R1200GS 4/2005 versus 1/2006

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

R1200GS 4/2005 versus 1/2006

Bericht door nowheels »

Hallo allemaal,

Ik ga 2 tweedehandse R1200 GS bekijken.
(ze lijken me in uitstekende staat met resprectievelijk 11000 en 16000 km)

Is er een technische reden om voor één van beiden te kiezen? (ik had hier op het forum ergens wat gelezen ivm aanpassingen die aan het ABS-systeem zijn gebeurd)

Tips waar ik moet op letten?

Beide moto's hebben dus abs - 3 koffers - de jongste heeft er nog een alarm bij.
Iemand een idee wat zoiets zou mogen kosten?

Vooral de 1ste vraag is belangrijk.

Thks

Marc
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik zou die nemen waar nog het langst garantie op zit, met een beetje pech ga je dat nodig herbben :-?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Bericht door Toedel »

Hoi, de motor van 4/2005 heeft zeker het ABS met rembekrachtiging. Of de moto van 2006 ook rembekrachtiging heeft moet je even nakijken : 1)als je de remhandle inknijpt hoor je bij ingeschakeld contact gezoem van de bekrachtiging. 2) bij uitgeschakeld contact alleen verminderde 'remrestfunctie'.
De rembekrachtiging werkt niet op de onderdruk van de motor zoals bij auto's, maar op de batterijspanning. Ik zou de voorkeur geven aan een moto zonder rembekrachtiging, want dan staat de volledige remkracht steeds ter beschikking, ook bij uitgeschakeld contact. En je loopt niet het risico dat de bekrachtiging tijdens het rijden om welke reden dan ook weg valt.
Als je een idee wil krijgen van de prijs die gevraagd mag worden, effe op internet vergelijkbare motoren zoeken.
Succes!
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Plaats reactie