gezocht: ervaringsdeskundigen R1100S

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pieje
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:37
Locatie: Oost-Vlaanderen

gezocht: ervaringsdeskundigen R1100S

Bericht door pieje »

Gegroet,
Ik ben op zoek naar r1100s-rijders die een ander scherm om hon motor gezet hebben. Ik ondervind op langere ritten (snelweg) wel wat hinder van turbulentie en gebulder. het lawaai is wel op te lossen met oordoppen, maar het blijft toch vermoeiend.

Iemand ervaring met bv Laminar, Vario, ... ?

Alvast bedankt voor de reacties
R12RT
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2007, 14:28
Locatie: Iere in nieveranst elders

Re: gezocht: ervaringsdeskundigen R1100S

Bericht door R12RT »

pieje schreef:Gegroet,
Ik ben op zoek naar r1100s-rijders die een ander scherm om hon motor gezet hebben. Ik ondervind op langere ritten (snelweg) wel wat hinder van turbulentie en gebulder. het lawaai is wel op te lossen met oordoppen, maar het blijft toch vermoeiend.

Iemand ervaring met bv Laminar, Vario, ... ?

Alvast bedankt voor de reacties
Welk scherm heb je nu het standaard of comfort scherm?
585cc links - 585cc rechts
S.
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
Woonplaats: Waasmunster
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: gezocht: ervaringsdeskundigen R1100S

Bericht door S. »

Ik heb het comfort scherm en relatief tevreden. Wel scheuren de gaatjes van de schroeven door maar dit blijkt normaal te zijn.
Turbulentie is een raar ding want is afhankelijk van zoveel factoren buiten het scherm. Hoe dicht je zit, hoe je leunt, lichaamsbouw,.... Proefrijden indien mogelijk maar vaak is het gokken als je een ander scherm wil.
pieje
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:37
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: gezocht: ervaringsdeskundigen R1100S

Bericht door pieje »

nu staat het standaardscherm er op.

Proefrijden zou inderdaad ideaal zijn. Maar aangezien je die meeste schermen moet bestellen vrees ik dat "vrijblijvend" gebruik voor een dagtrip niet tot de mogelijkheden behoord.
pieje
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:37
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: gezocht: ervaringsdeskundigen R1100S

Bericht door pieje »

Blijkbaar is een vervangscherm geen alledaagse optie voor een r1100s.
Het zal gokken worden
LudwiGSA
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:58
Locatie: Gerardi Monte

Re: gezocht: ervaringsdeskundigen R1100S

Bericht door LudwiGSA »

Misschien kan je beter eens experimenteren met een andere helm ?!.

Bij mij was het standaard scherm + BMW EVO 4 en oordoppen net doenbaar maar na een paar uur werd het gebulder wel erg storend.
Standaard scherm + Arai Viper GT helm was voor een paar uur perfect doenbaar zonder oordoppen.

Een minder leuk nevenverschijnsel bij de Arai was dat sterke wind op kop gecombineerd met een duo ervoor zorgden dat ik mijn hoofd nog nauwelijks kon stilhouden :!: omdat de luchtstroom door de duo gebroken werd. Dit gaf het gevoel dat mijn hoofd op een veer stond. De eerste minuten is dat leuk om eens mee te maken. Na een kwartier laat je je duo langs de kant achter :twisted: Bij de BMW Evo 4 is dit probleem nooit opgedoken.

Ludwig
Plaats reactie