Het is zover.....

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Het is zover.....

Bericht door GSrijder »

Na 11 maand zagen, lief zijn, soms boze woordjes en 2 maand eerder dan vooropgesteld:

"eindelijk een GS is besteld, wat een verjaardagscadeau...... :lol: :lol:

Een GS model 2008
In het dark slate metallic mat, of de benaming voor Vlaanderen : leisteen-grijs mat metallic.

Safety pack: ABS, RDC en ASC
Comfort pack: uitlaat chroom, verw. handgrepen, handprotectoren, ESA, kofferhouders en boordcomputer
BMW alarm
Alu cilinderbeschermers ( model GSA )
Getint windscherm.
3 vario koffers en bij de topkoffer het ruggesteuntje voor 't vrouwke ( was ik haar nu wel verschuldigd ).

Levering eind februari :-( :-( :-( da's nog lang zenne
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Bericht door RBee »

Proficiat, iets mooi om naar uit te kijken.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Bericht door Jan en Greet »

Van harte... :!: ...je had geen betere keuze kunnen maken :D
Maar je hoeft mij niet te geloven :razz: je zal het zelf wel ondervinden...in februari :twisted:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Bericht door UpJohn »

Proficiat .. veel GS genot !
bij de topkoffer het ruggesteuntje voor 't vrouwke
leg ze maar in de watten ... want ge gaat nooit meer thuis zijn nu -)) :wink:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

goei vrouwke :!:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Bericht door Tomini »

proficiat met jou bestelling,

ik heb me er zelf ook één besteld, maar dan een gsa.
Ik kan enkel nog niet beslissen welke kleur ik ga nemen; rode of grijze. ik zou volgens hem tijd hebben tot autosalon om m'n kleur vast te leggen.
Aangezien ik geen moto heb, heeft m'n garagist me geholpen om in afwachting van de levering ( half maart) een andere moto te hebben.
Dit komt heel goed uit, want zo kan ik leren rijden met een oudere moto, en passeer ik de winter, en stap ik met meer ervaring op het bijouke.
De komende vier maanden zullen warschijnlijk de langste maanden zijn in m'n leven ;)

k'ga alvast eens gaan kwijlen op het autosalon, want dat is de eerst volgende keer dat bmw hun nieuwe modellen gaat tentoon stellen.
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Emile
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 jan 2005, 11:59
Locatie: Zoutleeuw

Bericht door Emile »

Tomini schreef:proficiat met jou bestelling,

ik heb me er zelf ook één besteld, maar dan een gsa.
Ik kan enkel nog niet beslissen welke kleur ik ga nemen; rode of grijze. ik zou volgens hem tijd hebben tot autosalon om m'n kleur vast te leggen.
Aangezien ik geen moto heb, heeft m'n garagist me geholpen om in afwachting van de levering ( half maart) een andere moto te hebben.
Dit komt heel goed uit, want zo kan ik leren rijden met een oudere moto, en passeer ik de winter, en stap ik met meer ervaring op het bijouke.
De komende vier maanden zullen warschijnlijk de langste maanden zijn in m'n leven ;)

k'ga alvast eens gaan kwijlen op het autosalon, want dat is de eerst volgende keer dat bmw hun nieuwe modellen gaat tentoon stellen.
WOW, straffe beslissing. Ik hoop voor u dat je in het verleden al met de moto gereden hebt. Een beginnersfiets zou ik zo een GSA nu niet direct durven noemen.
Ik ga er mezelf ook eentje bestellen maar heb wel 25 jaar ervaring. Van een Honda Dominator, Africa Twin, Varadero, Pan European, BMW R1200GS naar een BMW R1200 GSA lijkt mij een meer opbouwende carrière.
Ten minste dat is mijn mening, wat denken de collega's?
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Bericht door Tomini »

ik begrijp jou reactie volkomen, en besef dat het nie gemakkelijk zal zijn.
Ik ga nu vier maand dagelijks met de moto nara m'n werk gaan , en zal al aardig wat rare situaties gezien hebben.
dat kan natuurlijk niet opboxen tegen jarenlange ervaring, en progressieve opbouw.
Ik ben van het principe hoe moeilijker hoe liever. Ik zal hoogst warschijnlijk wel eens omkeren, maar alles is een kwestie van vallen en opstaan.
Ik hou jullie wel op de hoogte over hoe het verloopt.

Ik heb gewacht tot ik me klaar voelde om met de moto te rijden, en verstandig genoeg. heb er nu meer dan 1.000.000 km op zitten met auto , en heb nog geen enkel schadegeval gehad. Defensief rijden zal de boodschap zijn...

vier maand met een f 650 gs ervaring opdoen en zal zoals jou slogan nie sneller rijden dan m'n engelbewaarder kan vliegen. :p
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Een GSA als beginnersfiets :roll: ...................... wat ga je nadien kopen ?

