Vraagje aan de scala gebruikers

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Vraagje aan de scala gebruikers

Bericht door Marc451814882 »

Sedert januari 2007 maak ik gebruik van de midland BT-Scala-rider TeamSet. Dus dinkskes zijn nog steeds in garantie. Ben vandaag voor de derde keer nieuw headsetje gaan halen. De modules zelf blijven ok.
Bij het eerste defekt geen enkel probleem direkt nieuw headsetje gekregen van de handelaar. Enkele weken later zelfde probleem.
Handelaar vroeg me of ik hem geopend had of er zelf aan geprutst had. Waarom zou ik zulks doen in garantieperiode?? Bovendien was de eerste defekte headset op de helm van de passagier, de tweede op de helm van de rijder.
Wilde geen nieuw meer meegeven en stuurde het headsetje naar Duitsland voor onderzoek. Weekje of twee gewacht en bleek dat "water" de boosdoener was. Daarbij de uitleg gekregen dat er in de handleiding die met het toestel meegeleverd wordt wel degelijk staat dat ze niet tegen hevige regenval kunnen? Desondanks staat er in bijna alle reclameboodschappen terzake: "Met deze weerbestendige, draadloze headset belt u ongebonden in het zadel en praat u onbelemmerd met uw passagier." Moet ik dan permanent met een nimbus-sleutelke op zak zitten en van zodra het begint te regenen de volledige set demonteren? Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik was volgens de handelaar de enige met dit probleem....rijden andere mensen niet als het regent? Hoe dan ook, heb toch een tweede headsetje gratis gekregen.

Heb ondertussen al met zo een toestelletje om diepvrieszakjes te lassen een hoesje samengeflanst met rekkertje om het gedeelte dat buiten de helm zit te overtrekken bij hevige regenval. Levert blijkbaar niet veel op...

Vandaag, ondanks garantie, durfde ik zelfs niet meer over garantie spreken. Ondertussen zijn de headsetjes wel al afzonderlijk te koop voor €40,00. Heb me er ééntje gekocht om niet de indruk te verwekken dat ik de garantie wil misbruiken.
Een zestal maanden terug waren die nog niet afzonderlijk te koop...Of zien ze bij midland er dan toch brood in en ben ik toch niet de enige met deze problemen?
Dus in totaal drie headsetjes naar de knoppen in 11 maanden tijd ten gevolge van regen. Kan ze toch maar moeilijk gaan afdichten met siliconen hé? In dat geval zou de module nog moeilijk deftig te verwijderen zijn van de headset.
Ik vraag me toch wel ernstig af of ik zelf iets fout doe?
Na een rit haal ik de modules van de headset en steek ze op stroom om op te laden. Mogelijks ontstaat er speling op de aanhechting tussen module en headset? Ga in ieder geval proberen bij het laden van de module deze op de helm te laten zitten...baat het niet het schaadt niet.
Ze worden wel bij iedere rit gebruikt en de kilometers rijgen zich vlug aan elkaar. Dus zeg maar heavy duty...

Zijn er nog mensen die deze problemen kennen? Of heeft er iemand een idee wat ik fout zou kunnen doen?

Bedankt op voorhand...

Groetjes Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Bij mij blijft de module steeds op de headset zitten... Ik verwijder ze dus nooit en ook nog geen probs ivm regen gehad.

Om op te laden gewoon de helm binnenshuis en de stekker erin.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

Bedankt JH

ga 'k zeker proberen want gaat anders dure bedoening worden...

Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
naftje
Berichten: 436
Lid geworden op: 14 feb 2007, 09:31
Woonplaats: Spanje

Bericht door naftje »

Ik weet niet of het dezelfde is, maar ik heb de Cardo ScalaRider Teamset sinds april 2007. Rijd er gezwind mee door de regen, zoals vanavond bvb., zonder enig probleem. Moet er eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik bij slecht weer met de LT rijd.
Greetz, J-P
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

Als je bedoelt J-P dat je goed beschermd bent door je grote ruit zou dit best wel ééns kunnen. Heb tot juli met Deauville gereden en daar was maar weinig ruit aan.
Ondertussen biedt de RT zijn ruit ook wel meer bescherming...dus dat zou misschien wel verschil kunnen uitmaken.
En om op te laden? Laat je de module zitten of haal je ze van de helm?

Thx.
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Guidoviv
Berichten: 245
Lid geworden op: 09 feb 2006, 12:02
Locatie: Rillaar
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Wij gebruiken de midland (met twee luidsprekers),maar is eigenlijk hetzelfde als de scala (1 luidspreker).Hebben er nu ongeveer 6000km mee gereden.Wel nog niet veel in de regen gereden en dan nog met een GSA,redelijk beschermd dus.Ik haal de modules van de helmen om op te laden en tot nu toe geen enkel probleem.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

Bedankt voor je reactie Guido.
De mijne zitten er al een 30.000 km in alle weertypes op. Heb er een paar keer mee in een bui gezeten dat 'k niet goed wist of ik motor reed of met nen boot aan 't varen was....
Is ook een model met twee luidsprekers van midland doch de vervang headsetjes waren van Cardo. Dus steeds met twee luidsprekertjes.

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Bericht door Hobgoblin »

ik heb dit probleem één keer voorgehad, ook bij hevige regenval.
gedemonteerd en gedroogd.
nadien nooit meer.

voor de rest werkt het prima.

dat schuimrubber bolleke op de micro is wel stuk. kan je dat vervangen of gewoon eraf laten?
of plakken?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Guidoviv
Berichten: 245
Lid geworden op: 09 feb 2006, 12:02
Locatie: Rillaar
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

GS 'er schreef:ik heb dit probleem één keer voorgehad, ook bij hevige regenval.
gedemonteerd en gedroogd.
nadien nooit meer.

voor de rest werkt het prima.

dat schuimrubber bolleke op de micro is wel stuk. kan je dat vervangen of gewoon eraf laten?
of plakken?
Bij ons zit er een reserve bij.Ik heb al zonder gereden en dat werkt ook,maar ik zit wel redelijk uit de wind.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

zonder het 'bolleke' heb je zelfs een betere reactie op spraakgevoeligheid en activatie.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Bots
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2007, 23:32
Locatie: Hoeilaart

Bericht door Bots »

Hallo,

Eénmaal gehad na hevige regen dat het systeem verschrikkelijk begon te kraken. Uitgezet en laten drogen, nadien alles weer ok, +- 6mnd oud.
(BMW R1200Adv) (BMW R80G/S)
Vespa GTS 300 Super Sport
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Bericht door kurt1973 »

Hej Marc,

Het is niet direct nuttig voor u, maar moest ge vervanging zoeken, kunt ge de intercom interphone overwegen, ik gebruik hem al een tijdje in weer en wind, en voldoet prima. Ik gebruik hem vooral voor bike to bike, en voor telefoon.

Groeten,

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

@ GS'er
dat mouske op de micro heeft inderdaad alleen de functie om de wind uit de micro te houden. Zelfde systeem als bij professionele reporters die hun gesprekspartner zo ne "creme glace" onder de neus duwen. Men verkoopt zelfs dergelijke mousse attributen om op video camera's te plaatsen. Als je niet veel last hebt van rijwind heb je het niet echt nodig.
Evenwel als mijn eega haar systeemhelm openstaat, zelfs met het mousse bolletje en wij staan permanent in verbinding dan krijg ik veel meer windruis door de luidsprekertjes.

Hebt u ook uw headset dienen te vervangen of volstond het simpel afdrogen?
Denk in mijn geval dat het niet om één keer water gaat. Van zodra het water verschillende malen kunnen binnendringen heeft langs de vier contactjes in de headset geven deze laatsten de geest.

@Kurt
Bedankt voor de tip maar ga ze toch nog niet weggooien. De modules zijn goed en zoek gewoon een manier om de headsetjes wat langer te laten meegaan. Bovendien, als mijn handelaar mij geen blaasjes wijsmaakt is er nog geen BT-toestel op de markt die hetzelfde kan. Daarmee bedoel ik momenteel luisteren we op de achtergrond naar een muziekje, ik hoor ons Claire, de bomma hoort Claire en de bomma kan er gelijktijdig haar kwebbeltje tussenslaan. Als Claire iets te zeggen heeft stopt de muziek automatisch. De bomma echter is niet te stoppen :lol:(neen da mag 'k nie zeggen want is niet correct, was maar graptjen) En mocht ik daar bovenop willen kan er nog nen GSM op.....maar daar heb ik geen behoefte aan. :wink:
Heb wel al staan kijken naar het door jou genoemde systeem maar moet volgens handelaar kiezen tussen GPS of spraak met passagier, maw niet gelijktijdig. En inderdaad deze lijken me 100 % waterdicht....

Bedankt voor de reactie's en groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
naftje
Berichten: 436
Lid geworden op: 14 feb 2007, 09:31
Woonplaats: Spanje

Bericht door naftje »

Marc451814882 schreef:Als je bedoelt J-P dat je goed beschermd bent door je grote ruit zou dit best wel ééns kunnen. Heb tot juli met Deauville gereden en daar was maar weinig ruit aan.
Ondertussen biedt de RT zijn ruit ook wel meer bescherming...dus dat zou misschien wel verschil kunnen uitmaken.
En om op te laden? Laat je de module zitten of haal je ze van de helm?

Thx.
Marc
Daar ik liefst op een naked rijd, staat de ruit altijd op (bijna) laagste stand. Het zootje is dus al enkele malen druipnat geweest, maar gaf geen problemen.
Zowel helm als ScalaRider kuis ik regelmatig met WD40, incl. contacten, en om het water buiten te houden een héééél fijn laagje vaseline op houder (rood aangetekend op foto). Blijkbaar werkt het, want nog nooit problemen gehad.

Afbeelding

Modules worden zowel op helm als gedemonteerd herladen, maar wel in OFF-stand.
Greetz, J-P
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

Bedankt J-P
Schakel de modules ook altijd uit alvorens ze te verwijderen.
Maar dat van die vaseline lijkt me wel een heel nuttige tip.
Ga 'k zeker uitproberen. :grin:
En nu maar hopen dat ik het komende jaar een beetje gespaard blijf van defekte headsetjes.

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Bericht door kurt1973 »

Ge zoudt beter hopen dat het niet te veel regent.... :-P

Kurt

O ja, inderdaad, met de interphone kunt ge geen radio luisteren, ge kunt twee apparaten koppelen maar slechts 1 tegelijk gebruiken, en manueel overschakelen. Er ligt dus een gat in de markt, combinatie van waterdichtheid van de interphone met het gebruiksgemak van de SCALA 8-)
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

Ge zoudt beter hopen dat het niet te veel regent....
Kurt, gij wilt gewoon mee profiteren van 't goe weer hé? :-) Groot gelijk.
Maar van wat water is nog niemand doodgegaan hoor....juist maar headsetjes :lol:
Tot op heden is het inderdaad een bewuste keuze om Scala of Interphone te gebruiken. En voor ne bedorven keutel gelijk ik is het aangenaam om alles te kunnen combineren. Eén van dees dagen zal dat gat in de markt wel ontdekt worden....hoop ik.

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
naftje
Berichten: 436
Lid geworden op: 14 feb 2007, 09:31
Woonplaats: Spanje

Bericht door naftje »

Marc451814882 schreef:....Maar dat van die vaseline lijkt me wel een heel nuttige tip...
Truukske van vader zaliger - ik had vroeger een Morgan, waarvan de voorruit plat kon. Onderste voorruitrubber lekte als een vergiet, en vader zaliger loste dit voor me op met een pot vaseline. Sindsdien geen zeil meer over m'n benen :grin: :grin: maar truukske wel onthouden.
Greetz, J-P
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

heb met de scala spulletjes al veel door langere regenbuien gereden, nooit last gehad van slechte headsets noch van een slechte module.
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

