Ultieme luistersensatie

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pasquale
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:14
Locatie: Antwerpen

Ultieme luistersensatie

Bericht door Pasquale »

moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door moh_fan »

... je betaalt echter wel de hoofdprijs!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door John »

Nen hele dag met die proppen in mijn oren rondbollen?? Neen, dank U. Geef mij dan maar een koptelefoon ingebouwd in mijn helm. :wink:
Willy

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door Willy »

Ultieme luistersensatie in combinatie met gecomprimeerde bestanden?
Nog nooit (van) gehoord :mrgreen: :mrgreen:
Willy
Pasquale
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:14
Locatie: Antwerpen

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door Pasquale »

Nope, lossless of iets minder..
Willy

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door Willy »

Pasquale schreef:Nope, lossless of iets minder..
Juist ja, "iets minder", dat bedoelde ik.
Willy
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door moh_fan »

Een ge-oefend oor hoort, zeker te weten, geen verschil tussen het origineel en een MP3 met een bitrate van boven de 256 kbps...
Dus ook MP3 is ultiem te beluisteren. :geek:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Pasquale
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:14
Locatie: Antwerpen

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door Pasquale »

Van lage dollar gesproken, check it out:
http://cgi.benl.ebay.be/Belkin-SportCom ... dZViewItem
85€ bij mp3.be....
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door Wulf »

@Pasquale

heb je geen last van de oordoppen, ik bedoel kwa grote?
hang je de kabels boven je oren of gewoon recht naar beneden?

grtn Patrick
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Pasquale
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:14
Locatie: Antwerpen

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door Pasquale »

Ik gebruik dit type oortjes al jaren. Ze zitten extreem comfortabel door hun silicone of foamdichting. Hierdoor wordt omgevingsgeluid (vooral wind) sterk tot volledig onderdrukt. Je kunt ze best een hele dag dragen. Kabels gaan rond de oren naar voor of achterom de rug. Gedaan met dure speakers ingebouwd in de helm, deze geven nooit dezelfde kwaliteit als earphones. Zelfs Velltec niet! Bekijk de demo op http://www.shure.com (earphones) Je hebt bij earphones wel veel kwaliteitsverschil: van blikkerig tot full body bass..
Niet overtuigd? Je moet eens een lange (+1000km) dagtour doen met snelheid van 130km zonder windscherm op de motor. De duurste Schubert integraalhelm met ingebouwde speakers zal het oorsuizen niet kunnen verhinderen..
http://www.shure.com/PersonalAudio/Prod ... /index.htm
Vik01
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:52
Locatie: Halen

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door Vik01 »

Ik gebruik al jaren de ES2 van Variphone. Een belgisch product. Wel nog duurder... :oops:
Ik gebruik ze om het geluid van mijn drums en de muziek te kunnen controleren.
Ze worden op maat gemaakt door eerst een afdruk van je oor te maken.
http://www.inears.com/nederlands/
Honda CX 500, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000, Honda Fireblade, Honda CBR 1100 XX, BMW 1150 RT, Honda VFR V-tec
en nu BMW R 1200 GS
Willy

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door Willy »

moh_fan schreef:Een ge-oefend oor hoort, zeker te weten, geen verschil tussen het origineel en een MP3 met een bitrate van boven de 256 kbps...
Dus ook MP3 is ultiem te beluisteren. :geek:
Indien er voor de weergave van een low-fi installatie gebruik gemaakt wordt, waartoe alle mobile-players behoren,
kan deze bewering kloppen, dan nog hangt het af van het bronmateriaal (bijvoorbeeld als er instrumenten bespeeld
worden die veel harmonischen produceren).
Uiteraard is het zo dat motorrijden toch niet de beste omstandigheden kan bieden om naar muziek te luisteren, in
die context zijn alle i en andere pods ruim voldoende :mrgreen:
Willy
Gino GS
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 jul 2007, 16:18
Locatie: Valkenswaard

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door Gino GS »

moh_fan schreef:Een ge-oefend oor hoort, zeker te weten, geen verschil tussen het origineel en een MP3 met een bitrate van boven de 256 kbps...
Dus ook MP3 is ultiem te beluisteren. :geek:
Verschil tussen MP3 en origineel is goed te horen, zelfs bij 320kbit/sec of beter. Met een doorsnee installatie merk je het minder, maar met goede spullen is er een groot verschil. Ik kan je het verschil laten horen tussen een originele cd en een kopie, mits deze op volle snelheid is gebrand. Zelfs losless klinkt niet als het origineel en dat terwijl de meeste mensen iets anders beweren.
F800GS
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door moh_fan »

Helaas kan ik het artikel niet meer reproduceren... maar het was te lezen in een HiFi-blad.
Test met een aantal 'ge-oefende oren'.
MP3 in verschillende bitrate's vs. het origineel.
Wanneer hoor je écht verschil tussen een MP3 en het origineel.
Tot (ook) mijn verbazing hoorden de ge-oefende oren al vrij snel geen verschil meer tussen origineel en MP3.
Dit alles op erg goede apparatuur... waar ik alleen maar van kan dromen.Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Ultieme luistersensatie

Bericht door MOTOBLOG »

Ikzelf ben wat prijs/kwaliteit betreft enorm overtuigd geraakt van de sennheiser CX300 in ear plugs. Fantastisch geluid, goed spectrum en heerlijke basweergave. Daarenboven goede demping van de omgeving voor in een helm en toch net genoeg om niet "te" geïsoleerd te geraken. Vooral het draagcomfort is zeer hoog en enorm geschikt voor langere trips. Ook het geluidsniveau van de apparatuur kan omlaag en dat scheelt heel wat. Ik heb in haast elke helm een setje speakers zitten maar meer en meer grijp ik naar deze dopjes omdat ze gewoon zo heerlijk zijn om te dragen en mijn normale oordoppen meestal vervangen. Prijs om en bij de 50 euro (zie www.pvdk.be) Zoals Moh_fan al aangaf, kwaliteitsverschil is absoluut merkbaar. Maar ik vond 50 euro genoeg voor een paar doppen en na het lezen van enkele andere commentaren, hakte ik de knoop door zelf een setje te bestellen, geen moment spijt van.
Plaats reactie