R1150RT
Moderator: GVN
R1150RT
Hallo,
Heb mij begin Januarie een R1150Rt aangeschaft van 2004 met 16000 Km op de teller, heb nog niet veel de kans
gehad hem uit te proberen, maar vandaag wel een ritje gedaan met mijn vrouw als duo, en het valt mij op dat het schakelen niet echt vlot gaat, is elke keer goed hoorbaar als ik schakel ( metal geluid ) en dukt steeds naar voor als ik
schakel.
Ofwel trek ik niet lang genoeg op ofwel ???
Iemend hier ervaring mee
groeten
Greyman
Heb mij begin Januarie een R1150Rt aangeschaft van 2004 met 16000 Km op de teller, heb nog niet veel de kans
gehad hem uit te proberen, maar vandaag wel een ritje gedaan met mijn vrouw als duo, en het valt mij op dat het schakelen niet echt vlot gaat, is elke keer goed hoorbaar als ik schakel ( metal geluid ) en dukt steeds naar voor als ik
schakel.
Ofwel trek ik niet lang genoeg op ofwel ???
Iemend hier ervaring mee
groeten
Greyman
-
Iron Gonzo
Re: R1150RT
uw boitte zit nog in rodage
dat schakelen doe je beter rustig in het begin tot je het onder de knie hebt.
daar hij steeds duikt wijst er op dat je rijervaring een beetje mist.
veel km bollen en oefenen
je zal zien dat het motorrijden echt genieten gaat worden
dat schakelen doe je beter rustig in het begin tot je het onder de knie hebt.
daar hij steeds duikt wijst er op dat je rijervaring een beetje mist.
veel km bollen en oefenen
je zal zien dat het motorrijden echt genieten gaat worden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bedankt voor de reactie Gonzo
de vele jaren Chopper krijg je blijkbaar niet zo snel weg 
kan ik volledig beamen , je moet nog wennen aan het schakelen en doordat dit nog niet 100 % synchroon gebeurt houd je moto wat in , wat je beaamt. Gewoon oefenen je zal voelen dat het zal beteren, als je van een ander type komt dan BMW is dat altijd wat wennen , niets forceren ...
-
Beemerboy09
Ik kan dit als kersvers BMW rijder alleen maar beamen. Ondertussen een kleine 1400 Km gereden met de 850 RT. En het rijden en schakelen gaat steeds vlotter en vlotter. Ik gebruik nu ook meer en meer de motorrem.

I love my R 850 RT.
Gewoon tegelijkertijd schakelen en ontkoppelen en je zal zien dat je even snel kan schakelen dan om het even welke motor.
Had in het begin ook wat moeite om vlot met de RT te schakelen maar met dit simpele trukje heb je bijna het gevoel van
met een automatische boite te rijden.
Had in het begin ook wat moeite om vlot met de RT te schakelen maar met dit simpele trukje heb je bijna het gevoel van
of het zogenaamde preload shifting.
dat wil zeggen alvast lichte druk op je versnellingspook geven, dan koppelen en schakelen.
schakeld dan vlot en zonder de overbekende bmw klik.
succes
dat wil zeggen alvast lichte druk op je versnellingspook geven, dan koppelen en schakelen.
succes
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
en de andere keer zit het tegen
Ik dacht hier ooit is gelezen te hebben dat zo schakelen vrij veel sleet geeft op een bepaald onderdeel van de versnellingsbak. Maar inderdaad ik haat het lawaaierig gemarteld van de versnellingsbak ook en als je tegelijk schakeld en ontkoppeld maakt ze veel minder lawaai.fast schreef:of het zogenaamde preload shifting.
succes
Zo gaat dat.
Na 20 jaar " motorervaring " met allerlei merken en types kocht ik mijn eerste BMW (R1100RT). Alles ging mis. Schakelen, remmen, bochten aansnijden, tot zelfs toeteren wanneer het naar links moest
.
6 maanden later ging het allemaal veel beter, en na een jaar en 25000Km verder vroeg ik me af waarom ik die 20 jaar
verloren liet gaan.
Vriendelijke groeten en nog veel rijplezier.
Na 20 jaar " motorervaring " met allerlei merken en types kocht ik mijn eerste BMW (R1100RT). Alles ging mis. Schakelen, remmen, bochten aansnijden, tot zelfs toeteren wanneer het naar links moest
6 maanden later ging het allemaal veel beter, en na een jaar en 25000Km verder vroeg ik me af waarom ik die 20 jaar
verloren liet gaan.
Vriendelijke groeten en nog veel rijplezier.
Wat Traveller zegt, kan ik alleen maar beamen. Ik heb hetzelfde ervaren, maar dan met een K1100LT.
Na een jaartje ging het al beter

Na een jaartje ging het al beter
-
mecapuet
Ben het eens met Beemer, en je moet het gewoon worden dat boxerrijden.Beemer schreef:Gewoon tegelijkertijd schakelen en ontkoppelen en je zal zien dat je even snel kan schakelen dan om het even welke motor.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Ik ben hier blijkbaar de enige, maar mijn RT die maakt zo'n mooi droog "tak" geluid als ik hem overschakel. Ik heb die techniek van preload shiften nen tijd geprobeerd, maar ik had dan altijd de indruk dat hij niet zo zuiver schakelde. Ik ben dan terug gewoon gaan schakelen, en na een paar groten toeren heb ik de indruk dat mijn machien met een droge klak zuiverder schakelt, en ik zelf vind het ook leuker zo. Weet iemand feitelijk welke techniek het beste is voor de techniek (schone woordspeling he
)
Kurt
Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus
F800r
To moto dus
F800r