Ik hoop dat je benen lang genoeg zijn want de gsa staat hoog op z'n poten. En het zou toch zonde zijn om die te laten vallen hee.
Toch veel succes en plezier met je aankoop.
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Bericht door Tomini »

wat ga je nadien kopen ?
euh ... weer een gsa :oops:

zou idd zonde zijn om om te keren met een gsa, gelukkig is die standaard voorzien van "val"baren. :wink:
Vond geen steunwieltjes in de optielijst. :razz:
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Chris v
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:14
Locatie: Limburg

Bericht door Chris v »

Laat u maar niet opjagen jongen !
Gewoon doen en veel km's bollen, best alleen en aan je eigen tempo.
Ben zelf 14 jaar geleden begonnen op een V-max en iedereen verklaarde me gek ( 300kg, 145pk, ondermaatse remmen en vering...) , maar met een beetje gezond verstand en wat geluk beleef ik nu nog steeds enorm veel plezier op m'n GSA 2007.
Wat ik je wel kan aanraden is een cursus rijvaardigheid. Geeft veel vertrouwen achteraf, zelfs voor ervaren rijders !

Veel veilige km's toegewenst ,
Chris
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

't is nu niet den ideale tijd vh jaar om te leren rijden, zowel 's morgens als 's avonds donker, nat, glad en koud.....als je na 2 weken nie bent omvergereden, uitgegleden of van pure miserie de moto aan de kant hebt gezet, ben je nen echte, ervaring of niet...
Enkele "survival" tips:
- de automobi's zien je meestal niet en de meesten houden ook geen rekening met je, dus zorg dat je gezien wordt....
- Zorg dat je zelf ook kunt zien, in de regen, de kou en de mist beslaat je vizier, zorg voor een fog city of iets dergelijks.
- kou en regen zorgen op langere trajecten voor concentratie verlies, zorg voor goede regenkledij en goede, waterdichte ademende hanschoenen en laarzen.
- en heeeeel belangrijk, zeer defensief rijden, er is steeds wel 1 of andere pippo die meent dat ie nog net voor je wiel kan invoegen of voorrang van links neemt, meestal als het nat of glad is. Resultaat: jij onderuit en hij zonder gewetensproblemen lekker verder rijden....

Veilige km's gewenst
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Bericht door Tomini »

thxs voor de tips dirk en Chris.

Ik was dat al zeker van plan om zo'n rijvaardigheidscursus te volgen.
Zelfs één keer per jaar .
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: Het is zover.....

Bericht door Tomini »

Hi,
ben nu intussen al een week of vijf volop ervaring aan het opscharrelen, en ik moet zeggen dat ik nog rondrij.
Heb er tot nu toe 2500 km's op zitten , en heb alle mogelijke ondergronden al getest; zelfs een treffen gereden over de fameuse kasseistroken van de ronde van vlaanderen in nat weer. oewww, emotionele momenten hehehe...
Ik denk dat ik gebeten ben .... :alien:
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Het is zover.....

Bericht door Den Dirk »

Tomini schreef:Hi,
ben nu intussen al een week of vijf volop ervaring aan het opscharrelen, en ik moet zeggen dat ik nog rondrij.
Heb er tot nu toe 2500 km's op zitten , en heb alle mogelijke ondergronden al getest; zelfs een treffen gereden over de fameuse kasseistroken van de ronde van vlaanderen in nat weer. oewww, emotionele momenten hehehe...
Ik denk dat ik gebeten ben .... :alien:
Welkom in de club van de 'besmette' mensen :lol:
I like my bike!!
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Re: Het is zover.....

Bericht door nowheels »

Gebeten? Besmet?


Als je niet ingeënt was tegen het motorijden .. dan had je geen kans

en als je wel ingeënt was .. had het toch niet niks uitgemaakt :grin:


have fun met je nieuwe moto

Marc
(momenteel op zoek naar een goeie 1200 GS - na 2 leuke jaren met een 1150 RT)
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Het is zover.....

Bericht door pvde »

Yep,
Nog 5 weken en ge kunt rondrijden met uwe nieuwe GS Afbeelding
Veel plezier met de nieuwe beemer :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: Het is zover.....

Bericht door Tomini »

Als je niet ingeënt was tegen het motorijden .. dan had je geen kans

en als je wel ingeënt was .. had het toch niet niks uitgemaakt :grin:

lol, jah, ik had me bewust al 14 jaar laten inenten tegen het motorijden, en bewust :wink:
Maar euh ben er nu intussen overmorgen 33, en begon da pikuurke beu te worden...
Ben eigelijk gelukkig besmet dus :lol:
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Plaats reactie