hoe langer hoe meer begin ik mijn gt gewoon te worden en hoe langer hoe meer vind ik het een geweldige motor. de nadelen die ik ondervond tegenover mijn vorige motor, een gs, zijn zo goed als vergeten en de voordelen worden hoe langer hoe meer geapprecieerd.
het schakelen gaat ook hoe langer hoe beter, het komt er vooral op aan met zeer veel gevoel te schakelen waarbij je de hendel bijna niet mag intrekken en zeer snel moet handelen, alleen van neutraal in eerste zetten blijft nog een probleem. met een koude motor kan je zoals reeds eerder werd gezegd de hendel een paar seconden intrekken alvorens te schakelen waardoor je net in boter trapt maar eens de motor warm is help dit niet meer. blijven oefenen en aanvaarding van dit soms luidruchtig ongemak blijft de boodschap denk ik.
de gt en het schakelen
Moderator: GVN
Schakelen GT2
Bij mijn '06 exemplaar ging het inschakelen naar de 1e en opschakelen naar de 3e versnelling zo moeizaam dat in overleg met de dealer besloten is, de koppeling en het koppelingshuis te vervangen. Het resultaat was absoluut een verbetering.
Toch zal in mijn beleving de huidige K nooit een schakelwonder worden. Op eoa. manier heeft BMW dat bij dit model nog niet 100% onder de knie. Dat het wel kan, bewijst de R-serie.
Toch zal in mijn beleving de huidige K nooit een schakelwonder worden. Op eoa. manier heeft BMW dat bij dit model nog niet 100% onder de knie. Dat het wel kan, bewijst de R-serie.
Volgens hetgeen de BMW-woordvoerder vorig jaar aan "Motorrad" vertelde, is het luidruchtig(er) schakelen van de huidige K-serie een "conceptueel" probleem: het omzetten van de draaiende beweging van de krukas in een draaiende beweging van de cardanas (die haaks op de krukas staat, en dus niet in het verlengde zoals bij de vorige K-serie en de R-serie) vergt bijkomende tandwielen die aan verschillende snelheid draaien (hoe trager je de schakelbeweging uitvoert, hoe groter het verschil in draaisnelheid wordt en dus hoe meer ongewenst geluid wordt geproduceerd).
Mij maakt het niet meer zoveel uit; het "snel schakelen" (tussen 1ste-3de), met slechts gedeeltelijk ingetrokken koppeling is een enorme verbetering. Mijn 07 model is al sowieso stiller dan de 06 die ik vorig jaar testte.
Mij maakt het niet meer zoveel uit; het "snel schakelen" (tussen 1ste-3de), met slechts gedeeltelijk ingetrokken koppeling is een enorme verbetering. Mijn 07 model is al sowieso stiller dan de 06 die ik vorig jaar testte.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Ik heb net een GT model 2006 uit Duitsland ingevoerd. Heeft bijna 9000 km op de teller en ik moet zeggen dat hij zeker zo goed schakelt als mijn vorige 1150RT. Boterzacht! (zonder foefkes van hendel weinig intrekken, of schakelpook voorspannen) echt een plezier! Misschien is het dus wel een kwestie van eerst wat km te doen?....
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black