Motorvriendelijke hotels mooiste route naar het zuiden
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
bluevelvet
Motorvriendelijke hotels mooiste route naar het zuiden
Collega's,
Heeft er iemand weet van motorvriendelijke hotels gelegen langs de route:"mooiste route naar het zuiden"(alleen maar tot aan de ardeche).Natuurlijk liefst met garage en prijsklasse speelt niet echt een rol als m'n beestje maar veilig staat.
Heeft er iemand weet van motorvriendelijke hotels gelegen langs de route:"mooiste route naar het zuiden"(alleen maar tot aan de ardeche).Natuurlijk liefst met garage en prijsklasse speelt niet echt een rol als m'n beestje maar veilig staat.
Re: Motorvriendelijke hotels mooiste route naar het zuiden
Awel ik zoek net hetzelfde
mvg
Stef
mvg
Stef
Ik vind dat "Motorvriendelijke hotels" eigenlijk wat overroepen en vooral overbodig de laatste tijd. Zoek gewoon een hotel in de buurt van je vermoedelijke stopplaats, kijk op hun site of informeer via mail/telefoon of ze een afgesloten parkeergelegenheid hebben (of garage als je daar op staat), want dat je met de motor komt en klaar is kees. Hotels waar men niet motorvriendelijk is, waar men ze dus m.a.w. liever weigert, zijn een zeldzaamheid geworden. Meestal zal ook een "gewoon" hotel zelfs extra moeite voor je doen.
Rijd de baas zelf met de motor is dat meegenomen i.v.m. eventuele streekroutes, maar het is zeker geen must. In Oostenrijk bijvoorbeeld, is het zelfs zo dat praktisch ALLE hotels dat vaandel nu dragen om de eenvoudige reden dat men geen potentieële klanten wil mislopen. De concurentie is al hard genoeg zo
Mij is trouwens al opgevallen dat de meeste "Motorvriendelijke hotels" zeker niet de prijsvriendelijkste zijn
Rijd de baas zelf met de motor is dat meegenomen i.v.m. eventuele streekroutes, maar het is zeker geen must. In Oostenrijk bijvoorbeeld, is het zelfs zo dat praktisch ALLE hotels dat vaandel nu dragen om de eenvoudige reden dat men geen potentieële klanten wil mislopen. De concurentie is al hard genoeg zo
Mij is trouwens al opgevallen dat de meeste "Motorvriendelijke hotels" zeker niet de prijsvriendelijkste zijn
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
bluevelvet
Motorvriendelijk is misschien een slechte woordkeuze,ik bedoel natuurlijk motorveilig maar t'is waar dat de meeste hotels mer moeite doen dan in den tijd dat alles nog wit-zwart was.
-
Jo De Paepe
klopt zeer zeker!!!!!Mij is trouwens al opgevallen dat de meeste "Motorvriendelijke hotels" zeker niet de prijsvriendelijkste zijn
plakkaten als biker welcome etc zijn te vermijden Uit ervaring weet ik dat je er teveel betaald voor een bijna altijd afgeleefd hotel waar een gewone toerist niet meer komt.
Een goed alternatief is Logis de France , proper, correct geprijsd in verschillende budgetten , en nog nergens probleem gehad omdat ik met de motor was.
Meestal bieden ze zelf aan om de motor op een veilige plek te zetten
Eén telefoontje lost dat vraagstuk gewoonlijk wel op, hébluevelvet schreef:ik bedoel natuurlijk motorveilig
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ik heb iets gevonden dat +- 10 km afwijkt van de mooiste route naar het zuiden op +- 500 km van bij mij thuis ...
Chambre D'hotes L'oasis Pothieres
http://www.oasis-21.com/
Wij gaan daar overnachten de nacht van 30 op 31/05/08
mvg
Stef
Chambre D'hotes L'oasis Pothieres
http://www.oasis-21.com/
Wij gaan daar overnachten de nacht van 30 op 31/05/08
mvg
Stef
Chambres d'hôtes of Zimmer Frei zijn ook altijd hééééél leuke alternatieven 

Maar die beginnen blijkbaar hun prijzen ook te kennen zaleBiemeRT schreef:Chambres d'hôtes of Zimmer Frei zijn ook altijd hééééél leuke alternatieven
mvg
Stef
Dat hoor je mij niet zeggen, maar het contact is veel hechter en die mensen doen er (meestal) alles aan om je verblijf subliem te maken. Heb al dikwijls gehad (en ook gehoord van collega motards), dat ze je 's avonds naar het stadje brachten met de auto omdat je niet persé de motor terug op zo moeten na een lange dag rijden: "Bel ons maar als we je terug moeten komen ophalen vanavond". Service in de prijs inbegrepen 

Awel de reden waarom ik een chambre d'hotes genomen heb is idd de gezelligheid en de rust en ook vooral omdat je motor beter en veiliger kan stallen bij een doorsnee hotelBiemeRT schreef:Dat hoor je mij niet zeggen, maar het contact is veel hechter en die mensen doen er (meestal) alles aan om je verblijf subliem te maken. Heb al dikwijls gehad (en ook gehoord van collega motards), dat ze je 's avonds naar het stadje brachten met de auto omdat je niet persé de motor terug op zo moeten na een lange dag rijden: "Bel ons maar als we je terug moeten komen ophalen vanavond". Service in de prijs inbegrepen
mvg
Stef
Zoals in een andere posting gemeld, heb ik juist 5 dagen in een zeer goed "tables d'hotes" in de Bourgogne verbleven : http://www.la-marquise.eu/NL/NL_plan.htm, in Chateau-Chinon 60 km ten zuiden van Avallon.
Overnachting + uitgebreid/stevig ontbijt kost er 60 € per nacht voor 2 personen (er is een garage om de motors te plaatsen, kamers zijn ruim en piekfijn in orde met prive badkamer), een uitgebreid diner 's avonds kost tussen de 20 en 25 € (aperitief en wijnen inbegrepen). De eigenaars zijn vlamingen en motorrijders.
Ik kwam er trouwens een ander lid van dit forum tegen (Luc met echtgenote, die er met zijn nieuwe R1200 was).
Wel bellen om beschikbaarheid te controleren : ze hebben een trouw publiek dat regelmatig terugkomt
Overnachting + uitgebreid/stevig ontbijt kost er 60 € per nacht voor 2 personen (er is een garage om de motors te plaatsen, kamers zijn ruim en piekfijn in orde met prive badkamer), een uitgebreid diner 's avonds kost tussen de 20 en 25 € (aperitief en wijnen inbegrepen). De eigenaars zijn vlamingen en motorrijders.
Ik kwam er trouwens een ander lid van dit forum tegen (Luc met echtgenote, die er met zijn nieuwe R1200 was).
Wel bellen om beschikbaarheid te controleren : ze hebben een trouw publiek dat regelmatig terugkomt
ybr125 => F650 funduro => F650 scarver => R1150R