Bellen met TTR2

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BasMan

Bellen met TTR2

Bericht door BasMan »

Moet ik dit in het communicatieforum zetten of in het GPS forum. Bellen met je GPS... De vraag gaat over de TTR2, dus toch maar GPS :-)

Je kunt met de TTR2 handsfree bellen. Nu zag ik op de TT site dat bellen via Touchscreen alleen kan als je stil staat. Ik neem aan dat je nadat je een nummer gekozen hebt weer gewoon kunt gaan rijden tijdens het spreken?

Zijn er trouwens mensen die de TTR2 sterk af- of aanraden? M'n vast GPS winkel Waypoint West (NL) geeft hoger op van de Zumo 550, maar die is een flink stukkie duurder. En die heeft bovenstaande beperking mogelijk niet.

B.v.d.

Remco
Wachten...wachten...even wachten nog...RT! Geplande levering vrijdagmiddag 1 februari!
WimLT
Contacteer:

Re: Bellen met TTR2

Bericht door WimLT »

BasMan schreef:Zijn er trouwens mensen die de TTR2 sterk af- of aanraden?
Dat moet je HIER net vragen, waar 98 % van de mensen op Garmin zweren, al was het maar voor het feit dat alle clubroutes erin gemaakt worden :roll: :roll: :roll:

Je kan je om te beginnen al afvragen of telefoneren terwijl je motorrijd wel zo verstandig is. Mischien heeft TT hier beter over nagedacht dan Garmin en besloten dat het niet zo wijs is.

Concrete info hieromtrent kan ik je echter niet geven, want ik heb nog een oude (intussen toch) GO700 en die heeft die mogelijkheid GELUKKIG helemaal niet. Heb ik op de motor tenminste even rust 8-) Ben het op dat punt helemaal eens met Werner:
(s)Campi di Pampi schreef:Ik krijg op de baan gemiddeld (beroepsmatig) 60 telefoons per dag van medewerkers en klanten en technische dienst en dispatch, soms meer...mijn allergie voor dat f*cking mobieltje groeit met de seconde...de gedachte om nog es te gaan bellen op mijn boxertiet doet me huiveren...

Bellen en rijden gaan niét tesamen, mijn bedrijfswagen heeft een car-kit en zelfs bellen tijdens het rijden met car-kit zou gewoonweg verboden moeten worden...in het kader van veiligheid zijn deze beiden onverzoenbaar, maar da's mijn mening.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
BasMan

Bericht door BasMan »

BiemeRT schreef:
BasMan schreef:Zijn er trouwens mensen die de TTR2 sterk af- of aanraden?
Dat moet je HIER net vragen, waar 98 % van de mensen op Garmin zweren, al was het maar voor het feit dat alle clubroutes erin gemaakt worden :roll: :roll: :roll:
Ok, maar die 2% moeten toch wel iets zinnigs kunnen zeggen over hun ervaringen met de TTR2. Het voornaamste verschil dat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de route-ondersteuning van de TTR2 zwakker is dan van de 550.
Wachten...wachten...even wachten nog...RT! Geplande levering vrijdagmiddag 1 februari!
Brik

Bericht door Brik »

Als TTR2 gebruiker kan ik je zeggen dat telefoneren, opbellen en aannemen, geen probleem zijn. Zelfs een sms sturen en ontvangen is mogelijk. Het is wel zo dat als de TT op de motorhouder staat en boven een bepaalde snelheid gaat, je geen toegang meer hebt tot het telefoonmenu. Vanaf dan verschijnen er op het display enkel 4 iconen. Dit is te misleiden door een van de contacten met tape af te plakken. Zo blijven alle iconen en submenu’s toegankelijk. Er bestaan genoeg programma’s voor de TTR zodat je alle menu’s, iconen en bijkomende programma’s kunt laden of veranderen. Ga eens kijken op deze site: http://www.webazar.org/tomtom/
Of nu de TT beter of slechter is? Dat is goesting. Hiervoor heb ik een Garmin gehad. Ook een goed toestel. Maar beter??? Ik plan mijn reizen en uitstappen met Motorrad Tourenplaner, in Nederland bestaat een gelijkaardig programma. Eens de route bepaald zet ik deze eenvoudig over op de gps. Via Google Earth en Tyre kan je deze en andere routes bekijken. Alle routes voor Garmin zijn om te zetten voor TT en omgekeerd.
Ik heb voor de TT gekozen voor de prijs, de looks. En, een mens wil eens iets anders.
Als morgen Michelin met een voor de moto geschikte gps uitkomt dan wordt dat de volgende.
BasMan

Bericht door BasMan »

@ Brik

Bedankt voor deze nuchtere reactie, zo zie ik ze graag. Routes zijn voor mij niet zo interessant, ik ben meer een A naar B rijder. Wat is trouwens die "bepaalde snelheid". Kun je dan helemaal niet meer telefoneren of alleen niet meer andere nummers kiezen zoals op de TT site vermeld staat?
Brik

Bericht door Brik »

@ BasMan

een gesprek ontvangen kan altijd. Op het display verschijnt een telefoonhoorn met bijhorend tfnr, net zoals op je gsm. Je hebt de keuze of je dit wilt aanvaarden of niet. Het opbellen vraagt om elke handelingen meer. Uit veiligheid is deze functie tijdens het rijden met de moto uitgeschakeld, de vier iconen. Na wat manipuleren en de truc met de tape is het zelfs mogelijk om al rijdend iemand op te bellen. Mensen die mij bellen merken niet eens dat ik op de moto zit. Niet in de file experimenteren!
Snelheid afhankelijk. Wel, soms verschijnen de vier iconen onmiddellijk op het display zodra de gps op de motorhouder wordt gezet. Soms gebeurt dit niet. Ik vermoed dat het afhangt of het de gps op eigen voeding of op de motorbatterij hangt.
Hoe is alles op de motor aangesloten? De intercom Pro7 is van Autocom, de gps is hierop via een BT-dongle aangesloten. Mp3 via kabel en gsm Nokia 6021 via BT. Voeding voor de TT en intercom heb ik van het standlicht afgetapt.
In’t kort, telefoon ontvangen kan altijd, bellen kan met wat handigheid tijdens het rijden. De telefoonnummers kan je intikken of vanuit je gsm op je TT overzetten.
BasMan

Bericht door BasMan »

@ Brik

Erg bedankt voor je uitgebreide info.
Brik schreef:Na wat manipuleren en de truc met de tape is het zelfs mogelijk om al rijdend iemand op te bellen.
Welk contactje plak je af?
Brik

Bericht door Brik »

@ BasMan

je plakt het tweede contact van links af. 0X00
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Je kan inderdaad steeds een binnenkomende oproep aannemen. Ook een SMS bericht dat binnenkomt wordt als enveloppe op de display getoond en kan al rijdend gelezen worden. Om een bericht te typen of iemand te bellen moet je echter stilstaan. De TTR geeft namelijk tijdens het rijden slechts 4 menukeuzes dewelke je toelaten standaard te navigeren.

Indien je het toestel aan de achterzijde bekijkt, zitten er 4 koperen ronde contacten op die verbinding maken met de houder. Als je het tweede contactpunt van links afplakt, dan 'denkt' de TTR dat ie in een carhouder zit en werkt alles wel tijdens het rijden, maw, je hebt de complete controle over het toestel.

Afbeelding
foto: http://www.webazar.org

Er is inderdaad een grote groep op dit forum dat de voorkeur aan de Zumo heeft gegeven. Ik heb ze beide. De Zumo zit momenteel op de eigen motor, de TTR2 is handig voor redactiewerk. Ik vind dat beide toestel voor- en nadelen hebben, het is aan de persoon zelf om zich daarin te vinden. Ik kan alleen stellen dat ik met beide toestellen gans Europa al ben doorgereisd en dat ze daarvoor alle twee prima voldoen. Het is een kwestie van de manier waarop je "één" wordt met het toestel.
BasMan

Bericht door BasMan »

@ PVDK : bedankt voor de duidelijke instructies, rolletje tape ligt al klaar! ;)
Plaats reactie