Cat code plug 1150

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Jo De Paepe

Cat code plug 1150

Bericht door Jo De Paepe »

Zoals de titel al zegt , Welke goede ziel kan eens kijken naar de code plug van zijn 1150 GS en mij de juiste stand van de contactpennen doorgeven.
Ik weet dat contact 30 "n 87 moeten doorverbonden zijn . Maar op de plaats waar de code plug zou moeten zitten vind ik die nr° niet terug/
Bij mij zit de plug er niet in dus draai ik constant op noodprogramma.

Afbeelding met dank aan onze noorderburen voor de foto
tweecilinderke

Re: Cat code plug 1150

Bericht door tweecilinderke »

ge moogd altijd ne keer komen kijken hier want begrijp niet goed wat ge bedoeld?
t'is nie ver he van bij u :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ga eens kijken tussen mijn archieven
ik denk dat ik daar ergens een uitgebreide uitleg van heb.
vindt het nu niet direct terug dus effe geduld.

het staat allesinds ook ergens op het internet, maar weet niet meer waar ik het toendertijd heb gevonden :oops:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bèrke
Contacteer:

Bericht door Bèrke »

Hoi,

Op het volgend forum kun je de verschillende code's vinden voor verschillige beemers.(effe gegoogeld...) :wink: :wink:

http://www.advrider.com/forums/showthre ... 972&page=3 (Posting 34)

Hopelijk ben je er wat mee ?

Grtz. Chris.
A me mo keun BM-ern...
Iron Gonzo

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Jo De Paepe

Yep Bartje ,

dat tabelletje hebik ook , trouwens de foto uit mijn eerste post komt van daar.
Mijn probleem is gewoon te weten welke contacten er overeen komen met 30 & 87 . De sokkel voor de codeplug heeft geen nummering met
overeenkomende cijfers.
Iron Gonzo

Afbeelding
dit bedoel je dan :wink:
zo ziet de onderkant van een relais er uit 8-)
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 17 jun 2008, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
TRIUMPH TROPHY SE
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Ben je hier iets mee ?
Afbeelding
Marc

R1250RT 2020
Rone

Bericht door Rone »

dit heb ik gevonden ... http://www.advrider.com/forums/showthre ... 938&page=2

aangezien ik op jouw foto in je eerste post zie dat het om een beige CCP zou moeten gaan, zou dit dus overeenkomen met 30-87a

ben je daar iets mee ?
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
Jo De Paepe

ge moogd altijd ne keer komen kijken hier want begrijp niet goed wat ge bedoeld?
t'is nie ver he van bij u
Yep, goed gedacht , donderdag thuis?

Dan ben ik ineens zeker hoe dat de contacten moeten liggen
tweecilinderke

Geen probleem maar na 19.30u als je wilt.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Wally

Bericht door Wally »

Jo, de CDrom met het WP handboek van de 12gs zal bij 2cilinderke klaarliggen.

Geen dank, graag gedaan.

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

mischien domme vraag, maar welk nut heeft overbruggingen maken tussen de verschillende punten.
Heeft dit invloed op verbruik of rijgedrag. (of iets anders)
Bij mij heeft de originele code plug er nooit ingezeten, nieuw gekocht en dealer heeft de code plug er blijkbaar meteen uit gehaald.
Als ik er nu ergens voordeel kan uithalen om ook overbruggingen te maken zou ik dat graag doen.
Als iemand hem geroepen voelt om mij dat eens deftig te tonen, laat maar komen hé.

Groeten, Stef 8-)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Jo De Paepe

mischien domme vraag, maar welk nut heeft overbruggingen maken tussen de verschillende punten.
Heeft dit invloed op verbruik of rijgedrag. (of iets anders)
met die code plug stuur je de motronic (regel eenheid voor motormanagement).In die motornic zitten verschillende mappings (programma's) met telkens andere waarden voor inspuitingstijdstip ,ontstekingsvervroeging enz.
Door de overbrugging te wijzigen kan je een ander stuurprogramma op roepen. dit kan van invloed zijn op de rijkarakteristiek van de motor.
Beter of slechter , dat wil ik nu net proberen.
Zonder plug ,draai je automatisch op een noodloopprogramma, dat traditioneel te rijk afgesteld staat.
in sommige gevallen is de plug verwijderd om het schokkend rijgedrag te vermijden. Is een gemakshalve oplossing . Dan steekt de afstelling niet te nauw.
Bij mij zit de plug er niet in ,maar ik vind de motor nogal aan de slome kant en traag op het gas reagerend.
MOET VOLGENS MIJ BETER KUNNEN;
Jo De Paepe

Yep,

probleem opgelost , code plug "geleend" van mijn schoonbroer zijn Adventure :mrgreen:
morgen resetten en eens grondig testen en kijken wat voor een resultaat dat geeft
Bedankt allemaal voor de hints en tips en ik hou jullie op de hoogte :wink:
Teuniz
Contacteer:

Bericht door Teuniz »

Ik raak een beetje confuus betreffende de pinnummers van de codeplug.

Dit zijn de pinbezettingen van de Bosch relais:

Afbeelding

Afbeelding

Echter, op de volgende foto zou pin 30 en 87a met elkaar verbonden zijn:

Afbeelding

Maar dat lijkt wel weer overeen te komen met:

Afbeelding

Hoe zit het nu?

