Bescherming op GS1100
Moderator: GVN
Bescherming op GS1100
Heeft er iemand tips om de bescherming tegen regen op een R1100GS te verbeteren? Na een week rijden met het ding ben ik het beu er altijd druipend en kletsnat af te komen. Vooral schoeisel wordt kleddernat, ook onder de helm en kraag van vest (hals kin) zijn doorweekt. Hier is geen enkel regenpak tegen bestand! Zelfs achter het scherm zit er regen, ik heb de indruk dat het van tussen het instrumentenpaneel en de benzinetank komt. Hier zit namelijk een grote opening. Alle tips zijn welkom.
mvg,
mvg,
-
Iron Gonzo
Re: Bescherming op GS1100
Betere kledij kopen.
op een GS kan je wel een verhoogd schermpje plaatsen en zelf gemaakte voetbeschermers
maar veel zal dat er niet aan helpen.
en welkom op het forum
van welk jaar is uw GS?
op een GS kan je wel een verhoogd schermpje plaatsen en zelf gemaakte voetbeschermers
maar veel zal dat er niet aan helpen.
en welkom op het forum
van welk jaar is uw GS?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dat is nu echt moto rijden...joepieieieieKiel schreef:Heeft er iemand tips om de bescherming tegen regen op een R1100GS te verbeteren? Na een week rijden met het ding ben ik het beu er altijd druipend en kletsnat af te komen. Vooral schoeisel wordt kleddernat, ook onder de helm en kraag van vest (hals kin) zijn doorweekt. Hier is geen enkel regenpak tegen bestand! Zelfs achter het scherm zit er regen, ik heb de indruk dat het van tussen het instrumentenpaneel en de benzinetank komt. Hier zit namelijk een grote opening. Alle tips zijn welkom.
mvg,
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
beste,
uw voeten beschermen kan door een "spatlap " te plaatsen onder uw cilinders
kijk op toerisme en dan Zweden-Noorwegen 2007
op de enkel foto's in het verslag kan je zien hoe ik ze bevestigd heb
eigen maak, gemaakt van oude spatlappen van een auto
werkt zeer goed
groeten
andré
uw voeten beschermen kan door een "spatlap " te plaatsen onder uw cilinders
kijk op toerisme en dan Zweden-Noorwegen 2007
op de enkel foto's in het verslag kan je zien hoe ik ze bevestigd heb
eigen maak, gemaakt van oude spatlappen van een auto
werkt zeer goed
groeten
andré
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
K 100 basic '84
Andre,
De eerste modificatie uit te voeren! Ik moet wel nog een stel valbaren zoeken, deze staan er niet op dus ik kan de lappen niet bevestigen. Voor het gat tusssen de cockpit en benzinetank heb ik een oplossing, dit word dichtgemaakt zodat er ook hier geen water meer kan uitkomen. Ik ben ook een Scandinavierrijder, en wat regen en slecht weer betreft kennen ze er daar wat van. Vandaar dat ik de motor wil aanpassen. Andere jaren deed ik het met een RT model, welke natuurlijk niet te vergelijken is met de GS qua bescherming.
Alvast bedankt voor de tip!
De eerste modificatie uit te voeren! Ik moet wel nog een stel valbaren zoeken, deze staan er niet op dus ik kan de lappen niet bevestigen. Voor het gat tusssen de cockpit en benzinetank heb ik een oplossing, dit word dichtgemaakt zodat er ook hier geen water meer kan uitkomen. Ik ben ook een Scandinavierrijder, en wat regen en slecht weer betreft kennen ze er daar wat van. Vandaar dat ik de motor wil aanpassen. Andere jaren deed ik het met een RT model, welke natuurlijk niet te vergelijken is met de GS qua bescherming.
Andre,
Kan je een detailfotootje sturen?
Thanks;
Kan je een detailfotootje sturen?
Thanks;
Voor spatlappen is geen valbeugel nodig.Kiel schreef:Andre,
Kijk en lees eens op het Nederlandse Gs Forum
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... spatlappen
-
Dirk Pauwels
Ging just zeggen: RT kopen, maar is al niet meer nodig....Kiel schreef:Andre,
Andere jaren deed ik het met een RT model, welke natuurlijk niet te vergelijken is met de GS qua bescherming.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik heb jaren met een 1100 gs gereden dagelijks van Grimbergen naar Doornik in de gietende regen
het eenige dat echt hielp waren Meindels (schoenen hoge schagt en een deftig gore_tex pakje van Dainesse
nooit nat geweest pakje door en door nat maar niet tot op mijn lijf door het membraam, maar tegen s'avond was het droog,ook echte waterdichte handschoenen is bangelijk
Nu rij ik op een 1150 gs en het geeft geen verschil ik rij nog steeds met de zelfde schoenen en pakje maar niet meer
zo ver naar Doornik en ik ben een doorrijder Nul problemo.
Als je daar echt niet tegenkunt kun je misschien wel eens uitkijken naar een brommer met groot scherm
groetjes Mo
het eenige dat echt hielp waren Meindels (schoenen hoge schagt en een deftig gore_tex pakje van Dainesse
nooit nat geweest pakje door en door nat maar niet tot op mijn lijf door het membraam, maar tegen s'avond was het droog,ook echte waterdichte handschoenen is bangelijk
Nu rij ik op een 1150 gs en het geeft geen verschil ik rij nog steeds met de zelfde schoenen en pakje maar niet meer
zo ver naar Doornik en ik ben een doorrijder Nul problemo.
Als je daar echt niet tegenkunt kun je misschien wel eens uitkijken naar een brommer met groot scherm
groetjes Mo
De spatlappen komen er op, daar zal het bij blijven. Ik rij opnieuw met mijnen brommer met groot scherm rijden, de RT dus, de GS blijft als speelmotor. Ik vind de RT trouwens ook aangenamer om mee te rijden, maar dat is persoonlijk. Ik moest en zou een GS hebben, nu heb ik hem, helaas het valt tegen. "Het kan verkeren" zie Bredero ooit, wel bij deze...
Toch bedankt voor de bruikbare tips.
Toch bedankt voor de bruikbare tips.
voor spatlappen kijk even op wunderlich en ik plaatste reeds foto's van die spatlappen...
mbt nat worden...
ik heb een vest en broek van IXS gortex die dus echt waterdich zijn, ik heb ook een regenpak, handschoenen van IXS en BMW laarzen... samen met een C5 helm kan ik een ganse dag in de kletsende regen rijden zonder nat te worden... zalig!!!!!!
mbt nat worden...
ik heb een vest en broek van IXS gortex die dus echt waterdich zijn, ik heb ook een regenpak, handschoenen van IXS en BMW laarzen... samen met een C5 helm kan ik een ganse dag in de kletsende regen rijden zonder nat te worden... zalig!!!!!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Dirk Pauwels
woon-werk (34 km enkel) doe ik met goretex, op 't werk een dweil zoeken om onder mijn pak te leggen als ik het ophang om te drogen, tegen 's avonds is het meestal niet droog maar klam. Ik blijf wel droog. Handschoenen van Richa, waterdicht, laarzen van Oxstar, waterdicht (in tegenstelling tot mijn BMW laarzen (savanah?) die nooit waterdicht waren....
Op lange autostrade ritten prefereer ik een regenpak over een leren pak of over mijn goretex, dan heb je 's anderdaag een lekker droog pak ipv een klam, koud aanvoelend, naar natte hond ruikende goretex.....
Op lange autostrade ritten prefereer ik een regenpak over een leren pak of over mijn goretex, dan heb je 's anderdaag een lekker droog pak ipv een klam, koud aanvoelend, naar natte hond ruikende goretex.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Is dat nu allemaal zo problematisch ?
Heb vorig jaar in Frankrijk op een avond 300 KM afgelegd in een stortbui zoals ik er nog niet veel had meegemaakt. Ik droeg een eenvoudig regenpak van Hein Gericke (heeft me ong. 40€ gekost voor broek en jas...) boven mijn zomer-motorkleding. Ik ben in elk geval poederdroog gebleven. Alleen uit mijn schoenen kon ik een cm water gieten, maar ik was dan ook ondeweg met gore-tex bergschoenen i.p.v. mijn motorlaarzen. Die bergschoenenkwam net tot onder de rand van de regenbroek, die alles netjes tot in de schoen kanaliseerde...
Dat was dus eigen schuld.
That's life on a bike zeker..
Heb vorig jaar in Frankrijk op een avond 300 KM afgelegd in een stortbui zoals ik er nog niet veel had meegemaakt. Ik droeg een eenvoudig regenpak van Hein Gericke (heeft me ong. 40€ gekost voor broek en jas...) boven mijn zomer-motorkleding. Ik ben in elk geval poederdroog gebleven. Alleen uit mijn schoenen kon ik een cm water gieten, maar ik was dan ook ondeweg met gore-tex bergschoenen i.p.v. mijn motorlaarzen. Die bergschoenenkwam net tot onder de rand van de regenbroek, die alles netjes tot in de schoen kanaliseerde...
That's life on a bike zeker..
R1100GS 1994
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
"Reizen is je openstellen voor de wereld"