Op 2500 Km werden mijn 3 remschijven vervangen onder garantie omdat ze krom waren. Nu op 5000 Km is het weer van dat. Heb al een mailtje naar de dealer gestuurd en allicht zal dit opnieuw onder garantie vallen.
Mijn probleem is dat ik mij afvraag of dit elke 2500 Km zo gaat zijn ?
Zijn er onder jullie die dit ook al voor de tweede (of meerdere keren) hebben meegemaakt ?
By the way : pakdrager (roest) en plastiek winddeflectors (scheuren) zijn ook al onder garantie vervangen
Elke week heb ik wel iets te melden aan mijn dealer
Ik durf nog met moeite binnenkomen. Gelukkig is men steeds zeer bereidwillig en correct.
Ik vertrek binnenkort op verlof maar k'moet zeggen, k'heb er ni veel vertrouwen in. Vorig jaar stond ik daar ook mooi met mijne andere GS in Frankrijk met olielekken aan de achteras, tussen de motor en de versnellingsbak, afgebroken middenbok en een ABS die oplichte als een kerstboom. Vakantie van mij en mijne maat naar de kl*ten. Ik vrees er al voor.
Normaliter ga je nu remschijven krijgen met 5.0mm dikte ipv 4.5mm, dit zou dan opgelost moeten zijn.
Laat eveneens tegelijkertijd gesinterde remvoeringen steken vooraan.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Da's beangstigend...doet me vermoeden dat er meer aan de hand is dan...(je bent hier 100% zeker van dat ze de 5.0 hebben gestoken of heeft men gezegd dat ze 't gedaan hebben...?)
Lijkt mij toch ook dat daar wat meer aan de hand is. Tenzij je dagdagelijks drie uur aan één stuk noodstops zit te oefenen op één of andere parking is het echt niet normaal te noemen.
Ook bij mij gaat er voor de tweede keer een schijf vervangen worden aankomende week. Achter wel-te-verstaan.
Ook voor is reeds een schijf vervangen.
Er is hier reeds een draadje over geweest... kromme schijven is een vaker voorkomend en (h)erkent euvel.
Begrijp dat toch niet ... Bij mijn r1200gs werd de remschijf achteraan recentelijk vervangen en bij een enkele oude maande R1200GSA van ne maat van mij ook achteraan de remschijf vervangen en ze gaan bovendien pont vervangen in garantie omdat er een vreemd getik hoorbaar is ... Hopelijk achterhalen ze nu echt eens de ROOT cause ipv telkens workarounds toe te passen
Alhoewel ze beiden vervangen werden, zijn deze vooraan geen 5 mm en ik heb zo'n vermoeden dat de problemen van deze twee schijven komen. Als ik enkel achteraan rem, remt hij mooi af zonder stoten
T'is ni echt fijn als je zachtjes wil remmen en , of de remmen pakken bruut, of je mag 3/4 wiel wachten eer er iets komt
Op hogere snelheid is er een tril in het stuur te merken
Dinsdag ga ik langs (mail is al gestuurd) . Zou het kunnen dat er iets is met de remklauwen en de sofware die deze stuurt ?
Dus maw mijn vraag was er redelijk op, men heeft eerst nog eens schijven van 4,5 gemonteerd ipv de 5,0...mss bij gebrek op dat moemnt van de nieuwe 5.0mm's...
Bizarre keuze om schijven te gebruiken van 4,5mm voor de voorkant. Zowat alle remschijven die'k ooit vooraan op een motor gehad heb zijn 5mm, vervanglimiet 4,5 of 4,2...
Even contact gehad met de dealer. Kan de GSA binnensteken binnen 2 weken. Ze gaan alles nakijken en het probleem definitief oplossen. Ik ben benieuwd, k'zal het rap weten na 2500 Km want ik vertrek nadien op vakantie
Wordt ongetwijfeld vervolgd.....
Dirk Pauwels schreef:Nog een geluk dat er nog kwaliteit bestaat hé mannen.....Made in China!
Koop dan geen origineel BMW als je geen Chinese rommel wilt!
Grtz Kurt
Hij kan moeilijk anders hé, garantie weet je wel.....als de mijne versleten zijn komen er in geen geval BMW schijven op, voor de helft vd prijs heb je EBC of Braking en die zijn zeker zo goed....(Komen misschien ook wel van china, wie weet ) Onderdelen prijzen bij BMW vallen nog mee vergeleken met Jappen, maar dat de kwaliteit niet meer is wat het enkele jaren geleden was is wel al duidelijk zeker hé. ik heb onlangs nog de BMW K75S van ne maat geinspecteerd, 14 jaar oud, alles origineel...denk niet dat mijne GS er na 14 jaar nog zo fris zal uitzien....en origineel zeker niet meer. (De GS rijdt wel beter gelukkig)
Volledig met je eens Dirk, de oude BMW's waren nog voorzien van degelijke materialen. Sinds de vierklepsboxers er zijn, ben ik begonnen met aftermarket spullen te monteren omdat het origineel niet meer deugde. 't Is eigenlijk toch wel heel triestig gesteld met BMW. Vroeger gebruikte je aftermarket gadgets om een statement te maken, maar je wist dat je ging inboeten aan kwaliteit ten opzichte van het origineel. Tegenwoordig koop je snel aftermarket om het middelmatig BMW-gedrocht terug betrouwbaar te krijgen en om een beetje kwaliteit aan boord te hebben!
