RT-P in Antwerpen
Moderator: GVN
RT-P in Antwerpen
Om te gaan werken passeer ik dagelijks de verkeerslichten aan de Waaslandtunnel. 's Morgens staan daar altijd 1 of 2 politieagenten het verkeer in goede banen te leiden. Het valt mij op dat vele van hun RT's uitgerust zijn met spaakvelgen. Is dit speciaal voor de politie en zo ja wat is hiervoor de reden ?
R850RT
Frank , inderdaad , vele RT-P's zijn hiermee uitgerust , vooral de oudere 850 CC modellen .
Spaken zijn veel sterker dan gietwielen , bij het veelvuldig op en afrijden van trottoirs.
Daarom deze spaakwielen.
Ik heb dat op mijn R1150RT-P niet.
Maar ik heb dan weer een ander voordeel , en dat is dat mijn velgen veel sneller gekuist zijn.
PS als ik me niet vergis hebben die mannen met spaakwielen ook een andere wiel of band diameter . maar ben niet echt 100% zeker .
Eens vragen aan John , die heeft er zo eentje.
Spaken zijn veel sterker dan gietwielen , bij het veelvuldig op en afrijden van trottoirs.
Daarom deze spaakwielen.
Ik heb dat op mijn R1150RT-P niet.
Maar ik heb dan weer een ander voordeel , en dat is dat mijn velgen veel sneller gekuist zijn.
PS als ik me niet vergis hebben die mannen met spaakwielen ook een andere wiel of band diameter . maar ben niet echt 100% zeker .
Eens vragen aan John , die heeft er zo eentje.
Frank denk dat Harald eens een antwoordje heeft gegeven op deze vraag.
Harald quote:
De éérste politieboxers , r850rt en r1100rt cc waren ook met spaakvelgen uitgerust .
Moest dienen om trottoirs op en af te rijden enz.
De laatste jaren zijn ze daar ook van teruggekomen ,
op mijn r 1150rt staan terug gietwielen.
Ik denk wel dat dit bewijst dat de gietwielen ,
zeker ook sterk genoeg zijn om klein stuntwerk aan te kunnen.
Groeten Stoffel
Harald quote:
De éérste politieboxers , r850rt en r1100rt cc waren ook met spaakvelgen uitgerust .
Moest dienen om trottoirs op en af te rijden enz.
De laatste jaren zijn ze daar ook van teruggekomen ,
op mijn r 1150rt staan terug gietwielen.
Ik denk wel dat dit bewijst dat de gietwielen ,
zeker ook sterk genoeg zijn om klein stuntwerk aan te kunnen.
Groeten Stoffel