Warm oplopende achterremschijf op GSA

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tankcommander

Warm oplopende achterremschijf op GSA

Bericht door Tankcommander »

Hallo

Vandaag juist de kaap van 2000 Km gepasseerd met mijne GSA :grin: Het beestje loopt vré goe alleen hier zijn we al met het eerste probleem :!: Wanneer ik thuis kwam zette ik mijn bakske op de middenbok en draaide eens aan het achterwieltje. Wat ondervond ik : 3/4 loopt dit goed, 1/4 komt dit vaster te zitten met een duidelijk slijpgeluid erbovenop
Ikke direct opnieuw gaan rijden en een rondje op de dijk gereden zonder te remmen. Rustig uitbollend op mijn oprit, afgestapt en direct gaan voelen : voorremmen : koud, achterrem heet :twisted:

Zijn er onder jullie die dit ook al gehad hebben ? Hoe hebben ze dit (voorgoed) opgelost ? Garantie ? Zijn er zo nog van die ziekten want dan kunnen ze die al meteen verhelpen
Nog even vermelden dat mijne GSA van November 2007 is.
Ondertussen heb ik al een mailke achtergelaten bij mijn dealer (en nu maar hopen dat die ni moeilijk begint te doen)
Na alle miserie dat ik met mijne GS van 2004 gehad heb, hoop ik dat het nu weer niet gaat beginnen

Groeten

Tcomndr
Veiligheid boven alles
bmwfreakske

Re: Warm oplopende achterremschijf op GSA

Bericht door bmwfreakske »

Gebruik de zoekfunctie met kromme remschijven,daar vind je spek voor je bek en uren leesplezier :cyclops: :cyclops:
Andalousie 09/2018
vasco66

Bericht door vasco66 »

ik heb dat probleem ook en de mijne is ook van november 2007 en ik ken er nog van dat bouwjaar en de rem blokken binnen de 10.000km op en laten vervangen en dat is om dat de rem pomp blijft hangen maar bij u denk ik de schijf krom
pierke van oedelrooi

Bericht door pierke van oedelrooi »

waarschijnlijk is de hele motor krom !!!!!
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

pierke van oedelrooi schreef:waarschijnlijk is de hele motor krom !!!!!

Is da om te lachen?? :-| :-|
Andalousie 09/2018
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Heb ik ook gehad, de komplete remklauw is onder garantie vervangen, tesamen met de schijf. De klauw bleek niet goed los te komen van de schijf na remmen...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
betaburned

Bericht door betaburned »

Laat er zeker naar kijken, want (zie mijn reactie ivm winterrijden), als de schijf te heet wordt & de remblokjes weg zijn, kan het achterwiel dichtslaan bij het remmen. Heb het voorgehad, niet om mee te lachen ...
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

bmwfreakske schreef:
pierke van oedelrooi schreef:waarschijnlijk is de hele motor krom !!!!!

Is da om te lachen?? :-| :-|
Tis wrslk wel cynisch bedoeld ja 8-) Ik vind dat om mee te lachen want er zijn nog zo'n eigenaars die vanalle kromme dingen hebben aan de R1200GS including me :lol:

mvg

Stef
Tankcommander

Allé , k'ben naar den dealer geweest. T'schijnt dat het normaal is dat de remschijf wa warm wordt. :?:
Echter bij het vernoemen van het feit dat mijn GSke wat schokt bij het zacht remmen, was het al vlug "ja, dan is de schijf krom, we zullen een nieuwe bestellen"

Correct zonder problemen en zo hoort het. K'ben er wel ni al te gerust in dat dit hiermee zal opgelost zijn.

Ik hou jullie op de hoogte, woensdag kan ik bellen en als de schijf binnen is gaan ze ze plaatsen (en ik kan er gewoon op wachten)

Greetz

TC
Veiligheid boven alles
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Tankcommander schreef:Allé , k'ben naar den dealer geweest. T'schijnt dat het normaal is dat de remschijf wa warm wordt. :?:
Echter bij het vernoemen van het feit dat mijn GSke wat schokt bij het zacht remmen, was het al vlug "ja, dan is de schijf krom, we zullen een nieuwe bestellen"

Correct zonder problemen en zo hoort het. K'ben er wel ni al te gerust in dat dit hiermee zal opgelost zijn.