Tsja Philippe,

'k geloof je op je woord, trouwens, merk sowieso aan de reactie's dat er inderdaad weinig mensen zijn die de problemen die ik aanhaal kennen.
Maar, wat kun je nu fout doen als je na een rit van een halve dag of langer thuiskomt, je modules van je headset afkoppelen en op stroom steken tot de lampjes uitgaan om ze volgeladen daags nadien weer op de headsetjes te schuiven???
Op een bepaald moment krijg je storingen zodanig dat noch Claire, noch de muziek, noch de passagier/rijder verstaanbaar zijn. Je hoort geluid maar er is enorme vervorming/distortion. Dan is het een paar dagen weer betrekkelijk goed en dan slaat het plots weer toe....
Daarna kom je in een fase dat je enkel nog iets hoort als je je hoofd in een bepaalde richting draait....en tot slotte valt alles weg....dit gebeurt in een tijdspanne van een week tot veertien dagen, afhankelijk van hoeveel je gaat rijden. Eindresultaat is dat je met de defecte headsetjes wel nog zending doch geen ontvangst meer hebt....
Ik verwijs naar water...omdat de handelaar het tweede headsetje naar Duitsland gestuurd heeft en daar gezegd werd dat het om water ging???
Er wordt heel zorgvuldig omgesprongen bij het reinigen van de helm zodat er zeker geen producten waarmee de helm gereinigd wordt aan de contacten kan komen. De modules zitten er steeds op bij reiniging van de helm...
En heb inderdaad, daarna speciaal bij regen aandacht besteed en vastgesteld dat er wel degelijk water tussen de module en de headset komt.
Dus tot iets anders kan aangeduid worden als de oorzaak rest me niets dan proberen het zaakje te dichten met een fijn streepje "vaseline" zoals J-P voorstelt.
Mocht ik me morgen een volledige nieuwe set kopen en daar zou het zich niet voordoen kan ik enkel nog bedenken dat het aan de modules ligt...
De helmen blijven niet achter in een koude of vochtige garage doch gaan na de rit steeds mee in huis op kamertemperatuur...
In de zomerperiode, en het was nu niet bepaald een droge zomer, hebben we geen last ondervonden. Vormt er zich condens? Door van een koude omgeving in een verwarmde huiskamer te komen? Camera's zijn daar ook gevoelig aan doch niet direkt met blijvende gevolgen...
Ik weet het echt niet....

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
naftje
Berichten: 436
Lid geworden op: 14 feb 2007, 09:31
Woonplaats: Spanje

Bericht door naftje »

Marc,
Geef mss eerst zowel module als houder eens een beurt met een doekje bevochtigt met WD40, en lichtjes opwrijven met een droog doekje - zijn de contacten meteen gekuist en beschermd en geven beter contact. Vervolgens het laagje vaseline. Vermoedelijk zijn dan de problemen opgelost.
Daar ik dagelijks 100 km rijd, herhaal ik dit + elke maand.
Greetz, J-P
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Marc, het zou kunnen dat er ergens een slecht contact in een kabeltje is gekomen, en ik ga niet beweren dat het jouw fout is.

Zeker oppassen dat je de kabeltjes naar je speakers niet "plet" tussen een rand van de helm en de bevestigingsplaatje van de scala.

Het kan ook dat je gewoon pech hebt gehad en er al een kleine kabelbreuk in een van de geleiders zat nog voor montage? Ik verdenk dit omdat je spreekt over slechte contacten tijdens het verdraaien van je hoofd, het is dikwijls genoeg dat er een beetje stress op een van de draadjes komt ?

Je zou ook eens kunnen overwegen om de contactjes te reinigen met een alcohol, zodat vuil verwijderd wordt en de contacten proper doorgeven.

Last bt not least, en dat ik bij sommige helmen wel even opletten, zorgen dat bij het inschuiven van de module op de plaat, zeker de verbinding goed wordt gemaakt, ik heb ook al gehad als ik te nonchalant omspring met het opschuiven, er ook een contact niet goed was.

Afin, het zijn maar tips, je weet nooit, al zal je wel alles drie keer hebben nagekeken alvorens de oproep te posten.
Marc451814882 schreef:Tsja Philippe,

'k geloof je op je woord, trouwens, merk sowieso aan de reactie's dat er inderdaad weinig mensen zijn die de problemen die ik aanhaal kennen.
Maar, wat kun je nu fout doen als je na een rit van een halve dag of langer thuiskomt, je modules van je headset afkoppelen en op stroom steken tot de lampjes uitgaan om ze volgeladen daags nadien weer op de headsetjes te schuiven???
Op een bepaald moment krijg je storingen zodanig dat noch Claire, noch de muziek, noch de passagier/rijder verstaanbaar zijn. Je hoort geluid maar er is enorme vervorming/distortion. Dan is het een paar dagen weer betrekkelijk goed en dan slaat het plots weer toe....
Daarna kom je in een fase dat je enkel nog iets hoort als je je hoofd in een bepaalde richting draait....en tot slotte valt alles weg....dit gebeurt in een tijdspanne van een week tot veertien dagen, afhankelijk van hoeveel je gaat rijden. Eindresultaat is dat je met de defecte headsetjes wel nog zending doch geen ontvangst meer hebt....
Ik verwijs naar water...omdat de handelaar het tweede headsetje naar Duitsland gestuurd heeft en daar gezegd werd dat het om water ging???
Er wordt heel zorgvuldig omgesprongen bij het reinigen van de helm zodat er zeker geen producten waarmee de helm gereinigd wordt aan de contacten kan komen. De modules zitten er steeds op bij reiniging van de helm...
En heb inderdaad, daarna speciaal bij regen aandacht besteed en vastgesteld dat er wel degelijk water tussen de module en de headset komt.
Dus tot iets anders kan aangeduid worden als de oorzaak rest me niets dan proberen het zaakje te dichten met een fijn streepje "vaseline" zoals J-P voorstelt.
Mocht ik me morgen een volledige nieuwe set kopen en daar zou het zich niet voordoen kan ik enkel nog bedenken dat het aan de modules ligt...
De helmen blijven niet achter in een koude of vochtige garage doch gaan na de rit steeds mee in huis op kamertemperatuur...
In de zomerperiode, en het was nu niet bepaald een droge zomer, hebben we geen last ondervonden. Vormt er zich condens? Door van een koude omgeving in een verwarmde huiskamer te komen? Camera's zijn daar ook gevoelig aan doch niet direkt met blijvende gevolgen...
Ik weet het echt niet....

Groetjes
Marc
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Wat wel zo is: de fabrikant wijst zijn verantwoordelijkheid een stukje af door in de handleiding te vermelden dat bij "extreme regen" de module best wordt weggenomen desondanks het apparaat in regen gebruikt mag worden.

Met andere woorden: ze zijn eigenlijk zelf niet helemaal zeker van hun stuk dat je er uren mee door de plensende regen kan rijden.

Ik weet alleen dat mijn exemplaren waarmee ik werk(te) steeds de regen hebben weerstaan, ik lette er wel op dat de afsluiting van de laadaansluiting goed dicht was.
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

al zal je wel alles drie keer hebben nagekeken alvorens de oproep te posten...
...stress op een van de draadjes komt ...
Dag Philippe,

heb inderdaad ook gedacht aan stress op de kabeltjes. Bij het laatste dat nog niet volledig "dood" is heb ik al rijdend de kabeltjes flink beroerd om te zien of dit invloed had....negatief.
Als je de foto hieronder bekijkt zie je dat de kabeltjes mijn gedacht niet mooier kunnen lopen om niet gekneld te raken. Het is zelfs zo dat als ik de helm neerzet hij inderdaad langs één zijde op het headsetjes rust en zelfs daarbij worden de kabeltjes niet gekneld...
De helm is met uitneembare wangstukken en de kabeltjes zitten dan ook zodanig weggewerkt dat bij normale manipulatie van de helm ze niet beroerd worden.
Op deze foto is ook te zien aan de slijtage op de module dat ze effectief veelvuldig gebruikt wordt.
Afbeelding

Op de foto hieronder heb ik in geel aangeduid welk stuk van het headsetje bij regen nat wordt.
Afbeelding

En inderdaad Philippe ondanks de module "geklikt" heeft bij het opschuiven op de headset blijft er steeds wat speling.

Nu, ik weet dat er op dit forum knappe bollen zitten. Aangezien ik vorige week een nieuw headsetje gekocht heb ligt er thuis momenteel ééntje dat de geest aan het laten is. Het is nog niet volledig dood en er kan of mag gerust op geexperimenteerd worden. Dit headsetje is in het stadium dat de zumo niet meer automatisch gevonden wordt zodat telkenmale de headset opnieuw dient toegevoegd te worden via het menu in de zumo. Bij draaien van het hoofd valt nu en dan de verbinding weg, maar....het is nog in gang te krijgen....
Mocht er iemand zijn, met verstand van zaken wil ik hem gerust dit headsetje bezorgen, hetzij via de Oase (Merelbeke) hetzij via de post.
De kans dat ik er nog wat mee doe is heel klein :wink:

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
mike gt
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 feb 2005, 20:45
Locatie: rotselaar

Mike GT

Bericht door mike gt »

Ik gebruik de scala rider al ongeveer 2,5 jaar.Zeer tevreden van,buiten het feit dat de verbinding met de GPS (garmin 2820 ) heel af en toe eens uitvalt.Ook al mee gereden in de hevigste regen (ganse dag :-x ) maar tot op heden no problem.Wordt gewoon van de helm gehaald om op te laden en doet 's anderendaags trouw zijn werk.
Plaats reactie