cat. vervanger

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J van geert
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2007, 08:33
Locatie: LOKEREN

cat. vervanger

Bericht door J van geert »

Heb net een tweedehands Laser duo tech uitlaat gekocht, had maar 500Km gebold
dus bijna nieuw.
Waar koop ik nu het best een cat. vervangstuk en moet dit speciaal voor de laser uitlaat zijn of is
dit vrij universieel voor alle uitlaten.
Rijdt met R1150GS van 2000.
Ben ook nog van plan om de luchtinlaatbuizen te vergroten en heb al een laser powerchip erin zitten.
Ben eens benieuwd wat het verschil gaat zijn met al die toeters en bellen erop.
Het geluid zal wel anders zijn maar de prestaties moet ik wel wa afwachten.
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: cat. vervanger

Bericht door Phaedrus »

Wunderlich verdeelt/verkoopt een Y-stuk voor Remus, HPE en Akrapovic.
Ik veronderstel dat dat Y-stuk standaard diameters heeft maar ben niet helemaal zeker.
Meet misschien de diameter eens op van uwe Laser?

Brochure vrij verkrijgbaar via hun website.
En ik ben ook nieuwsgierig naar vermogenswinst (en verbruik)
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: cat. vervanger

Bericht door Dirk Pauwels »

Met een Y stuk verlies je een ietsie pietsie onderin, minder souplesse maar meer vermogen in middengebied en hoge toeren. Je kan bij Wunderlich ook een catvervanger kopen met pot, iets minder geluid en beetje soepeler onderin. Wel duurder en meer gewicht dan een Y stuk. Ik had op mijne 1150 van 2001 een Y stuk met originele demper, RS inlaatbuizen, 3.5 bar drukregelaar. Originele luchtfilter. Geen chip, was niet nodig, moto reed prima. Op model 2000 was een chip wel aan te raden naar het schijnt.
Het Y stuk van Wunderlich was indertijd geschikt voor Remus en originele demper. Af en toe vindt je nog wel eens eentje 2de hands. Nieuwprijs was destijds +/- 200 euro....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie