Krak die Kardan
Moderator: GVN
Krak die Kardan
Hallo,
Dit was voor ons de laatste motor met enkelzijdige wielophanging,
Voor de derde maal op 180.000km heeft de grote achterwiellager het begeven
En dit steeds wanneer we op reis zijn, de eerste maal dacht ik dat het was van te veel off-road, maar nu ongeveer een 60.000km na vorige vervanging en na een driedaagse in de Ardeche en Cevennes viel mijn oog s’morgens bij het buitenkomen van het hotel op de grote plas olie onder mijn achterwiel, lap weer van dat.
Gelukkig goed geholpen door de dealer in valence en de motor stond om 12 U weer paraat en wij 250euro armer.
Maar hierbij is ons vertrouwen in de betrouwbaarheid van onze trouwe gs volledig weg.
Hiervoor reden wij 2 jaar met een Diversion 600 en nooit maar dan ook nooit hebben wij een defect met immobilisatie gehad op die 80.000km wij reden er ook steeds met 2 op en met drie Givi-koffers.
Het was meer koffer dan motor.
Alsook was het onderhoud op jaarbasis goedkoper zelfs de 3-maandelijkse nieuwe ketting.
Maarja dit terzijde.
Normaal waren wij van plan om eind dit jaar terug een 1150 gs te kopen met minder kilometers en al onze toebehoren over te zetten maar daar hebben wij nu géén zin meer in.
Voor mij geen kardanfietsen meer, toch niet met enkelzijdige ophanging.
Voila deze frustratie ben ik weer kwijt.
groeten,
Jacinto
Dit was voor ons de laatste motor met enkelzijdige wielophanging,
Voor de derde maal op 180.000km heeft de grote achterwiellager het begeven
En dit steeds wanneer we op reis zijn, de eerste maal dacht ik dat het was van te veel off-road, maar nu ongeveer een 60.000km na vorige vervanging en na een driedaagse in de Ardeche en Cevennes viel mijn oog s’morgens bij het buitenkomen van het hotel op de grote plas olie onder mijn achterwiel, lap weer van dat.
Gelukkig goed geholpen door de dealer in valence en de motor stond om 12 U weer paraat en wij 250euro armer.
Maar hierbij is ons vertrouwen in de betrouwbaarheid van onze trouwe gs volledig weg.
Hiervoor reden wij 2 jaar met een Diversion 600 en nooit maar dan ook nooit hebben wij een defect met immobilisatie gehad op die 80.000km wij reden er ook steeds met 2 op en met drie Givi-koffers.
Het was meer koffer dan motor.
Alsook was het onderhoud op jaarbasis goedkoper zelfs de 3-maandelijkse nieuwe ketting.
Maarja dit terzijde.
Normaal waren wij van plan om eind dit jaar terug een 1150 gs te kopen met minder kilometers en al onze toebehoren over te zetten maar daar hebben wij nu géén zin meer in.
Voor mij geen kardanfietsen meer, toch niet met enkelzijdige ophanging.
Voila deze frustratie ben ik weer kwijt.
groeten,
Jacinto
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Krak die Kardan
jammer dit te lezen
er zijn er nogthans die veel meer km hebben en nooit niets breekt.
een GSA is meschien de oplossing
er zijn er nogthans die veel meer km hebben en nooit niets breekt.
een GSA is meschien de oplossing
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: Krak die Kardan
??IRON GONZO schreef:jammer dit te lezen
er zijn er nogthans die veel meer km hebben en nooit niets breekt.
een GSA is meschien de oplossing
In welke zin is dat een oplossing ?
Nil volentibus arduum
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Krak die Kardan
Normaal waren wij van plan om eind dit jaar terug een 1150 gs te kopen met minder kilometers en al onze toebehoren over te zetten maar daar hebben wij nu géén zin meer in.
Voor mij geen kardanfietsen meer, toch niet met enkelzijdige ophanging.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: Krak die Kardan
Er is niks zo vervelend als een motor die in panne valt in het buitenland. Kheb het ook mogen meemaken in de Dolomieten vorig jaar en jaja met de cardan
...
PS wel goed om te weten dat deze dealer in Valence je geholpen heeft ...
Ik ga naar Privas begin juni vlak in de buurt van Valence ... kan je me aub het adres van deze dealer eens bezorgen aub ?
Je weet maar nooit he
mvg
Stef
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
PS wel goed om te weten dat deze dealer in Valence je geholpen heeft ...
Ik ga naar Privas begin juni vlak in de buurt van Valence ... kan je me aub het adres van deze dealer eens bezorgen aub ?
Je weet maar nooit he
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
mvg
Stef
Re: Krak die Kardan
een GSA heeft geen enkelzijdige ophanging???
nee serieus ik wil er gewoon mee zeggen dat een kardanfiets niet zo onderhoudsvriendelijk is als steeds gezegd word,
als je meestal alleen rijd kom je dit waarschijnlijk niet snel tegen maar als je steeds zoals ik met duo rij dan is zijn de grote achterwiellagers daar op termijn niet tegen opgewassen, zie maar bij de lt's meer gewicht, sneller kapot.
indertijd was ik aan het twijfelen tussen een Tiger 900 en de Gs en het was de cardan die de doorslag gegeven heeft.
Ik heb met de gs veel plezier beleeft maar dit wederkerend probleem is er ons teveel aan, je hebt er geen goed gevoel meer bij, altijd onzekerheid.
Nu ben ik aan het rondkijken voor iets anders,
wij hebben gisteren proefgereden met een f800gs en ik moet zeggen dat dit mij wel iets zegt, veel lichter, wendbaarder, power genoeg ook met 2 erop(evenveel pk als de 1150 maar wel serieus wat kilo's minder wel wat minder koppel)
wij gaan hem eind mei 2 dagen proefrijden en dan zullen wij wel zien.
bij de 1200 is er terug die kardankwestie en die vind ik veel te grotesk.
adres van de dealer in Valence:
Motodrome
av Victor hugo 106
26000 Valence
tel 04 75 44 32 44
als je in de buurt van Lyon bent krijg je de beste service niet bij Euro-motos in het centrum van Lyon maar op enkele kilometer daarvandaan bij R.Recchia Motos,
ook een bmw-dealer
place jules Grandclement
69100 Villeurbanne
tel 04 78 54 41 80
groeten
nee serieus ik wil er gewoon mee zeggen dat een kardanfiets niet zo onderhoudsvriendelijk is als steeds gezegd word,
als je meestal alleen rijd kom je dit waarschijnlijk niet snel tegen maar als je steeds zoals ik met duo rij dan is zijn de grote achterwiellagers daar op termijn niet tegen opgewassen, zie maar bij de lt's meer gewicht, sneller kapot.
indertijd was ik aan het twijfelen tussen een Tiger 900 en de Gs en het was de cardan die de doorslag gegeven heeft.
Ik heb met de gs veel plezier beleeft maar dit wederkerend probleem is er ons teveel aan, je hebt er geen goed gevoel meer bij, altijd onzekerheid.
Nu ben ik aan het rondkijken voor iets anders,
wij hebben gisteren proefgereden met een f800gs en ik moet zeggen dat dit mij wel iets zegt, veel lichter, wendbaarder, power genoeg ook met 2 erop(evenveel pk als de 1150 maar wel serieus wat kilo's minder wel wat minder koppel)
wij gaan hem eind mei 2 dagen proefrijden en dan zullen wij wel zien.
bij de 1200 is er terug die kardankwestie en die vind ik veel te grotesk.
adres van de dealer in Valence:
Motodrome
av Victor hugo 106
26000 Valence
tel 04 75 44 32 44
als je in de buurt van Lyon bent krijg je de beste service niet bij Euro-motos in het centrum van Lyon maar op enkele kilometer daarvandaan bij R.Recchia Motos,
ook een bmw-dealer
place jules Grandclement
69100 Villeurbanne
tel 04 78 54 41 80
groeten
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: Krak die Kardan
Wil je een goede cardanfiets, koop een Pan! In meer dan 500.000 km op 3 verschuillende Pan`s (2x1100, 1 x 1300) niente problemen!
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Re: Krak die Kardan
Hejj,
En u blijft samen met passagier en bagage binnen het max gewicht dat door BMW opgegeven wordt?
Groet,
Cees
En u blijft samen met passagier en bagage binnen het max gewicht dat door BMW opgegeven wordt?
Groet,
Cees
Re: Krak die Kardan
ja hoor zelfs het laatste jaar 15kg minder bij onszelf
ik zeg niet bij wie het meest.
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ik zeg niet bij wie het meest.
Re: Krak die Kardan
Mijn buur heeft een PAN met 262.000 km op de teller, waarvan de helft met duo zit.Wil je een goede cardanfiets, koop een Pan! In meer dan 500.000 km op 3 verschuillende Pan`s
Tot hiertoe geen noemenswaardige problems, en is nog niet zinnens te veranderen.
"Het wordt tijd dat ik je eens een nieuwe verkoop" zei zijn dealer.
"Geef me dan maar die daar in de hoek" zei mijn buur. Was een occ PAN van dezelfde generatie.
Klopt wel dat je de PAN's van de vorige generatie enorm veel ziet rijden, terwijl de nieuwe nog veel "kinderziekte's" vertonen, en iedereen de "kat uit de boom kijkt" en de aankoop ervan uitsteld.