeker failliet.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Fluppie,

Eerlijkheid duurt het langst en mensen het geld uit de zakken jagen heeft toch geen zin, het werkt maar één keer en keert zich altijd tegen u.

Rechtvaardig zaken doen, eerlijk, en met eerlijke marges duurt altijd het langst. Goedkoop kan iedereen, ... maar voor hoe lang... en wat ben je dan met de service.. :roll:

Groeten :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

zo denken we er ook over, je zal trouwens de mensen van dit forum niet veel wijs maken hé. Maar desalniettemin een leuk compliment. Bedankt

Philipe
Plaats reactie