Ontstoren Autocom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Ontstoren Autocom

Bericht door bmwfreakske »

Na verschillende aanpassingen aan mijn autocom;dwz,herleggen van kabels,ontstoorder geplaatst,ander stroomafname punt, blijft dit ding voor problemen zorgen.
Het gaat om de super pro Avi http://www.gps.nl/super_pro_avi.html
Zo erg zelfs dat ik er na mijn laatste uitstap een oortrauma heb aan overgehouden.
Je hoort dan ook alles,pinkers,rempomp,alternator,elke verandering in stroomafname.
Nu heb ik de raad gekregen om ontstoorde bougies te plaatsen in combinatie met een speciale ontstoorder die besteld moet worden,deze kost ong 45€ en werd me aangeraden door de mensen van L&C in Olen.
Zijn er onder jullie die ook deze problemen hebben gehad en zo ja ,welke oplossing hebben jullie gebruikt?
Laatst gewijzigd door bmwfreakske op 28 mei 2008, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Andalousie 09/2018
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Ontstoren Autocom

Bericht door MOTOBLOG »

Kan soms heel hardnekkig zijn. Doorgaans zijn aardelussen en zwevende aarde en dan de alternator en elektronica de boosdoenders.
Héél belangrijk is inderdaad goede filters gebruiken tussen ALLE aangesloten apparaten (MP3, GPS, enz...) en ook experimenteren met de bekabeling te verleggen. Kruipt soms veel werk in en heel soms is het niet op te lossen...

Succes.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Ontstoren Autocom

Bericht door p@rick »

Tot voor enkele weken had ik een Autocom Pro7- Sport op mijn 1200RT, gewoon aangesloten op een beschikbaar 12V-punt in 't kontje van de moto. Op de Autocom waren de onboard-radio en een Zumo aangesloten. Nooit problemen gehad met vervelende storingen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Ontstoren Autocom

Bericht door bmwfreakske »

Mijn autocom staat boven op de batterij,misschien deze ook eens van plaats veranderen??
Andalousie 09/2018
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Ontstoren Autocom

Bericht door p@rick »

bmwfreakske schreef:Mijn autocom staat boven op de batterij,misschien deze ook eens van plaats veranderen??
Bij mij stond ie helemaal achteraan in't kontje...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Ontstoren Autocom

Bericht door Toedel »

Heb het ook voorgehad. Na het verleggen van één kabel was ik er vanaf. Ge hebt mijn medeleven...
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Ontstoren Autocom

Bericht door bmwfreakske »

Gisteren eens langsgeweest bij iemand die mij een mailtje had gestuurd,alles uitgeprobeerd zonder goed resultaat.
Hij besluit de intercom weg te nemen van de batterij...........weg storingen :grin:
We weten nu wat te doen,nog even de telefoon(BT) afstemmen op de 2820 en de Autocom met de nodige bijkomende kabels,alles werkt behave dat niemand mij verstaat,nog enkele zaken geprobeerd,niets.Ik had dit ook al ondervonden toen ik mijn vorige nokia rechtsreeks aan de intercom had aangesloten,geen micro.
Mijn gedacht gaat uit naar een defekt in de autocom zelf of zijn er bepaalde instellingen in de autocom zelf die moeten gedaan worden??
Hier vind ik wel niets terug van in de gebruikershandleiding.
Andalousie 09/2018
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Ontstoren Autocom

Bericht door p@rick »

Luc,
Ik veronderstel
- dat jij wél de gps-instructies hoort,
- dat jij hoort wat jouw correspondent aan de telefoon zegt,
- dat je correspondent jou niét hoort,
- dat je een Autocom Super Pro Avi hebt.

Wel, als je op die vier vragen bevestigend kunt antwoorden, is het antwoord simpel : om je Garmin 2820 op je intercom aan te sluiten en om alle mogelijkheden van beide toestellen te benutten, heb je het Autocom part 1298 nodig, dat is een specifieke kabel die ervoor zorgt dat er een tweerichtingsverkeer mogelijk is tussen je Autocom Super Pro Avi en je Garmin 2820. Deze kabel is (o.a.) verkrijgbaar bij Active Pits in de Motstraat te Mechelen, in't slechtste geval moet je 'm daar bestellen maar dan heb je 'm een paar dagen later.
Vraag daar naar naar Bart, da's de man die je daarvoor moet hebben.
Als het daar te lang zou duren, dan laat je maar iets weten, ik passeer elke dag bij een motozaak waar ze ook heel wat van Autocom in voorraad hebben, als ze 'm daar hebben breng ik 'm van daar mee en dan kom ik 'm wel even afgeven.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie