Rukka

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marcelvancolen

Rukka

Bericht door marcelvancolen »

Heb op het autosalon de pakken van Rukka gezien en ben er wég van. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Marcel Van Colen
J-P
Contacteer:

Re: Rukka

Bericht door J-P »

Ja, heb er 3 pakken van gehad (en 2 heb ik er nog maar gebruik ik alleen nog om goe vuil te worden). Super pakken, niet goedkoop maar waar voor het geld, draagcomfort is mede door de honingraatprotectors zeer goed. Ik draag nu via m`n werk Stadler, op maat gemaakt. Anders zou ik nog steeds Rukka rijden.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Heb nu een Rukka broek & jas uit de middenklasse ( bovenklasse voor wat betreft de meeste andere (prijs-) klasse)

Bevalt me goed.
Met relatief weinig onderkleding bij 1-graad nog vrij warm. Zeker winddicht. Goede constructie (al 1 glij partij zonder al te veel schade overleeft)
Dus wat mij betreft top!
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Na jaren lang BMW pakken te hebben gehad ben ik enkele jaren geleden overgestapt naar Rukka. Net even iets duurder, maar het draagcomfort is erg hoog. Kwalitatief is Rukka ook een topproduct.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Frans

Bericht door Frans »

Comfortabel , waterdicht, 5jaar goede garantie, wel best een model met armacor
Pasquale

Bericht door Pasquale »

Heb net de All Road gekocht, blijkt een echte zomerjas te zijn. Zonder windstopper niet aan te raden voor de winter. Zit comfortabel en is gemaakt van topmaterialen. Nog duurder is het Armacormodel, maar dat is precies bordkarton èn dit versoepelt niet zoals ze in sommige Duitse winkels durven beweren.
Vanuit het Antwerpse is Motorcenter in Rijen NL de dichtsbijzijnde dealer en de verkoopster in kwestie kent het merk en gebruikte materialen door en door, zéér professioneel. Hebben ook het hele gamma in voorraad met voldoende maten.
Als het gewenste model niet echt lekker zit, kunnen ze dit verhelpen in eigen atelier of opsturen naar Rukka om bijv. mouwen te verstellen. Ook weer niet goedkoop: 100€!
louis2m
Contacteer:

Bericht door louis2m »

Rukka is prijzig maar mijn Rukka jas is 16 jaar oud en alles is in goede staat en 100% Waterdicht. Mijn Rukka broek is 12 jaar oud en ook 100% waterdicht. De service in NL is niet erg vlot heb ik vernomen dus direkt opsturen naar Rukka!
petervdc

Bericht door petervdc »

Ik heb mijn gore-tex-lederen-pak (de Merlin) gekocht bij McRijen in Nederland.
Reteduur maar naar ik hoop/lees/ondervind ook retegoed...
svenmichiels
Contacteer:

Bericht door svenmichiels »

Rij nu ook al 2 weekjes rond met een Rukka Armas vest en broek.
Erg duur, maar hopelijk ook duurzaam.
BMW R1200 RT Ostra
Meer info over mezelf: http://www.svenmichiels.be
Schitterende tool om bestanden en foto's te delen met vrienden: http://db.tt/8LVLWXTa
Petrik

Bericht door Petrik »

J-P schreef:Ja, heb er 3 pakken van gehad (en 2 heb ik er nog maar gebruik ik alleen nog om goe vuil te worden). Super pakken, niet goedkoop maar waar voor het geld, draagcomfort is mede door de honingraatprotectors zeer goed. Ik draag nu via m`n werk Stadler, op maat gemaakt. Anders zou ik nog steeds Rukka rijden.
Hallo J-P, Ik sta op het punt een nieuw pak te kopen. Het wordt ofwel Rukka Armas ofwel Stadler Supervent Pro/Ace P. Vermits jij ervaring hebt met de twee merken( en ik merk een voorkeur voor Rukka) had ik graag vernomen wat je als verschil ervaart tussen de twee topmerken.
Relax

Bericht door Relax »

Da's een post van 2008. Om J-P te contacteren stuur je 'm best een pm. Je kan hem ook vinden op het Nederlandse GS-forum.
I respect your opinion. But I don't give shit.
svenmichiels
Contacteer:

Bericht door svenmichiels »

Hallo iedereen,

Rond begin Augustus van dit jaar, heb ik ook geïnvesteerd in een degelijk pak en heb gekozen voor de Rukka Armas (vest & broek).
In het begin deden de kniebeschermers vrij veel pijn, maar na enkele weken, waren deze perfect naar mijn lichaam gevormd en was het een plezier om mee te rijden.

Na ongeveer 2 weken merkte ik dat er op mijn BMW R1200RT (2009 Blackline) in de knieholtes lakschade was.
Elke keer ik ermee reed, werden de plekken groter. Na ongeveer 4000km, was de lak aan mijn rechter knie bijna volledig verdwenen.

Aangezien het pak gekocht werd bij MC Rijen, ben ik hiermee terug gegaan naar hen.
Zonder te willen overdrijven, moet ik zeggen dat de service haast niet mogelijk is! Michelle heeft de broek laten opsturen naar Rukka Finland en in tussentijd kreeg ik een vervangbroek.
Ondertussen werd er zowel voor de linkse- alsook voor de rechtse kant een volledig nieuwe BMW kuip besteld.

Vorige zaterdag, ben ik dan mijn Rukka Armas broek gaan afhalen en na 2 uurtjes wachten, kon ik mijn motorfiets met nieuwe kuip meenemen!
Dit alles zonder 1 frank (intussen euro of gulden) te betalen.

De tijd zal ons leren of de nieuwe kniestukken even veilig zijn als de vorige.

Mvg,
Sven Michiels
BMW R1200 RT Ostra
Meer info over mezelf: http://www.svenmichiels.be
Schitterende tool om bestanden en foto's te delen met vrienden: http://db.tt/8LVLWXTa
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

svenmichiels schreef:Hallo iedereen,

Rond begin Augustus van dit jaar, heb ik ook geïnvesteerd in een degelijk pak en heb gekozen voor de Rukka Armas (vest & broek).
In het begin deden de kniebeschermers vrij veel pijn, maar na enkele weken, waren deze perfect naar mijn lichaam gevormd en was het een plezier om mee te rijden.

Na ongeveer 2 weken merkte ik dat er op mijn BMW R1200RT (2009 Blackline) in de knieholtes lakschade was.
Elke keer ik ermee reed, werden de plekken groter. Na ongeveer 4000km, was de lak aan mijn rechter knie bijna volledig verdwenen.

Aangezien het pak gekocht werd bij MC Rijen, ben ik hiermee terug gegaan naar hen.
Zonder te willen overdrijven, moet ik zeggen dat de service haast niet mogelijk is! Michelle heeft de broek laten opsturen naar Rukka Finland en in tussentijd kreeg ik een vervangbroek.
Ondertussen werd er zowel voor de linkse- alsook voor de rechtse kant een volledig nieuwe BMW kuip besteld.

Vorige zaterdag, ben ik dan mijn Rukka Armas broek gaan afhalen en na 2 uurtjes wachten, kon ik mijn motorfiets met nieuwe kuip meenemen!
Dit alles zonder 1 frank (intussen euro of gulden) te betalen.

De tijd zal ons leren of de nieuwe kniestukken even veilig zijn als de vorige.

Mvg,
Sven Michiels
Heeft er iemand een Rukka pak dat ik even mag lenen (samen met de factuur), heb hier nog een tank liggen met wat schade, kan wel een nieuwe gebruiken :D

Schitterende service idd, zul je nie veel meer tegenkomen. Het kost wat, maar je krijgt er dan ook wat voor. Zou dan wel aanraden om beschermingsfolie op je Rt te plakken op de raakvlakken, 2de keer zal niet meer lukken waarschijnlijk...
Laatst gewijzigd door Dirk Pauwels op 29 nov 2010, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
petervdc

Bericht door petervdc »

Amai, wat een service :grin:
Ik had ook al een goede indruk van Michelle, maar dit is wel top :!:
Plaats reactie