Ik hou jullie op de hoogte, woensdag kan ik bellen en als de schijf binnen is gaan ze ze plaatsen (en ik kan er gewoon op wachten)

Greetz

TC
Als het schokken echt opvalt dan is er wrslk fameus iets mis ... bij mij was dit ook het geval. Ik zit zelf ook nog met een trillende voorkant tijdens het remmen ... gaan onderzocht worden als ze de achterste schijf vervangen in garantie :wink:

mvg

Stef
Tankcommander

Zaterdag naar den dealer geweest, achterremschijf vervangen. Men heeft mij al verwittigd dat de voorkant er ook kan van hebben want blijkbaar zijn er een serie defecte remschijven gemaakt. Vandaag eens gaan rijden, bij zachtjes remmen is er duidelijk beterschap maar het geschommel en daver op het stuur als gevolg van kromme schijven is er nog ni uit :cry:

Dat wordt alweer naar de dealer voor een paar nieuwe voorremschijven. :-?

Ondertussen heb ik ook gemerkt dat de achterste schijf weliswaar ni warm meer loopt maar ik mijn achterwiel nog met moeite rondkrijg wanneer de motor op de middenbok staat. T'is dus een serieus spannerke vanachter
Normaal ??

Gezien ik de motor gemakshalve wou afleveren zonder bakken heb ik er deze afgenomen en wat zag ik ..... roest zowel op de revetten van de bakken zelf als de baren waar de bakken aan ophangen. :shock: Vooral de lasnaden zijn er al deftig aan toe
Ik heb juistgeteld al twee keer in de regen gereden ,...normaal ?? K'heb al gezien dat een collega hiervoor ook al gaan klagen is en dat het geen garantie was....kan ik moeilijk aannemen en zal ik ook ni aannemen. Ik hoop dat men correct is met de garantie.

T'zal dinsdag een lijstje worden .... (wordt vervolgd)

TC
Veiligheid boven alles
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Het remschijf probleem is gekend, nieuwe schijven hebben een dikte van 5,0mm ipv 4,5mm, wordt vervangen onder garantie.

Roestvorming probleem is gekend, wordt vervangen onder garantie.

Wel erg voor zo'n dure fiets...ben is benieuwd of deze gekende fenomenen ook op de nieuwe GSA's 08 gaan opduiken...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Tankcommander schreef:Zaterdag naar den dealer geweest, achterremschijf vervangen. Men heeft mij al verwittigd dat de voorkant er ook kan van hebben want blijkbaar zijn er een serie defecte remschijven gemaakt. Vandaag eens gaan rijden, bij zachtjes remmen is er duidelijk beterschap maar het geschommel en daver op het stuur als gevolg van kromme schijven is er nog ni uit :cry:

Dat wordt alweer naar de dealer voor een paar nieuwe voorremschijven. :-?

Ondertussen heb ik ook gemerkt dat de achterste schijf weliswaar ni warm meer loopt maar ik mijn achterwiel nog met moeite rondkrijg wanneer de motor op de middenbok staat. T'is dus een serieus spannerke vanachter
Normaal ??

Gezien ik de motor gemakshalve wou afleveren zonder bakken heb ik er deze afgenomen en wat zag ik ..... roest zowel op de revetten van de bakken zelf als de baren waar de bakken aan ophangen. :shock: Vooral de lasnaden zijn er al deftig aan toe
Ik heb juistgeteld al twee keer in de regen gereden ,...normaal ?? K'heb al gezien dat een collega hiervoor ook al gaan klagen is en dat het geen garantie was....kan ik moeilijk aannemen en zal ik ook ni aannemen. Ik hoop dat men correct is met de garantie.

T'zal dinsdag een lijstje worden .... (wordt vervolgd)

TC
Tzit u nie mee hee maat :shock:
Laat voor het zekerste ook u remblokskes eens nazien op ongelijke slijt, en de remcilinders van de achterremklauw of ze niet te stroef zijn (remember men ongelijke slijt van de voorremblokjes).
Maar jou kennende zal je zelf wel de remblokskes nauwgezet int oog houden.

Allee laten we hopen dat alles opgelost is tegen juni :P 8)
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Tankcommander

Gisteren langsgeweest bij den dealer en de voorste schijven worden besteld en vervangen onder garantie. Blijkbaar hebben de K1200GT's er ook van
Mijn pakdrager was ook aan het roesten en deze wordt ook netjes onder garantie vervangen, geen discussies....en zo hoort het voor een moto van nog geen drie maanden oud.

Alles zou nadat de stukken vervangen zijn , terug 100 % in orde zijn

Laat ons bidden....

