autocom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
willys
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2006, 20:13

autocom

Bericht door willys »

volume op max (30)
Motor: r1150rt---Radio: Bmw.
Deze bmw radio verbonden aan Autocom kit 200 met standaard autocom snoer met schakelaar.Schakelaar stand 1 is boxen en op stand 2 de speakers in de helm. Indien ik de radio op mijn helm wil horen moet ik de radio op de hoogste stand zetten. Vindt dit niet normaal. Wat is hier fout??? Alles op de juiste wijze aangesloten, pot meter in de Kit 200 staat ook juist. Help mijn, stem van mijn Gps komt wel goed binnen. Had daar eerst een bromtoon op maar deze is door een filter verholpen. (staat geheel los van de radio)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: autocom

Bericht door p@rick »

willys schreef:volume op max (30)
Motor: r1150rt---Radio: Bmw.
Deze bmw radio verbonden aan Autocom kit 200 met standaard autocom snoer met schakelaar.Schakelaar stand 1 is boxen en op stand 2 de speakers in de helm. Indien ik de radio op mijn helm wil horen moet ik de radio op de hoogste stand zetten. Vindt dit niet normaal. Wat is hier fout??? Alles op de juiste wijze aangesloten, pot meter in de Kit 200 staat ook juist. Help mijn, stem van mijn Gps komt wel goed binnen. Had daar eerst een bromtoon op maar deze is door een filter verholpen. (staat geheel los van de radio)
Willy,
Je zou beter de intercom aansluiten op de uitgangen voor de achterste luidsprekers van je radio, en dan met de fader-functie op je radio kiezen of je muziek wil horen door de front-speakers (in het dashboard) of door de rear-spakers (de intercom) ? Althans, zo heb ik het gedaan en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
willys
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2006, 20:13

Re: autocom

Bericht door willys »

Bedankt ga ik proberen.
Alleen is het zoeken of er een fader op de radio zit. In het front van de motor zitten aan elke zijde 2 speaker (hoge en lage tonen) Dus zal ergens in de stekker achter de radio nog 3 of 4 draden zitten die voor de niet aanwezige achter speakers??
Ik hoor nog wel
groet Jan
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: autocom

Bericht door p@rick »

willys schreef:Bedankt ga ik proberen.
Alleen is het zoeken of er een fader op de radio zit. In het front van de motor zitten aan elke zijde 2 speaker (hoge en lage tonen) Dus zal ergens in de stekker achter de radio nog 3 of 4 draden zitten die voor de niet aanwezige achter speakers??
Ik hoor nog wel
groet Jan
Jan,

Ik had zelf 'n R1150RT met een originele radio, ik kan je dus met zekerheid zeggen dat er een fader-functie op het toestel zit. Anders moet je maar eens even in de handleiding kijken.
Alleen, omdat er op de RT enkel speakers vooraan zitten, wordt alleen de "front" gebruikt. Je moet eigenlijk de radio uitbouwen, en dan aan de kontakten achteraan de radio de draadjes bevestigen voor de achterste luidsprekers, en 't is daarop dat de intercom aangesloten wordt.
Ik heb het nu op mijn huidige moto (1200RT) opnieuw zo gedaan, en dat werkt perfect.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: autocom

Bericht door JH. »

B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Re: autocom

Bericht door Obiwan »

Zou niet 123 aan het experimenteren slaan.
Kijk eerst eens op welke Aux aansluiting je de radio hebt aangesloten.
Er zijn een aantal aux aansluitingen waarbij het geluid 50% gedimd word op het moment dat er een signaal binnenkomt.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Plaats reactie