Autocom of Interphone/Scala Rider Q2

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
harrovanwijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2008, 10:08

Autocom of Interphone/Scala Rider Q2

Bericht door harrovanwijk »

Hallo daar,

Heb sinds kort een zumo 550. Twijfel nu of ik voor autocom moet kiezen en dit systeem op mijn motor moet installeren of voor duo-sets van Cardo of Intephone moet gaan. Bike-to-bike is voor mij van minder belang dan gewoon bellen/mp3/navigatiespeech/praten met duorijder.

Autocom grotere investering en geen biketobike (ja tegen meerpijs portofoons dan wel). Voordeel autocom is verder geen stroomprobleem en gezeur met opladen.

En als de keuze gemaakt moet worden, wat is wijsheid: Interphone of Cardo Rider Q2.
Heb een BMW-Evo5 helm. Heb vernomen dat Interphone beter in te bouwen is deze helm en wat robuuster is dan de Carco?

Gebruikers die ervaringen hebben?
Thanks!
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Autocom of Interphone/Scala Rider Q2

Bericht door Toedel »

Hello,
Ik heb alles wat ik weet over de autocom active 7 (dus geen bluetooth) neergezet in dit LANGE draadje (was één van m'n eerste draadjes) :lol: :
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... m+active+7

Nu, wat de vergelijking betreft :

Voordeel autocom :
- glashelder, subliem geluid
- bruikbaar bij hoge snelheden
- geen versterking van windruis in de speakers door instellen 'vox'functie
- bij gebruik rijder-bijrijder geen opladen nodig
- bij bike-to-bike groot bereik (heb al eens 1Km in open veld gehaald :shock: )
- met een 'push-to-talk' knop kun je bij bike-to-bike zelf bepalen of de andere biker meeluistert naar wat je zegt
Nadeel autocom :
- bij bike-to-bike niet tegelijk praten (want walkie-talkie)
- bij bike-to-bike walkie-talkies opladen
- kabels tussen helm(-en) en motor (maar daar heb ik zelf nooit last van gehad)
- inbouwen helmsets niet evident, is wel te doen, of kun je laten doen

Voordeel bluetooth (lijkt mij) :
- geen kabels
- helmsets reeds ingebouwd (maar da's prijzig), of simpel vast te klikken
Nadeel bluetooth :
- moeten altijd 'gepaard' worden
- moeten altijd opgeladen worden
- afstand tussen bluetooth sets beperkt (lastig bij bike-to-bike, anders geen probleem)
- geluid goed tot ongeveer 120 km/u (in reclame gelezen)

Ik ben nu al 3 jaar zeer tevreden over mijn autocom, en als je zoekt vind je nog wel tevreden mensen.
Ik gebruik hem tegenwoordig vooral om te communiceren met de buddy, ook met GPS en muziek erbij, en dan is dit systeem geweldig. Bij bike-to-bike stoorde het 'elk om de beurt praten' een beetje. Maar ook dan was het geluid glashelder.

Ik heb geen ervaring met bluetooth. Dus ofwel aan te vullen door iemand anders, ofwel zelf zoekfunctie gebruiken.
Succes !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Iceman
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mar 2008, 21:10
Locatie: Zwevegem

Re: Autocom of Interphone/Scala Rider Q2

Bericht door Iceman »

ik sta volledig achter autocom
ik heb het zelf nog maar een 2tal maanden op mijn moto maar ben er nogsteeds zeer tevreden van!
Motorista7
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 apr 2006, 13:34

Re: Autocom of Interphone/Scala Rider Q2

Bericht door Motorista7 »

Hier ook twee tevreden gebruikers van Autocom + bike-to-bike. Onze beweegreden om die aan te schaffen was wel bike-to-bike en GPS. Misschien ben jij wel al goed geholpen met een andere oplossing.

Is een grote investering maar wij vinden het dat zeker waard.
R1200R
S|empr3
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 sep 2004, 15:38
Locatie: Middelkerke
Contacteer:

Re: Autocom of Interphone/Scala Rider Q2

Bericht door S|empr3 »

juplahoi,

Ik heb beide.