TC
Veiligheid boven alles
Werner Von C.
Contacteer:

Mijn pakdrager was ook aan het roesten en deze wordt ook netjes onder garantie vervangen, geen discussies....en zo hoort het voor een moto van nog geen drie maanden oud.
Fout, het hoort gewoonweg niet voor zo'n dure moto...

:wink:
Tankcommander

Vandaag werden de twee voorste remschijven en de pakdrager vervangen. Na een testritje blijkt alles in orde. Hopelijk blijft dit zo.
Wel had ik een knalrode olie op de katerbescherming, achterveerbescherming en achterste spatlap

Rode olie, van waar kan die komen ?????

Bij mijn weten zit er in een GSA toch geen rode olie of ben ik verkeerd ?
Ik heb nergens een olielek kunnen bespeuren dus het enige wat ik nog kan bedenken is dat dit bij de dealer moet gebeurd zijn.

Nog mensen dit al ondervonden ?
Veiligheid boven alles
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Zeker dat het olie is ?

Voor 't zelfde geld ben je gewoon ergens door wat smurrie gereden. Alles afkuisen, ritje doen, controleren.
Als het er dan weer aanhangt dan is er nog tijd genoeg om ongerust te worden.
Nil volentibus arduum
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

(s)Campi Di Pampi schreef:
Fout, het hoort gewoonweg niet voor zo'n dure moto...

:wink:
Het hoort gewoon niet voor elke moto, duur of niet duur....maar ja 't is dan ook "made in China".....Ne moto met goedkope brol onderdelen voor zoveel geld verkopen, ge moet maar durven.....Da van die "slechte serie" is toch ook brol want ze gebruiken al 4 jaar "slechte series"....ene keer kunde da voor hebben maar toch geen 4 jaar lang en op meerdere modellen....BMW bespaart op kwaliteit en laat de onderdelen zo goedkoop mogelijk fabriceren ten koste van degelijkheid...En iedereen slikt da maar en kontent da we zijn omdat de dealer dat in garantie "wil" oplossen, oh dank u dealer, gezegend zij uw naam...bullshit. Bijna 20.000 euro voor ne moto en 2 weken later sta je al terug bij de dealer omdat de schijven krom trekken.....Goe zenne....blijven kopen die prutsen....dan zal BMW er zeker nie van wakker liggen.
't is te hopen dat de schijven die ge nu hebt wel van een "goede serie" zijn.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Tankcommander

Ik ben heel zeker dat het olie is. K'zal het in de gaten houden, hopelijk is het vals alarm

Greetz

TC
Veiligheid boven alles
Tankcommander

Dirk,

I know,... in de grond van de zaak heb je gelijk maar ben wel blij (nu ja blij, je weet wel wat ik bedoel) dat er niet over geleuterd wordt. Het valt trouwens wel op dat wanneer die dingen vervangen worden, er nadien normaal geen problemen meer mee zijn.
Ik stel mij dan met u ook de vraag waarom ze het niet van de eerste keer goed doen of een terugroepactie organiseren van de moment dat ze ondervinden dat een bepaald onderdeel niet voldoet ?

"Qualiteitscontrole" wordt blijkbaar gedaan bij de klant. Wat mij verontrust is dat BMW hier zeker niet alleen in is, maar wat doen we eraan ??? Geen BMW kopen, zou dit de zaak oplossen ?? Een BMW boycot...

Greetz

TC
Veiligheid boven alles
pascal

Bericht door pascal »

Bmw kan hier mee weg omdat de" Lemon law" hier niet bestaat.
Werner Von C.
Contacteer:

pascal schreef:Bmw kan hier mee weg omdat de" Lemon law" hier niet bestaat.
Can you explain, 'k leer ook nog graag wat bij ?
pascal

Bericht door pascal »

Een wet ter bescherming van de consument.
Afhankelijk van staat tot staat.
In CA,bijv mogen maar drie garantiegevallen per jaar.(maar één voor de remmen) en mag ook niet langer dan 30dagen in de garage staan.
Anders een nieuwe fiets of wagen of een terugbetaling.
Dit is de wet in grote lijnen
Werner Von C.
Contacteer:

Thx.

Wordt deze wet in de praktijk, daar waar deze geldt, effectief ook toegepast ?
Kan me voorstellen dat je daar, om maar iets te noemen, niet te veel Bmw dealers vinden kan ?
Plaats reactie