De reden dat ik het graag wil weten is omdat mijn R1100R ook geen codeplug heeft en aangezien hij nogal dorstig is
zou ik graag eens met codeplug willen rijden. Voor mijn motor zou ik dan pin 30 en 87a moeten doorverbinden.

Maar helaas kloppen die pinnummers niet...
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

ik had gisteren eens geprobeerd om 30 en 86 te overbruggen, maar ik heb de indruk dat hij bij het openen van
gas een fraktie inhoudt.
Ik heb daarvoor op de afbeelding gekeken die hierboven staat. (stock engine enz..)
Ik ga nog wat testen doen aan de hand van de afbeeldingen, ik probeer wel om mijn bevindingen te posten.

Stef
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Teuniz
Contacteer:

Bericht door Teuniz »

Hmmm... Ik zie zojuist op http://www.ascycles.com/Illustrated_cat ... meset.html dat de R1100R zonder kat geen codeplug heeft. Dat lijstje op http://www.bmwgsclub.nl/plugtabel.html klopt dus niet.
Jo De Paepe

Teuniz ,
de afbeelding die jij toont is een schakelrelais !!!!!!!
bij een codeplug gaat het alleen om een doorverbinding van 2 of event 3 pennen

Verwar het een niet met het ander of je kan beginnen blussen
Jo De Paepe

ik had gisteren eens geprobeerd om 30 en 86 te overbruggen, maar ik heb de indruk dat hij bij het openen van
gas een fraktie inhoudt.

niet vergeten om de zekering n°5 uit te nemen en enkele maal je gas vol open en dicht te draaien . Zekering er terug in en enkele malen gas open en dicht
uiteraard niet met draaiende motor
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Teuniz schreef:Ik raak een beetje confuus betreffende de pinnummers van de codeplug.

De reden dat ik het graag wil weten is omdat mijn R1100R ook geen codeplug heeft en aangezien hij nogal dorstig is
zou ik graag eens met codeplug willen rijden. Voor mijn motor zou ik dan pin 30 en 87a moeten doorverbinden.

Maar helaas kloppen die pinnummers niet...
Als je brommer voorzien is van de juiste chip die bij dat schakelschema hoort en over een volledig vrije sportuitlaat beschikt, dan wel. Anders, probeer maar 30 en 86 :wink:
Grtz Kurt
tweecilinderke

Hey jo, hoe ver sta je met het testen ?
ik zou stage 1 eens willen testen daar ik met een k&n zit en remus ,dit lijkt me het beste volgens de uitleg.
Maar als ik het goed begrijp doe je de overbrugging van 86 tot 30 haal je zekering 5 (de welke is dat juist? bekeken van links naar recht als je op je beemer zit) eruit steek je het contact aan en geef een keer of twee gas,contact af ,zekering er terug in ,contact aan en nog een keer of twee gas geven en dan starten?
of ben ik mis? :?:

clublid
boxerspeed

Bericht door boxerspeed »

hallo heren motards,
even voor de duidelijkheid: heeft een R1150R van 2003 af fabriek een code-plug standaard, of niet? Zoja, waarom zit er deze dan niet (meer) in? Wat brengt het om er alsnog één te plaatsen? Wat als de motor dan niet lekker loopt? Welk type code-plug moet dit zijn (met cat.)?
Wat is nu de exacte procedure om de verschillende code-plug doorverbindingen uit te testen?
Dank bij voorbaat,
van boxerspeed.
Jo De Paepe

Hey jo, hoe ver sta je met het testen ?
resultaat 500km verder : gem verbruik 7.2 l /100km
inhouden tussen 3500 en 4500 toeren > geen verbetering topsnelheid op GPS 163km/h
motor pakt slecht op , verslikt zich soms vanaf 2000 t ( ambetant al je uit een kort bochtje komt)

eind van de week eens een andere combinatie testen.
Ik heb ook al geprobeerd met Laser Ystuk en standaard uitlaat (zelfde plug) , maar dat is door de luide knallen terroristisch onverantwoord :mrgreen:
Als iemand nog een idee mocht hebben om een luiaard tot betere gevoelens te krijgen, laat maar horen. :wink:
Schoonbroer heeft dezelfde motor uit 2002 met volledige Remus (met standaard plug) en bij hernemingen rijdt hij zo van mij weg :oops: .
Denk dat ik dat spel maar ga buitengooien en Ieens taliaans ga shoppen gelijk in mijnen goeden ouden tijd, mijn Basic rijd snediger als de Adventure
PS
De zekering die ik bedoel is de 5de van de linkerkant ,gezeten op de moto. Gas moet van 0 naar max gedraaid worden (uiteraard zonder lopende motor)
Jo De Paepe

heeft een R1150R van 2003 af fabriek een code-plug standaard, of niet? Zoja, waarom zit er deze dan niet (meer) in?
Ja code plug is standaard gemonteerd af fabriek.
Waarom weg > gemakshalve oplossing om KFR kameleneffect te verminderen , de afstelling wordt dan rijker waardoor de motor soms minder last heeft van schokkend reageren op het gas.

voor de rest eens aandachtig het draadje hierboven goed doorlezen.
Als je tevreden bent met verbruik en loopcultuur van je motor zou ik niks beginnen wijzigen
Plaats reactie