Zadel verstellen r1150rt
Moderator: GVN
Zadel verstellen r1150rt
Vraagje, ik lees op de forum dat je ronddellen of een blokje onder de (om het zadel hoger of lager te plaatsen) verstelling kan plaatsen
zodat het zadel vooraan meer naar omhoog komt.
Dan zou je niet meer zoveel naar voor schuifen maar mijn vraag nu.
Hoe doe je dat en wat is beter een blokje onder de verstelling of ronddellen onder de voorste schroeven?
En hoe hoog is het blokje dan?
Vriendelijke groeten
en hou het veilig.
Schauvi
zodat het zadel vooraan meer naar omhoog komt.
Dan zou je niet meer zoveel naar voor schuifen maar mijn vraag nu.
Hoe doe je dat en wat is beter een blokje onder de verstelling of ronddellen onder de voorste schroeven?
En hoe hoog is het blokje dan?
Vriendelijke groeten
en hou het veilig.
Schauvi
Re: Zadel verstellen r1150rt
Helaas ken ik de oplossing niet, maar je probleem is me eerlijk gezegd ook onbekend. Draag je een lederen broek? Als je die eentje draagt zal je op een RT echt niet schuiven.
F800GS
-
Iron Gonzo
is inderdaad een probleem voor sommige
er staan ergens foto's van de oplossing
of hier al op het forum
of ergens op WWW
effe zoeken
er staan ergens foto's van de oplossing
of hier al op het forum
of ergens op WWW
effe zoeken
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
- mdc
- Webmaster

Hier heb je een commercieel voorbeeld. Is gerust zelf te maken met een alu bokje, een paar gaatjes en langere schroeven.
Marc
R1250RT 2020
R1250RT 2020
... en dit is het topic waarin alles beschreven staat...
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... l+verhogen
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... l+verhogen
-
mecapuet
Ik heb er ook al eens gemaakt voor iemand, heeft dan ook de stuurverhogers geplaats en hij was tevreden van de nieuwe zithouding.
Heeft nu een corbin geplaatst en is nog gelukkiger.
Alu lat kan je gaan halen in een doe het zelver, je kan meerdere alu latten op elkaar leggen tot je de gewenste dikte hebt.
Gr, meca.
Heeft nu een corbin geplaatst en is nog gelukkiger.
Alu lat kan je gaan halen in een doe het zelver, je kan meerdere alu latten op elkaar leggen tot je de gewenste dikte hebt.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Dank u vrienden voor deze snelle reactie ik ga het volgende week proberen en hou jullie op de hoogte.
In de winter rij is met een gortex en dat schuift nogal ja.
In de zomer rij ik met lederbroek maar op de r1150rt heb ik deze zomer nog niet gereden omdat ik hem nog maar 2 maanden heb.
Voorheen was ik een Goldwing 1500 rijder maar wegens te zwaar met al die filles tegewoordig ben ik overgestapt op de r1150rt
Ik moet zeggen dat deze moto mij heel goed bevalt rijdt zeer goed en is minder zwaar (lees log) .
Dus heb ik een zeer goede keus gemaakt en ben ik heeel blij met ne smile tot achter mijn oren (amai mijn oren)ha,ha.
Daarom dacht ik ,als de neus van het zadel nu is meer naar omhoog zou kunnen dan schuif ik mischien minder naar de tank toe.
Dank beste vrienden en tot spoedig.
Groeten
Schauvi
In de winter rij is met een gortex en dat schuift nogal ja.
In de zomer rij ik met lederbroek maar op de r1150rt heb ik deze zomer nog niet gereden omdat ik hem nog maar 2 maanden heb.
Voorheen was ik een Goldwing 1500 rijder maar wegens te zwaar met al die filles tegewoordig ben ik overgestapt op de r1150rt
Ik moet zeggen dat deze moto mij heel goed bevalt rijdt zeer goed en is minder zwaar (lees log) .
Dus heb ik een zeer goede keus gemaakt en ben ik heeel blij met ne smile tot achter mijn oren (amai mijn oren)ha,ha.
Daarom dacht ik ,als de neus van het zadel nu is meer naar omhoog zou kunnen dan schuif ik mischien minder naar de tank toe.
Dank beste vrienden en tot spoedig.
Groeten
Schauvi
Ik ak spijtig genoeg de foto's op die link http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... l+verhogen
niet zien.
Weet er iemand hoe het komt dat ik deze niet kan zien.
Is nu een wit vierkantje met een kleine rode x in.
groeten
Schauvi
niet zien.
Weet er iemand hoe het komt dat ik deze niet kan zien.
Is nu een wit vierkantje met een kleine rode x in.
groeten
Schauvi
-
mecapuet
Da zal zo bij iedereen zo zijn , foto's zullen er niet meer op staan denk ik.....
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
ik heb er zelf wat aan geknutseld en ja hoor, het helpt, geen lage rugpijn meer (was trouwens ook de naam van het topic op deze site denk ik). Vorig jaar een trip gedaan van 6 dagen met trips tussen de 400 - 500 km ZONDER probleem in de rug, integendeel 
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
nope... de titel was: 'eigen verandering' maar das een detail ... Helpt waarschijnlijk evengoed tegen lage rugpijn ook