Rij al een jaar of 5 rond met de Schubert Concept. Heel tevreden over maar de bekende kwaaltjes beaam ik evenzeer: gemakkelijk aandampen van het scherm en inderdaad 'gedruis' (ik rij met een RT 850) bij het rijden. Maar de voordelen van het zonnescherm en het draagcomfort maken dat allemaal wel goed. Denk eraan om mijn helm te vervangen maar twijfel. De Concept is hier en daar nog te verkrijgen maar vrijwel overal waar ik kom, raadt men de C2 aan. Natuurlijk, denk ik dan, minstens 150 Euro meer in de kassa:!: Maar is er echt zo'n groot verschil tussen beide helmen? Is de C2 dan zo'n verbetering t.o.v. de Concept?
Piet
Schubert Concept versus Schubert C2
Moderator: GVN
-
jakadipikoe
Hoi Piet,
Zelf heb ik die overstap een half jaar geleden gedaan. En ik rij met een 1150RT.
De nieuwe is zogenaamd stiller, maar naar mijn mening blijft het gedruis bij hogere snelheid wel hetzelfde hoor.
Wel is het zo dat het omgevingsgeluid beter gedempt wordt. Maar dat vond ik nu niet echt nodig. Dat windgedruis stoort me veel meer.
Dus als ik weet dat ik snelweg zal rijden, steek ik mijn oordopjes in. En dat is denk ik de enige goed oplossing voor het geluid.
Wel vind ik dat de nieuwe helm comfortabeler op het hoofd zit, en dat er betere ventilatie is.
Wat aandampen betreft kan ik er nog niet echt over meespreken, want we hebben nog niet echt winterse temperaturen gehad. Maar als je het vizier op een spleetje zet is dit toch in een wip opgelost.
Alles samengevat weet ik niet of die extra 150 euro het wel waard zijn. Tja, misschien eigenlijk wel niet...
Groetjes,
Stelo
Zelf heb ik die overstap een half jaar geleden gedaan. En ik rij met een 1150RT.
De nieuwe is zogenaamd stiller, maar naar mijn mening blijft het gedruis bij hogere snelheid wel hetzelfde hoor.
Wel is het zo dat het omgevingsgeluid beter gedempt wordt. Maar dat vond ik nu niet echt nodig. Dat windgedruis stoort me veel meer.
Dus als ik weet dat ik snelweg zal rijden, steek ik mijn oordopjes in. En dat is denk ik de enige goed oplossing voor het geluid.
Wel vind ik dat de nieuwe helm comfortabeler op het hoofd zit, en dat er betere ventilatie is.
Wat aandampen betreft kan ik er nog niet echt over meespreken, want we hebben nog niet echt winterse temperaturen gehad. Maar als je het vizier op een spleetje zet is dit toch in een wip opgelost.
Alles samengevat weet ik niet of die extra 150 euro het wel waard zijn. Tja, misschien eigenlijk wel niet...
Groetjes,
Stelo
R1200RT
-
de Ron
shubert
Hallo, ik rij nu ook met de C1, het snelle aandampen stoort me enorm. Ik paste ook al eens de C2, maar eigenaardig genoeg is de vorm blijkbaar niet helemaal dezelfde. Bij de C2 krijg ik vrij snel een spannend gevoel aan het voorhoofd, wat ik bij de C1 niet heb ...
Bij jaren gebruik van de C1 ben ik echter van mening dat de helm te duur is naargelang de kwaliteit die je krijgt.
Mijn volgende zal geen Shubert meer zijn, ik weet nog niet dewelke, maar het moet wel een helm zijn met ingewerkt zonnevisier, dat wil ik niet meer missen.
Bij jaren gebruik van de C1 ben ik echter van mening dat de helm te duur is naargelang de kwaliteit die je krijgt.
Mijn volgende zal geen Shubert meer zijn, ik weet nog niet dewelke, maar het moet wel een helm zijn met ingewerkt zonnevisier, dat wil ik niet meer missen.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
De knopjes zijn wat anders,je hebt nu 2 pinetjes als je je helm dichtdoet en je ziet nog rood dan is hij niet goed gesloten,je hebt een klein vilten driehoekje aan je kin dat het geluid iets meer dempt,
en als je een fogcity (25 EURO)in je scherm kleeft dan dampt hij niet meer aan
als je nog ff wacht heb je een pinlock op je C2 ik denk rond de 82 euro
groetjes
en als je een fogcity (25 EURO)in je scherm kleeft dan dampt hij niet meer aan
als je nog ff wacht heb je een pinlock op je C2 ik denk rond de 82 euro
groetjes
-
jakadipikoe
Bedankt voor de reacties. Ik ga vandaag maar eens op stap. Bij Eko is het kerstmarkt en misschien zijn er dan wat extra kortingen te rapen. En als de C2 niet echt beter zit dan ga ik allicht voor de C1. Nolan heb ik ook al eens geprobeerd maar mijn kin zit dan echt tegen het kinstuk aan te wrijven. Niet echt gemakkelijk. De nieuwe (even dure) Shoei zit weliswaar gemakkelijk maar heeft dan weer geen zonnescherm en dat laatste is toch echt handig en gemakkelijk.
Wat fogcity betreft, heb dat ooit ook eens geprobeerd maar lang heeft dat niet gehouden. Zal wel aan mij liggen maar ben toch blijkbaar, als je zo wat rondneust, niet de enige.
groetjes
Piet
Wat fogcity betreft, heb dat ooit ook eens geprobeerd maar lang heeft dat niet gehouden. Zal wel aan mij liggen maar ben toch blijkbaar, als je zo wat rondneust, niet de enige.
groetjes
Piet
-
jakadipikoe
groetjes
Piet