Overstappen nr R1150RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pelep
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2008, 18:03

Overstappen nr R1150RT

Bericht door Pelep »

Dag allen,


vroeger ging ik regelmatig met m'n pa met de moto rijden - hij met een R1150RT, ikzelf met een SV650. Jammer genoeg is m'n vader er niet meer, diezelfde omstandigheden hebben er ook voor gezorgd dat ikzelf een hele tijd niet meer met de moto heb gereden. Stilaan wil ik de draad terug oppakken, en om begrijpbare redenen zou ik dat liefst met die R1150RT doen. Het lijkt me echter een grote stap van een SV650 nr een R1150RT.

Graag dan ook tips, info, feedback van de ervaren rijders onder jullie hierover. Bedankt alvast.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door John »

Die grote stap zit meer tussen je twee oren denk ik. Het machien lijkt heel zwaar en breedt. Maar eens die bolt merk je daar heel weinig van. Rustig aan terug beginnen zou ik zeggen.
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door Johannetje »

Pelep schreef:Dag allen,


vroeger ging ik regelmatig met m'n pa met de moto rijden - hij met een R1150RT, ikzelf met een SV650. Jammer genoeg is m'n vader er niet meer, diezelfde omstandigheden hebben er ook voor gezorgd dat ikzelf een hele tijd niet meer met de moto heb gereden. Stilaan wil ik de draad terug oppakken, en om begrijpbare redenen zou ik dat liefst met die R1150RT doen. Het lijkt me echter een grote stap van een SV650 nr een R1150RT.

Graag dan ook tips, info, feedback van de ervaren rijders onder jullie hierover. Bedankt alvast.
Beste (asp) motorrijder,

Ik snap je gevoel over de BMW erg goed. Die motor is/was een bekend geluid en je associeert het met iets goed, je vader die er niet meer is.
Buiten de nostalgie die je voelt moet het een motor zijn die je ligt, geldt trouwens voor elke motorfiets. Waarom rijd je niet eerst eens proef op ene. Wat John zegt kan ik alleen maar ondersteunen. Het valt wel mee en idd, als hij bolt voel je er niets meer van.

Ik wens je succes met je keuze.......

Groetjes

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door WimLT »

John schreef:Die grote stap zit meer tussen je twee oren denk ik. Het machien lijkt heel zwaar en breedt. Maar eens die bolt merk je daar heel weinig van. Rustig aan terug beginnen zou ik zeggen.
Behalve bij trage manoeuvres dan. Dan IS hij gewoon wél zwaar en breed, maar dat wordt een gewoonte die je graag aankweekt voor alle luxe die je ervoor terugkrijgt 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door JH. »

BiemeRT-tje BiemerRT-je ....


het gaat om een Rt en niet over een LT zenne :wink:


Een r1150rt was m'n eerste na m'n rijbewijs afgelegd te hebben... '(je weet wel... situatie na 1990) Ik wou en zou er zo een hebben... en vanaf het verlaten van de showroom was het vertrouwen op twee wielen er direct. Leuk beest... en zeker met je rij-ervaring op een 650 ... het vantussen uw oren halen en doen!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Beemerboy09
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:12
Locatie: Jabbeke

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door Beemerboy09 »

Als kersverse R850RT rijder kan ik het volgende bevestigen. Eens de motor bolt is het zalig rijden :grin:

enkel bij lage snelheden en in een drukke stad is het wat wennen. Maar oefening baart kunst.

Ikzelf kom van een Honda Transalp 600 cc. Dus die overstap is niet vanzelfsprekend. Maar ik zie mij in de toekomst veel en nog eens veel kilometers rijden met mijn RT.

:D
I love my R 850 RT.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door WimLT »

JH. schreef:het gaat om een RT en niet over een LT zenne :wink:
Weet ik wel :roll: en ik heb met de RT dan ook geen enkel probleem en zou hem absoluut niet meer willen missen, maar als iemand vraagt hoe de overstap gaat zijn van een SV650 naar een R1150RT dan denk ik dat die mens meer gebaat is bij een realistische benadering.
Zeggen dat zo'n RT maar een "speelfietske" is, zou toch ook een beetje belachelijk zijn, hé :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door JH. »

... das waar...

een speelfietsje is een GS :lol:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
fox
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2006, 10:18

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door fox »

Hoi,
Kan alleen maar zeggen DOEN.Ik zelf heb er nog geen second spijt van gehad,reed ervoor met een dragstar 1100 cc. Aanpassen zal je toch moeten doen, maar het is een zalig gevoel om met te toeren.
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door Stef RT »

Joe,

ikzelf reed al 16 jaar met motor voor ik de overstap heb gemaakt naar 1150 RT.
Na een paar enduromodellen van oosterse makelij heb ik mij een BMW K 75 s gekocht.
11 jaar zonder problemen rondgereden, zalige motor, soepel.
Dan in 2002 de beslissing genomen om de overstap te maken naar 1150 RT.
Het was een ganse aanpassing van een soepele 3 cylinder naar een ietwat ruigere 2 cylinder.
Maar tot nu toe heb ik er zeker nog geen spijt van gehad, na iedere rit denk ik bij mezelf hoe zalig zo'n RT rijdt.
En zoals hierboven al vermeldt is, vanaf de moment dat ge rijdt is het een fietsje.
En het rijden aan lage snelheid en tussen hindernissen laveren is iets wat ge maar al doende leert.

Ik zou zeker niet twijfelen.

Stef 8-)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
slowrider
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:00
Locatie: ergens in Vlaanderen waar mijn moto staat

Re: Overstappen nr R1150RT

Bericht door slowrider »

BiemeRT schreef:
JH. schreef:het gaat om een RT en niet over een LT zenne :wink:
Weet ik wel :roll: en ik heb met de RT dan ook geen enkel probleem en zou hem absoluut niet meer willen missen, maar als iemand vraagt hoe de overstap gaat zijn van een SV650 naar een R1150RT dan denk ik dat die mens meer gebaat is bij een realistische benadering.
Zeggen dat zo'n RT maar een "speelfietske" is, zou toch ook een beetje belachelijk zijn, hé :-P
Maar je kan er wel lekker mee spelen hé eens je hem gewoon bent , een zalige moto is het
Plaats reactie