Rijbewijs van voor 1989 kan je veel geld kosten
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
In bepaalde arrondissementen in Frankrijk heeft de politie processen-verbaal opgesteld voor Belgische bestuurders met een rijbewijs van voor 1989. In dat rijbewijs wordt een gaatje gemaakt in de hoogste categorie waarvoor het rijbewijs geldt. De Franse politie interpreteert dit meestal verkeerd, wat de bestuurder 250 euro kan kosten.
Ons land dringt er bij onze zuiderburen op aan hun politiediensten beter te informeren. Toch zou ook de overheid, net als enkele gemeenten, aanraden om het oude rijbewijs om te ruilen voor een nieuw, Europees model. Een nieuw rijbewijs kost 16 euro. (belga/edp)
In bepaalde arrondissementen in Frankrijk heeft de politie processen-verbaal opgesteld voor Belgische bestuurders met een rijbewijs van voor 1989. In dat rijbewijs wordt een gaatje gemaakt in de hoogste categorie waarvoor het rijbewijs geldt. De Franse politie interpreteert dit meestal verkeerd, wat de bestuurder 250 euro kan kosten.
Ons land dringt er bij onze zuiderburen op aan hun politiediensten beter te informeren. Toch zou ook de overheid, net als enkele gemeenten, aanraden om het oude rijbewijs om te ruilen voor een nieuw, Europees model. Een nieuw rijbewijs kost 16 euro. (belga/edp)
-
Dirk Pauwels
Re: Rijbewijs van voor 1989 kan je veel geld kosten
Ik heb al 3 jaar geleden een europees en een internationaal rijbewijs, ook al omdat de fransen toen al moeilijk deden. Die Fransen gaan nie wakker liggen van wat onze regering wil zenne....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
de titel is fout, moet zijn "rijbewijs van voor 1989 kan je veel geld BESPAREN" : ik ben nl gewoon mijn A rijbewijs kunnen gaan afhalen, zonder dure scholing te moeten volgenJH. schreef:Rijbewijs van voor 1989 kan je veel geld kosten
(of het mijn rijcapaciteiten ten goede komt, dat is een andere discussie)
ybr125 => F650 funduro => F650 scarver => R1150R
Belgishe politiekers zijn dikke zeveraars!
Al dat rijbewijsgedoe diende al lang geleden opgelost te zijn, en wat hoor je nu, nog steeds dezelfde zever.
Een nieuw halen waarom ?? Een fransman mag hier ook rijden met zijn papierke, waarom ik dan niet met het mijne, EN waarom zou ik dienen te BETALEN voor een ander.
En waarom heel diene poespas EUOPA is toch 1?
Dus hou ELKE fransman tegen aan de grens, maar dan ook ELKE, laat ze een boete betalen of niet binnen, probleem zal snel opgelost zijn goe weten.
Maar ja, de kleine man koeioneren is veel makkelijker he
Al dat rijbewijsgedoe diende al lang geleden opgelost te zijn, en wat hoor je nu, nog steeds dezelfde zever.
Een nieuw halen waarom ?? Een fransman mag hier ook rijden met zijn papierke, waarom ik dan niet met het mijne, EN waarom zou ik dienen te BETALEN voor een ander.
En waarom heel diene poespas EUOPA is toch 1?
Dus hou ELKE fransman tegen aan de grens, maar dan ook ELKE, laat ze een boete betalen of niet binnen, probleem zal snel opgelost zijn goe weten.
Maar ja, de kleine man koeioneren is veel makkelijker he
-
vacaro
- Contacteer:
Toeval of niet, deze week juist laten vernieuwen, had nog een rijbewijs van voor 1989, nl een CE.
Heb bezoekje aan oogarts gebracht (50€) en medisch onderzoek op werk.
Twee pasfoto's en alles binnen brengen op districthuis en 10min later had ik mijn CE terug geldig.
(Vrachtwagen rijbewijs is tegenwoordig alleen geldig met medisch onderzoek).
Heb bezoekje aan oogarts gebracht (50€) en medisch onderzoek op werk.
Twee pasfoto's en alles binnen brengen op districthuis en 10min later had ik mijn CE terug geldig.
(Vrachtwagen rijbewijs is tegenwoordig alleen geldig met medisch onderzoek).
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
@ JH: kostprijs nieuw rijbewijs is 11€ en niet 16€. ik ben vorige week een nieuw exemplaar gaan halen, vandaar dat ik het weet.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
De Bajkers
Hallo,
Ik heb het al een 8 tal jaren geleden laten vervangen door een europese rijbewijs.
Omdat ze in Duitsland toen ook al moeilijk deden
Ik rij niet met een vrachtwagen maar wel met een bestelwagen.
Ik ben zelfstandig en heb geen personeel, maar moet evengoe een medische keuring laten uitvoeren.
Nadeel is wel dat ik nu alle 5 jaar terug een rijbewijs moet aanvragen want het is maar 5 jaar geldig.
Mijn gedeelte voor bezoldigd vervoer is al 4 jaar vervallen.
Al de andere categorieën zijn permanent.
Ik heb het al een 8 tal jaren geleden laten vervangen door een europese rijbewijs.
Omdat ze in Duitsland toen ook al moeilijk deden
Ik rij niet met een vrachtwagen maar wel met een bestelwagen.
Ik ben zelfstandig en heb geen personeel, maar moet evengoe een medische keuring laten uitvoeren.
Nadeel is wel dat ik nu alle 5 jaar terug een rijbewijs moet aanvragen want het is maar 5 jaar geldig.
Mijn gedeelte voor bezoldigd vervoer is al 4 jaar vervallen.
Al de andere categorieën zijn permanent.
Omschakelen naar de euro, deel uitmaken van HUN grote eurodroom ..... het ging ons allemaal niks kosten 
Bwa, meestal is op die rijbewijzen de foto veelal ook niet meer gelijkend en dat moet hier ook in orde zijn... Sommige mensen zouden ze zelfs moeten verplichten om elke vijf jaar het rijbewijs te vernieuwen (net als identiteitskaart), want hoe sommige rijbewijzen er uit zien... Mijn mening: Als je een oud hebt en je plant een reisje: vraag meteen een nieuw. Als je naar america wil gaan moet je ook een passport kopen...
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Mijn rijbewijs is vernieuwd in 2003,is wel geen europees.
Is dat voldoende?
bart
Is dat voldoende?
bart
rocky
Is wel één naar europees model eh. Volstaat zeer zeker...
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
[quote="Tommeke"]Bwa, meestal is op die rijbewijzen de foto veelal ook niet meer gelijkend en dat moet hier ook in orde zijn... /quote]
En waar dat dat ergens te lezen ? Voor zover ik weet is er nergens een wet die daar iets over zegt.
Bwa, da's ook geen erg he, en er zijn nog zoveel van die Bwa's maar allen tesamen rekenen ze goed door.
Vergelijk maar eens effe prijzen van cd's-dvd's videocasettes onbeschreven, en nog meer van die dingen,
dat is ook maar Bwa auteursrechten.
Ik val er van op mijn gat hoor om het zo mooi uit te drukken, schandalig noem ik dat, maar bwa ....
Vanaf dat men lucht ging kopen
zijn ze kompleet zot geworden.
En waar dat dat ergens te lezen ? Voor zover ik weet is er nergens een wet die daar iets over zegt.
Bwa, da's ook geen erg he, en er zijn nog zoveel van die Bwa's maar allen tesamen rekenen ze goed door.
Vergelijk maar eens effe prijzen van cd's-dvd's videocasettes onbeschreven, en nog meer van die dingen,
dat is ook maar Bwa auteursrechten.
Ik val er van op mijn gat hoor om het zo mooi uit te drukken, schandalig noem ik dat, maar bwa ....
Vanaf dat men lucht ging kopen
Hier in Nederland kost 'n rijbewijs verlengen 38Euro, en dat was in 2001.
Wat het nu kost heb ik geen idee van, ik mag nog 3jaar doen met deze.
En ik geef geen garantie dat het dan het dubbele is.
Ambtenaren zijn soms om af te schieten, stelletje uitbaters.
mvg Nico
Wat het nu kost heb ik geen idee van, ik mag nog 3jaar doen met deze.
En ik geef geen garantie dat het dan het dubbele is.
Ambtenaren zijn soms om af te schieten, stelletje uitbaters.
mvg Nico
MG Breva 850