Ik heb lang met autocom gereden active rider denk ongeveer 6 jaar ( dus gps, duo en gsm en mp3/radio) gaat er bij mij nu uit
waarom?
kabeletjes slijten, dan storing , storing opsporen, kabeltje herstellen, weer in orde tot het weer gebeurt.
ofroad rechtstaan met kabel is toch nie echt leuk (heb GSA)
nog een nadeel is andere helm is andere headset of headset verplaatsen
anders heel content van ze


nu overgeschakeld naar Q2 ( 2 sets) voor bike to bike gaat tot 7 uur mee ( dat toch vrij lang is)
geen kabels meer , geluid is ook héél goed net zoals autocom, ( autocom msshn iets helderder)

voor mij geld "welcome to the new generation of intercom " en tot nu toe ben ik daar heel tevreden over.
ook als je een keer van helm wil wisselen zoals ik zomerhelm naar winterhelm , 2 min werk en klaar.


als je niet bike to bike zou gaan dan zou ik niet voor de Q2 gaan maar voor teamset
eenmaal gepaird (alle de 2 Q2 dat ik heb ) altijd gepaird zelfs m'n gsm blijft gepaird
duurt 3uur om op te laden eerste keer 5 uur

ik heb alles via internet besteld vanuit telaviv (israel ) en voor 2 Q2's 240 euro betaald met port kosten.
Een teamset vind je al voor rond de 100 euro op het net.

ik denk dat je voor autocom wel een stuk meer zal betalen
maar is ook totaal iets anders in mijn ogen

alle suc6 met uw keuze!

greetz
Kris
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Re: Autocom of Interphone/Scala Rider Q2

Bericht door Obiwan »

Gezien de ervaringen die ik tot nu toe heb met de Q2 en de Camos ben ik weer terug op het bedraade nest.
De Interphone beviel mij wel erg goed. Bike to Bike was perfect. Navigatie-aanwijzingen van en telefoongesprekken via de Zumo perfect maar beide tegelijkertijd ging helaas niet. Q2 maakt absoluut niet waar wat ze beloven. Kies je 1 van de functies dan gaat het goed maar wil je meerdere opties gebruiken, en daar koop je de Q2 immers voor, dan gaat het mis. De Camos blijkt in de praktijk minder goed tegen regenwater te kunnen en er zijn er al enkelen overleden tengevolge hiervan. Wordt allemaal keurig opgelost onder garantie dus geen verkeerd woord hierover maar als het tijdens je vakantie gebeurd is het natuurlijk niet leuk.
Dat kabels slijten, zoals Kris zegt, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je ervoor zorgt dat ze een goed plekje krijgen, netjes vast worden gezet en je de contraplug vasthoudt als je de verlengkabel er uit trekt heb je er jarenlang probleemloos plezier van.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
harrovanwijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2008, 10:08

Re: Autocom of Interphone/Scala Rider Q2

Bericht door harrovanwijk »

Heb inmiddels besloten voor de autocom, KIT300. Bevalt uitstekend. Zoals op aantal forum te lezen is blijkt het volume van de telefoon te zacht als je hem volgens de standaard aansluit (en dat is gedaan door prof. inbouwer van politiemotoren in Nieuw Vennep, topservice trouwens, heel aardige behulpzame medewerker), er zit zogenaamde part 1299 tussen van autocom. Navigatieaanwijzingen en MP3 is allemaal uitstekend kwa volume. Oplossing die ik zelf heb ingefluisterd (na lezen andere forum) bij de importeur van autocom in NL is dat ze het autocomkastje opsturen naar Engeland en daar wordt zogenaamde 50%-mute eraf gehaald. Zoals ie nu is aangesloten (1 van de kabels die in 1299 zat heb ik in aux1 gedaan) kan ook, en heb nu goed volume, maar dan werkt het systeem niet meer zo dat volume toeneemt als snelheid/herrie toeneemt. En dat is nu juist een van de voordelen van de KIT300 van autocom. Dus binnenkort zal ik door Huijsmans Service Center in Nieuw Vennep mijn kastje laten ombouwen voor de ge-tune-de versie zonder de 50%-mute. Hoop dat dan alles zo werkt als het hoort. Maar tot nu toe al tevreden, heerlijke MP3 op saaie stukken op de snelweg en als je even snel iemand wil bellen kan dat, en gebeld worden. In werk en prive net zo handig. Met oog voor de weg.
Plaats reactie