motorrijders worden echt gediscrimineerd!
Moderator: GVN
motorrijders worden echt gediscrimineerd!
Gisteren kon ik toch eventjes mijn ogen niet geloven...
in het kort ...
bij de aankoop van ons huis een 10 tal jaar geleden besloot ik om de schuldsaldo verzekering 50-50 te nemen dus als er één van beiden iets overkomt dient maar de helft van het geleende bedrag terugbetaald te worden. Ik wil dit veranderen en 100% nemen voor mij ttz als ik kom te sterven dient mijn vrouw niets meer te betalen.
Alles in orde zou je zeggen tot je bij het vervoersmiddel komt dat je hebt!!!
je mag voor dit soort verzekeringen met een motor rijden maar met een maximum cylinderinhoud van 125cc!!! Indien je met iets zwaarder rijdt en je hebt een verkeersongeval en je sterft komt die verzekering niet tussen! Als je je met een auto verongelukt en je was niet dronken is dit evenwel geen probleem!
Daar ik dagelijks met de motor rijdt is de kans natuurlijk veel groter dat ik mijn loodje kom te leggen in een ongeval met de motor en dan komt die verzekering niet tussen. Nu je zou kunnen zeggen een arbeidsongeval (woon-werk verkeer) maar een volwassen die sterft is om en bij de 600.000BFR waard.
Ik vind dit ronduit schandalig....
in het kort ...
bij de aankoop van ons huis een 10 tal jaar geleden besloot ik om de schuldsaldo verzekering 50-50 te nemen dus als er één van beiden iets overkomt dient maar de helft van het geleende bedrag terugbetaald te worden. Ik wil dit veranderen en 100% nemen voor mij ttz als ik kom te sterven dient mijn vrouw niets meer te betalen.
Alles in orde zou je zeggen tot je bij het vervoersmiddel komt dat je hebt!!!
je mag voor dit soort verzekeringen met een motor rijden maar met een maximum cylinderinhoud van 125cc!!! Indien je met iets zwaarder rijdt en je hebt een verkeersongeval en je sterft komt die verzekering niet tussen! Als je je met een auto verongelukt en je was niet dronken is dit evenwel geen probleem!
Daar ik dagelijks met de motor rijdt is de kans natuurlijk veel groter dat ik mijn loodje kom te leggen in een ongeval met de motor en dan komt die verzekering niet tussen. Nu je zou kunnen zeggen een arbeidsongeval (woon-werk verkeer) maar een volwassen die sterft is om en bij de 600.000BFR waard.
Ik vind dit ronduit schandalig....
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
J-P
- Contacteer:
Re: motorrijders worden echt gediscrimineerd!
Ja, zo zijn er wel meer zaken waar motorrijders door onwetende nitwits in stropdassen genegeerd en gediscrimineerd worden.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
En dit is nog niet alles.!!!!!!!
Schuldsaldo verzekering als roker ligt 35 % hoger tov niet roker.

Schuldsaldo verzekering als roker ligt 35 % hoger tov niet roker.
-
J-P
- Contacteer:
Dat begrijp ik dan weer wel...
Ik betaal als chronisch zieke ook veel meer aan levensverzekering dan mijn gezonde vrouw. De verzekering heeft haarfijn uitgerekend dat ze verwachten dat ik voor m`n 60ste overlijd en dan rekenen ze het motorrijden niet eens mee in NL
Ik betaal als chronisch zieke ook veel meer aan levensverzekering dan mijn gezonde vrouw. De verzekering heeft haarfijn uitgerekend dat ze verwachten dat ik voor m`n 60ste overlijd en dan rekenen ze het motorrijden niet eens mee in NL
Laatst gewijzigd door J-P op 28 mei 2008, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
J-P
-
Shulty
Hoor toch maar eens rond bij andere makelaars, er zit nogal wat verschil op die aangeboden polissen!!!
Grts,
Peter
Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Mijn schuldsaldo is bij Delta Lloyd.
Toen het afgesloten werd is er expliciet vermeld dat ik lid ben van een bergsportvereniging en met de motor rij (niet professioneel op circuit)
Ik heb niets moeten bijbetalen en heb nu (ergens) toch de zekerheid dat, als ik overlijd met de motor of in de bergen, dat ze niet kunnen zeggen dat het er niet inzat of dat ze het niet wisten.
Toen het afgesloten werd is er expliciet vermeld dat ik lid ben van een bergsportvereniging en met de motor rij (niet professioneel op circuit)
Ik heb niets moeten bijbetalen en heb nu (ergens) toch de zekerheid dat, als ik overlijd met de motor of in de bergen, dat ze niet kunnen zeggen dat het er niet inzat of dat ze het niet wisten.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
bij schuldsaldo verzekeringen worden mannen zelfs gediscrimineerd
... een vrouw betaalt normaal minder dan een man ... zou komen omdat vrouwen statistisch langer leven dan mannen ...
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Om nog maar te zwijgen over de ellenlange vragenlijst en fysieke proeven die je moet uitvoeren als je een groepsverzekering aangaat...
Maar inderdaad, ook voor mijn schuldsaldoverzekering destijds werd gevraagd of ik roker was, en of ik per motorfiets reed...
De vrouwenkwestie klopt inderdaad ook ! Evenals wonen in een stad of op de buiten,... Alles hangt dus zogezegd af van factoren waarmee ze je levensverwachting gaan bepalen.
Nog iets anders.... de classificatie van hun modellen is dan ook weer super... een R1150R is een "sportmotor", en een R6 dan weer niet... gewoon gebaseerd op de cilinderinhoud... begrijpen wie kan...
Een goede relatie met je kantoordirecteur of verzekeringsmakelaar doen wonderen
Maar inderdaad, ook voor mijn schuldsaldoverzekering destijds werd gevraagd of ik roker was, en of ik per motorfiets reed...
De vrouwenkwestie klopt inderdaad ook ! Evenals wonen in een stad of op de buiten,... Alles hangt dus zogezegd af van factoren waarmee ze je levensverwachting gaan bepalen.
Nog iets anders.... de classificatie van hun modellen is dan ook weer super... een R1150R is een "sportmotor", en een R6 dan weer niet... gewoon gebaseerd op de cilinderinhoud... begrijpen wie kan...
Een goede relatie met je kantoordirecteur of verzekeringsmakelaar doen wonderen
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Jan en Greet
Spuitje geveneen rokende motorrijdster
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Ik woon op den buiten, ik rook of drink niet, leef gezond en rijd op "nen brave" motor. Moest ik een vrouw zijn, kreeg ik nog een premie bovenop, jong

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
sprint
Weet dat ik als rokende, motorrijdende slager ( Risico beroep) ook meer betaal dan mijn vrouw als administratief bediende 
Marnix.

-
Iron Gonzo
tja en ik die dan niet rook, niet drinkt, gezond leef, motorrijder ben, naar oorlogsgebieden trek, mecanieker ben...
mooi he
toch heb ik van dit alles geen extra nadeel ondervonden bij mijn hypotheekje 15jaar geleden.
mooi he
toch heb ik van dit alles geen extra nadeel ondervonden bij mijn hypotheekje 15jaar geleden.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
En ik heb hen destijds wijsgemaakt dat ik een "slanke Anke" was
Ja, verzekeringen, de hypocrisie ten tonele ... Je betaalt je blauw en als ze achteraf een achterpoortje vinden, proberen ze niet uit te betalen ... het is steeds hetzelfde liedje. De echtgenote heeft jaren voor een kantoor gewerkt en ze kent wel vele kneepjes ... ik geloofde mijn oren soms niet als ik vernam hoe men soms instructies gaf om 'er vanaf te geraken' ... ge moet alvast met een uitgestreken gezicht voor je klanten zitten , denk ik dan 
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
OK Gonzo, mijn hypoteek was ook geen probleem maar de schuld-saldo verzekering, lees eventjes tussen de regels of de kleine lettertjes...en zeker met betrekking tot het onderwerp "ongeval"IRON GONZO schreef:tja en ik die dan niet rook, niet drinkt, gezond leef, motorrijder ben, naar oorlogsgebieden trek, mecanieker ben...
mooi he
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Wilde even zeggen dat ik zo een 100% schuld saldo verzekering heb en dat ze daar bij de bank niets van gezegd hebben en ze wisten maar al te goed dat ik alleen een moto heb