Zijpikkel of Middenbok?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BMWF800R

Zijpikkel of Middenbok?

Bericht door BMWF800R »

Is het beter een R1200RT op het middenbok te plaatsen of kan het even goed op de zijpikkel?

Deze vraag stel ik omdat ik verhalen hoor dat bij het stallen van een boxer op de zijpikkel de olie aan 1 kant zakt en dit niet goed zou zijn voor de motor!?

Misschien heeft het te maken met het stallen van de moto voor een langere periode.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: Zijpikkel of Middenbok?

Bericht door JH. »

Der even af bij de bakker of beenhouwer ... neem dan gerust de zijpikkel.

Langere parkeertijden (werk, nacht garage/oprit,..., hele week stalling) profiteer dan van je middenbok
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Zijpikkel of Middenbok?

Bericht door hla »

De mijne staat ALTIJD op de zijpikkel.
Gewoon omdat ik hem niet op de middenstandaard kreeg!
Nu is die aangepast, maar gebruik ik hem nog niet :!:
Maar in geval van nood kan het nu tenminste :lol:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
ajmo
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:32
Locatie: Breskens, Zeeuws-Vlaanderen

Re: Zijpikkel of Middenbok?

Bericht door ajmo »

Ik kan me niet voorstellen dat het voor de motor verschil uit maakt welke standaard je gebruikt.

groet ajmo
Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
bijnaextuc
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:09
Locatie: Hasselt

Re: Zijpikkel of Middenbok?

Bericht door bijnaextuc »

BMWR1200RT schreef:
Deze vraag stel ik omdat ik verhalen hoor dat bij het stallen van een boxer op de zijpikkel de olie aan 1 kant zakt en dit niet goed zou zijn voor de motor!?
Als je de motor stationaire laat draaien gelijk de zwaantjes zal het wel eens problemen kunnen geven denk ik.
Ik zet mijn jap alleen op middenbok als hem langere tijd stilstaat.Ik doe het voor de voorvork en banden te ontzien.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Zijpikkel of Middenbok?

Bericht door K1200GT »

"oude" boxers en K's kunnen last hebben van blauwe rook bij starten na lange tijd op de zijsteun te hebben gestaan (wegens verbranden olie die is doorgelopen naar cylinderkop; werd bij latere modellen opgelost door andere olieschraapveer). Vandaar dat het beter is de motorfiets op de middensteun te stallen (ook omdat de voorvork dan minder wordt belast, en het achterwiel/vering helemaal niet).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
ed@r1150r
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2005, 20:12
Locatie: noordelijk van België.........
Contacteer:

Re: Zijpikkel of Middenbok?

Bericht door ed@r1150r »

mijn rockster werd standaard zonder middenbok geleverd, en de r1200r ook volgens mij, dus ik denk dat voor het stallen die bok niet echt nodig is...
alhoewel..... nadat m'n brommer 4 dagen had stilgestaan op de zijpikkel (leuke term..) stond vanochtend mijn tuin (die niet zo groot is) helemaal blauw-wit van de oliewalm die er uit m'n uitlaat kwam..... oh ja, ik heb er wel een bok onder zitten, maar heb geen ruimte in de schuur om hem erop te dingessen.....
grrrrrr, @gar
R1150R Rockster-ABS 2005 black'n'lime PPblue
Plaats reactie