Monchau

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
pat
Contacteer:

Monchau

Bericht door pat »

In juli gaan ons Nadje en ikzelf richting Sauerland maar wegens het late vertrek uur ( kort in de namiddag ) zouden we willen rijden tot in Monchau om daar een overnachting te doen + een bezoekje aan het stadje.
Nu wou ik hier eens even informeren of er iemand daar soms overnachtingadreskens heeft en waar ons twee tweewielers veilig gestalt kunnen worden.

Groeten en alvast bedankt
Nadje en Patje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
Werner Von C.
Contacteer:

Re: Monchau

Bericht door Werner Von C. »

Ik ken Monchau redelijk genoeg om je te waarschuwen jullie fietsen daar zeker veilig te stallen, dus niét op straat...

Mbt hotel kan ik je hélaas géén nuttig advies verstrekken.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Het enige adreske dat ik in die buurt heb is op 17 km van Monschau namelijk in het afgelegen dalletje Simonskall in hotel Kalbach.

Afbeelding

Mooi, groot en goed hotel, maar ik vrees dat ze niet over een garage beschikken. Althans onze auto stond buiten op hun privé parkeerterrein, maar informeren lost dit vraagstuk op, hé.

Nu ligt dit hotel weg van de grote wegen en het gevaar op diefstal en/of vandalisme is er erg klein :wink:

In Monschau vrees ik dat je niks gaat vinden en zeker niet voor één nacht in juli. Het is er dan stikdruk en mijn indruk is dat de hotelletjes er ook niet voorzien zijn van garages. Het internet afschuimen, kan soelaas brengen.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
pat
Contacteer:

Bericht door pat »

Thanks voor de info, nu is het al niet onze gewoonte om onze tweewielers lang alleen te laten maar in Monchau en omstreken zijn we dit al helemaal niet van plan.
Twee jaar geleden hebben we vlak voor de ingang van Monchau kunnen logeren in "Villa Birgau", de tijd had er wel stilgestaan maar dit had wel zijn charme's.
Afbeelding
Toen waren we met één moto en konden deze met een beetje vringen juist in de garage krijgen, nu we er twee hebben vrees ik hier voor.
Het adreske van Wim zal ik eens napluizen en indien geen garage de, moto's in de kamer en wij op de parking. :mrgreen:
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
Joss

Bericht door Joss »

pat schreef:Thanks voor de info, nu is het al niet onze gewoonte om onze tweewielers lang alleen te laten maar in Monchau en omstreken zijn we dit al helemaal niet van plan.
Twee jaar geleden hebben we vlak voor de ingang van Monchau kunnen logeren in "Villa Birgau", de tijd had er wel stilgestaan maar dit had wel zijn charme's.
Afbeelding
Toen waren we met één moto en konden deze met een beetje vringen juist in de garage krijgen, nu we er twee hebben vrees ik hier voor.
Het adreske van Wim zal ik eens napluizen en indien geen garage de, moto's in de kamer en wij op de parking. :mrgreen:
Wat is dan uw probleem als ge al eens een hotel hebt gehad??
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Joss schreef:
pat schreef:Toen waren we met één moto en konden deze met een beetje vringen juist in de garage krijgen, nu we er twee hebben vrees ik hier voor.
Wat is dan uw probleem als ge al eens een hotel hebt gehad??
Je quoteerd zelf het antwoord en dan stel je DIE vraag :shock: :scratch:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

chocoladepitje
Contacteer:

Bericht door chocoladepitje »

Mercie Wim !
Tot tien tellen helpt ook soms ... .

Salukes!
Nadine
ps: we checken je hotelleke uit.
The mind is like a parachute, it only functions when its open.

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Onze foto's
Onze films
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
chocoladepitje
Contacteer:

Bericht door chocoladepitje »

Nu is het goed dat deze vraag van Pat komt, wetende dat voor chocoladepitje in de namiddag naar Sauerland vertrekken nog ruim op tijd is maar door het wachten op Pat waarschijnlijk niet.
Ik zal maar tot 10 beginnen tellen zeker
"Un, uno, éen, one, ..... deux, dos, twee, two, ..... " :roll:
"En we gaan nog nie naar Sauerland, ...bijlange nie..... bijlange nie, ....... " :bounce:
Ik zet alvast de bokma koud ! :drunken:

Zwaai, zwaai,
Nadine
The mind is like a parachute, it only functions when its open.

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Onze foto's
Onze films
seog

Bericht door seog »

http://www.altefrische.de/ enkele km van monschau.
prijs/kwal. een aanrader. vorig jaar nog geweest.
ik vertrek vandaag voor zes dagen naar het pfalzerwald.
jantje beton

Bericht door jantje beton »

ga eens kijken in mutzenich in cafe hotel " zur buche" zeer fijne en fantastische mensen 1km van mons :razz: chau
Zur Buche
IM BRAND 39
52156 Monschau - Mützenich, AACHEN (LANDKREIS)
02472 1497
BEN WEER EENS ONLINE
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Probeer dit eens....
http://www.ferienhaus-vennblick.de/

Afbeelding

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

luc boxer schreef:Nu is het goed dat deze vraag van Pat komt, wetende dat voor chocoladepitje in de namiddag naar Sauerland vertrekken nog ruim op tijd is maar door het wachten op Pat waarschijnlijk niet. :mrgreen:
Wel dat vroeg ik mij nu eigenlijk ook al af: Wilrijk - Lennestadt is maar ± 2h45 rijden = Snelste Route :wink:

luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Eelco

Re: MonSchau

Bericht door Eelco »

Monschau: teveel Hollanders :eye: . Andere Nederlanders vallen vaak wel mee :-P .
omgeving van Monschau richting natuurpark en de Schnee-Eifel en de Vulkan-Eifel zijn erg mooi
overal kans op snelheidscontroles
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Plaats reactie