Zolang 80% van de kopers van BMW-motoren al kontent zijn als er zo'n blauw-wit schijfje op plakt en alles met de mantel der liefde blijven bedekken, zullen ze in Munchen geen betere kwaliteit afleveren. Integendeel
Bedrijven behandelen consumenten als domme melkkoeien. Jammer genoeg is het merendeel van die consumenten ook daadwerkelijk zo dom en die geloven dan ook graag alles wat hun wordt voorgeschoteld.
Sad but true
Grtz Kurt
Tja.....Je hoort mij niet zeggen dat BMW geen plezierige moto is om mee te rijden,maar ik heb het verschil ook al gemerkt,m'n wijlen "Kaatje"75,130.000Km en was bij verkoop in perfecte staat,zoals gezegd alles origineel BMW olieverbruik,wat is dat?????
Vrienden motorrijders,Triumph Street Tripple,problemen,nix(moto van 1 jaar oud)
Honda Varadeo,moet je niet naar omzien,benzine inkappen en rijden!!!
Idem voor Honda Deauville!!!
Zelfs"Den Bolle"met zn Harley"1200 Sportster Sport,heeft deze 2de hands gekocht 2 jaar geleden,en nog nix problemen,heeft zelfs nog geen druppel olie moeten bijvullen.
Mijn vroegere moto's,Jappen,Honda's en Yamaha'sgeen enkel probleem,vervangingen,olie,banden en remblokken,das al!!
Slechts één probleemmoto gehad in héél m'n motorloopbaan,en dat was een Ducati 907ie,startmotor stuk,olieverbruik,maar sinds het perfecte onderhoud door"Biggelaer"in Oisterwijk Nederland,was deze moto verder probleemloos.
Zeg niet dat mijn R1150GS een probleemmoto is,ver van dat,is nog één van de goede BMW jaren,2002,maar als ik de verhalen hier lees van de nieuwe R1200GS,denk ik bij mezelf,zo iets kan toch niet,bij zulke dure moto's.
Ik denk dat ik zot zou worden,als ik deze problemen allemaal had,en dit zeker zal leiden tot een niet meer zo trouw BMW publiek!!!
Trouwens,als alternatief voor een nieuwe GS,zou ik zeker éérst ééns gaan proefrijden met de nieuwe Triumph Tiger!!!
Wil BMW hier niet afbreken,andere merken zullen er hier en daar ook wel een"maandagmorgenmoto"tussen zitten hebben,maar denk dat ze ipv. 500 verschillende modellen op de markt te brengen(X serie,F serie,G serie,R serie,K serie enz.)beter hun gamma wat beperken en het geld dat anders in ontwikkeling van nieuwe modellen gestoken wordt,investeren in de kwaliteitsverbetering van de bestaande modellen!!
Eerlijk gezegd,al moest ik het mij kunnen permiteren,ik kocht zéker geen nieuwe BMW,liever terug een 2de hands R1150GS,zoals ik nu heb!
Ik ben blij dat er hier wat beweging in komt in de gedachtengang mbt al de problemen die er zich al voorgedaan
hebben met de Beemers ... Vergeet niet dat jij de klant bent en dat de klant koning is .... en eendracht maakt macht.
Indien je problemen hebt zou je dit zeker moeten melden en niet in de doofpot steken
Transalpje en Guido zijn mensen die ik ken en laat het nu blijken dat beiden als problemen gehad hebben met hun huidige en vorige bikes net als ikzelf ... Sorry maar hier kunnen we moeilijk nog van toeval spreken ... Mijn K1200r is echt super om mee te rijden en ik rij er momenteel mee verder omdat ik hem niet voor een appel en een ei wil overlaten want zelfs dat krijg je nog maar voor een K1200r met 62.000 kms op de teller
ik moet jullie gelijk geven. Reken er mij ook maar bij. Dit is mijn tweede GS (eerste kan ik boeken over schrijven) De huidige eigenaar ook al (plezant is anders)
Nu met deze begint de score ook al goed aan te dikken (ruitjes, pakdrager, 2 x remschijven, waarschijnlijk voor de derde keer nu) en dit alles bij een luttele 5000 Km Wa gaat da nog geven, ik ben zelfs nog niet begonnen met serieuze ritten te doen. T'zal dringend moeten veranderen wil mijn vertrouwen herstelt zijn
Ik heb met de mijne al chance gehad eigenlijk, nu heb ik vastgesteld dat het motordeksel deftig aan het oxideren is geslagen (vooraan, onder plastiek alternator deksel). Ga eens polsen of ik nog garantie krijg, maar denk dat het noppes zal zijn...