helmsets bleutooth

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

helmsets bleutooth

Bericht door Iron Gonzo »

buiten scala bestaan er welicht nog andere merken die evengoed of zelfs beter zijn.

iemand ervaring met andere types?
zo ja:
merk ?
gebruiksgemak ?

alvast wreed wel bedankt voor jullie medewerking
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: helmsets bleutooth

Bericht door MOTOBLOG »

1)

Caberg Justissimo is een helmsysteem waarvoor ingewerkte BT zend-ontvangers bestaan. Het geheel werkt als intercom tussen twee helmen en een koppeling naar een navigatietoestel of GSM is ook mogelijk. Prijs niet meteen gekend.

2)

Schuberth BlueSonic. Is een systeem BT ontwikkeld voor de Schuberth helmen. Prijs ingebouwd per helm loopt tegen de 450 euro aan en dan heb je enkel communicatie tussen twee helmen en eventueel een navigatietoestel of GSM. Dit systeem kan uitgebreid worden naar aansluiting voor MP3, radio-cd, zender, maar dan moet je nog een keer 550 euro ophoesten voor het 'Motostation' toestel.

3)

Nolan N-102BT is een systeem waarbij een BT apparaat in de helm is ingebouwd vergelijkbaar met de Caberg (zelfde BT-module).


Bij alle toestellen zijn er steeds enkele belangrijke zaken die al eens mis kunen lopen zoals de pairing enz... dit heeft meestal te maken met de layers en profielen toegewezen aan het soort apparaat dat verbinding moet maken. Ook de volgorde van pairing (of de verkeerde ervan) gooit meermaals roet in het eten. De Caberg en de Schuberth heb ik zelf kunnen testen, ook het Schuberth motostation, maar hoe erg het ook mag klinken, tot nu toe heb ik besloten er GEEN artikel aan te wijden omdat er te weinig informatie beschikbaar wordt gesteld en meer nog, de importeur (Splash design) er zelf nog regelmatig met de handen in het haar zit om dingen in orde te krijgen. Ik ben niet alleen, velen hebben problemen gemeld. Ook het Caberg systeem (is ook Nolan) geeft soms problemen met (her)connecteren. Die miserie is het allemaal niet waard. Ikzelf ben enkel overtuigd van zulk systeem wanneer het een draadsysteem vlekkeloos kan vervangen, zonder gedoe, en dat kon het tot nu toe niet. Moest ik er nu over schrijven (op de website) vrees ik dat ik een (misschien onterecht) te negatief beeld zou vormen. Spijtig is dat men in Duitsland en Nederland zo vaag blijft met info, dat ik het nut niet zie er momenteel verder mee te gaan...
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: helmsets bleutooth

Bericht door Wiedewa »

Heb zone helm gekocht bij Heuts in Nederland.
Pairen gaat vrij simpel, de totale werking ook.
Is via BT gekoppeld aan gsm, met hierop de tommie en muziek.
Eenmaal de knop indrukken en maakt verbinding met laatste telefoonnummer.
Kan harder en zachter d.m.v. draaien aan de knop.
Het rijgeluid op de K1100RT is vele minder dan de Shark die ik ervoor had.

Enigste nadeel dat ik ondervonden heb is dat deze alleen links geluid geeft.

De prijs was ook simpel en dus maar 169Euro.

mvg Nico
MG Breva 850
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: helmsets bleutooth

Bericht door Iron Gonzo »

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: helmsets bleutooth

Bericht door kurt1973 »

Jup, ikke, ik heb em nu een negen maanden, en heeft al een paar drasches nationales overleefd, dus de waterdichtheid zit wel snor. Verder, ik kan bike to bike spreken, tot ongeveer 250 - 300 meter ver (schatting), voor mij meer dan genoeg. Connectie met de zumo is geen probleem, De batterij houdt het zo'n 6 tot 7 uur vol. Het enige nadeel is dat je maar een bluetooth device tegelijk kan gebruiken, en dat je manueel moet overschakelen tussen intercom en bijvoorbeeld navigatie. Het is dus niet zoals de zumo, die een bepaald apparaat prioriteit zal geven, en de andere zal onderdrukken, de interphone moet je zelf overschakelen (kan wel lastig zijn als je wil navigeren en praten met andere motorrijder)

Kwaliteit van de verbinding is goed te noemen, goed verstaanbaar, dus al bij al, ik ben er content over.

Kurt.
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
geebee
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:41
Locatie: Mol

Re: helmsets bleutooth

Bericht door geebee »

Heb de Camos en ben er vreselijk content van !

http://www.slashphone.com/106/8344.html
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: helmsets bleutooth

Bericht door stropke »

En hier is opvolger : http://www.gps.nl/camos_bts2x0.html


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: helmsets bleutooth

Bericht door edargpu »

kurt1973 schreef:Jup, ikke, ik heb em nu een negen maanden, en heeft al een paar drasches nationales overleefd, dus de waterdichtheid zit wel snor. Verder, ik kan bike to bike spreken, tot ongeveer 250 - 300 meter ver (schatting), voor mij meer dan genoeg. Connectie met de zumo is geen probleem, De batterij houdt het zo'n 6 tot 7 uur vol. Het enige nadeel is dat je maar een bluetooth device tegelijk kan gebruiken, en dat je manueel moet overschakelen tussen intercom en bijvoorbeeld navigatie. Het is dus niet zoals de zumo, die een bepaald apparaat prioriteit zal geven, en de andere zal onderdrukken, de interphone moet je zelf overschakelen (kan wel lastig zijn als je wil navigeren en praten met andere motorrijder)

Kwaliteit van de verbinding is goed te noemen, goed verstaanbaar, dus al bij al, ik ben er content over.

Kurt.
Kurt,
kan je nog iets meer uitleg geven ivm het systeem.
ik ben nl van plan een Tomtom rider 3 aan te schaffen als die uitkomt,maar ik wil zoals ik al van de scala rider heb gehoord luisteren naar muziek,GSM beantwoorden en naar de GPS luisteren, zit ik dan goed met dit systeem?
Grtz
Edargpu
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: helmsets bleutooth

Bericht door kurt1973 »

Edgarpu,

Ik vrees dat je beter gaat voor de Scala dan, de Interphone doet zijn werk perfect, maar kan maar één ding tegelijk, en zal dus niet zoals de scala bijvoorbeeld het geluid van de navigatie onderdrukken, om de telefoon voorrang te geven. Ik heb het gehad, rijden met mijn broer, spreken ondertussen, gaat perfect. Dan gaat mijn telefoon (die ik tegen mijn lichaam had steken, zodat ik hem zou voelen), en heb ik manueel overgeschakeld naar de telefoon, en na het telefoontje manueel terug overschakelen naar de intercom. Let wel, die scala die ook 500 meter ver gaat, bestond toen nog niet, anders had ik die gekocht. Moest ik nu terug zo'n aankoop overwegen, zou het voor mij duidelijk zijn. :wink:

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: helmsets bleutooth

Bericht door edargpu »

Iemand ervaring met dit type? http://www.gps-garmin.nl/camos_bti2x0.html
Ik heb nl een Schuberth C2 dus volgens Kurt ben ik beter af met de scala rider,maar voor de micro hoef ik optioneel een langere zwanenhals te kopen.
Dus ik zoek iets met losse micro die ik in de helm kan bevestigen zoals de interphone.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Elie-RT1200
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2006, 12:22
Locatie: Kaprijke

Re: helmsets bleutooth

Bericht door Elie-RT1200 »

Bart,

Ik ben in bezit van een Interphone, sedert ik de Zumo heb aangeschaft,
en tot nu toe zeer tevreden.

GRTS
AfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: helmsets bleutooth

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb mij nu de headset gekocht met kabeltje. dus geen blue-tooth.
en wel om deze reden:

je moet nog een lader meenemen als je op reis vertrekt.(nog 1tje er bij...en met 2 setjes 2 laders )(lader: fototoestel, gsm, batterij enz... )tword omdenduur te veel :-?
er zijn nog teveel storingen met allerhande types. doch er wel al wat redelijk goede kwaliteit op de markt is.
ik heb nu ook geen gez**g van madam achterop :oops:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie