Testen Wunderlich Tourer screen en/of MRA vario screen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
hermanmensaert

Testen Wunderlich Tourer screen en/of MRA vario screen

Bericht door hermanmensaert »

Hoi,

Ik bezit sinds een paar jaar een R1150GS en ben op zoek naar een goed scherm. Ben niet zo tevreden van het standaard scherm. Ondertussen ben ik via verschillende forums, waaronder deze, op de hoogte dat een scherm zeer moeilijk te kiezen valt omdat het berust op persoonlijke smaak en eisen.
Daarom deze vraag. Zijn er motorvrienden die mij zowel een Wunderlich alsook een MRA vario screen kunnen laten testen. Of zijn er motorvrienden die mijn kunnen vertellen waar ik winkels kan vinden in België die dit mogelijk maken.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Herman
E1

Bericht door E1 »

Ik heb op mijn 1100GS een verstelbaar scherm staan, gekocht bij Wunderlich, maar is eigenlijk gewoon varioscreen van MRA. 't Is maar dat je het weet...
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Wünderlich verkoopt inderdaad de MRA schermen.
Weet dat je bij Wünderlich zelf kunt proefrijden en het is trouwens een erg aangename omgeving :wink:
Heb je trouwens al eens geprobeerd alleen met het grijze onderscherm te rijden ? Schijnt voor sommigen ook goed mee te vallen.

Ben zelf tevreden over de MRA op mijn 850. In de zomer kun je het bovenste deel eraf schroeven en dan zit je meer in de wind.

Voor de 1150 bestaan er Tobinators, zodat je het met het originele scherm bijna oneindig veel verstelmogelijkheden hebt :
http://www.stopthebuffeting.com/
http://www.stopthebuffeting.com/Animation.html
Ook weer te koop bij Wünderlich voor 75 Euro.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
gsbrillie
Contacteer:

touring scherm

Bericht door gsbrillie »

Ik reed naar de Noordkaap met zo'n MRA scherm op mijn 1200 GS.Alle gebulder is weg, hoogte instelbaar en bij hevige regen extra bescherming. Ik wil mijn origineel er niet meer op voor het lawaai alleen als maar de looks zijn niet zo tof . Maar je kan niet alles hebben hé.

tot in den draai

GSteven

Afbeelding
1976 R75/6 1991 R80GS met dnjepr bak 2005 1200GS
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Persoonlijk vind ik dat MRA scherm veel mooier dan het originele. Als er een prijs zou bestaan voor het lelijkste, meest turbulentie veroorzakende scherm zou BMW de laatste jaren al goed in de prijzen gevallen zijn....
Ik heb nog een wunderlich extreme te koop voor een zacht prijsje. Het voldoet prima, maar ik vind het niet mooi. Gebruik het alleen voor reizen. Rij nu altijd met een klein schermpje en misschien als ik een 2de hands MRA vindt komt dat er op voor de lange stukken autostrade.
Bij MRA bestaat ook nog een sport vario, met een klein spoilerke, heb ik ook gehad, wel mooi maar niet echt veel beter dan het origineel.
Met de extreme mag je altijd es komen testen, of je mag het lenen voor een weekje of zo, montage kan hier gebeuren.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Naj

Bericht door Naj »

Ik heb enige weken rondgereden met een mra vario maar was er niet 100% tevreden van. Vermoedelijk heeft dat iets te maken met mijn eigen afmetingen die toch naar de 1,9m neigen. Ik had nog steeds wat last van turbulentie rond mijn hoofd.
Ik ben er ondertussen zelf nog niet uit wat ik ga doen. Vermoedelijk zal het iets worden als een verhoogd scherm met extra spoiler maar ben eigenlijk het zoeken naar alternatieven een beetje beu.

Ik hoor graag de gekozen oplossing.

Groetjes,

8-)
"Als je geen tegenslagen kent, neem je niet voldoende risico's"
ZORRO

Bericht door ZORRO »

rijd met 1200 GS en heb er een origineel GSA-scherm opgeplaatst. Vrij duur maar wel dé oplossing en het oogt nog mooi ook.
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Naj schreef:Ik heb enige weken rondgereden met een mra vario maar was er niet 100% tevreden van.
Bij de Nederlanders loopt ook een draadje.
Daar is er ene die een groter scherm op een MRA onderstuk heeft gezet.
Klikken maar
hermanmensaert

Bericht door hermanmensaert »

Zijn er die ervaring hebben met het ergo screen van Wunderlich. Tot nu toe wordt er op dit forum niet over gesproken...?
Herman :-?
dejos

Bericht door dejos »

Ik heb het vario-screen van MRA-Wunderlich op m'n R1150R staan ; en dacht het enkel tijdens de zomermaanden te gebruiken , maar ik heb het er nog steeds opstaan en het blijft erop staan , het speedster scherm oogt wel mooier maar komfort heb ik het meetst van het vario-screen.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
GSAndré

Bericht door GSAndré »

Rij met een vario Wonderlichtje op mijn 1150. Gebulder is niet weg (hoogste stand) maar wel minder ( 1.81). Maar zomers haal ik bovenste helft eraf, en da's heerlijk bij het warme weer !
Als gevoel van vrijheid je wat waard is ga je toch niet in een koekblik zitten
wuiten

Bericht door wuiten »

Zo te horen blijven de langere motorrijders sowieso in het lawaai zitten.
Op de reis van het leven telt niet het doel maar wel de weg er naar toe. GS 1200
Hans

Bericht door Hans »

wuiten schreef:Zo te horen blijven de langere motorrijders sowieso in het lawaai zitten.
Niet echt :grin:

'k Meet zelf 1,9m, en de combinatie van het Wunderlich Tourer screen samen met het spoilertje van Verholen is voor mij ideaal.

Deze foto is dit voorjaar genomen op het circuit van Folembray, en 'k heb heel de tijd zo kunnen rijden, met open vizier. En 't is niet dat er daar traag werd gereden... :grin:

Afbeelding

mvg
Hans
Afbeelding
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Dag, vraagske,(waarschijnlijk al eens ergens gesteld, maar ja...) : waar vind ik zo'n vario-scherm

(en zeg nu aub ni : in een Vario-winkel :cry: :wink: :wink: )
I like my bike!!
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Den Dirk schreef: (en zeg nu aub ni : in een Vario-winkel :wink: )
Zo ver zat je er ni naast

Klikken maar
Plaats reactie