F800RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BMWF800R

F800RT

Bericht door BMWF800R »

Gisteren was ik de vergelijkingstest tussen de R1200GS en de F800GS gelezen in het Motoplus tijdschrift. Waar de 1200GS als winnaar eindigde. Niettegenstaande dat de 800GS zeker niet slecht scoorde en ook veel goede punten scoorde en als winnaar eindigde als het op prijs/kwaliteit aankwam.

Na het lezen dacht ik zo of ze bij BMW niet het idee zouden hebben om een F800RT te ontwikkelen. Wie weet?
Iron Gonzo

Re: F800RT

Bericht door Iron Gonzo »

niet vergeten dat als je RT toeters en bellen op een 800blok zet dit veel zal moeten inleveren aan vermogen.
het gewicht en de grotere opervlakte die de luchtweerstand moet overbruggen.

ik heb ook de vergelijkingstest gelezen.
eigenlijk zijn ze allebij zeer goed.
enige verschil is dat de 1200 meer geschikt is voor zeer lange reizen.
alhoewel dit met een 800 ook wel zal lukken
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Toch ergens geruchten opgevangen dat ze met iets zouden komen om de honda dauville moeilijk te maken....
Misschien toch een F800RT maar dan zonder toeters en bellen zoals onze ijzere komt te zeggen.
Ook die F800R zou er komen na het succes van die duitse dealer die deze zelf ombouwde... Als dit allemaal waar zou zijn, zijn ze toch goed bezig mijn gedacht :lol: :lol:

GRTS Danny
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Een italiaans magazine zou inderdaad het gerucht verspreid hebben dat BMW in de toekomst twee modellen zou bouwen rond de F800. Namelijk een RT een nen bloterik (naked) waarschijnlijk tegen 2009. Maar wat daar van waar is :cyclopsani:
Foto's vind je in ieder geval nog nergens :cry:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
LucB

Bericht door LucB »

RUSOR schreef: Toch ergens geruchten opgevangen dat ze met iets zouden komen om de honda dauville moeilijk te maken....
Dan zullen ze toch ook iets aan hunne prijs moeten doen mijn gedacht...
K1200GT

Bericht door K1200GT »

... en de F800ST? OK, het is nog geen RT, maar toch wel heel nauw verwant. Ik kan me moeilijk voorstellen dat beide modellen tegelijkertijd op de markt zouden blijven (zie het lot van de R1200ST)...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

IRON GONZO schreef:niet vergeten dat als je RT toeters en bellen op een 800blok zet dit veel zal moeten inleveren aan vermogen.
het gewicht en de grotere opervlakte die de luchtweerstand moet overbruggen.
Hoezo veel vermogen inleveren door toeters en bellen? Minder vermogen per kilo door het meergewicht zou ik beter kunnen geloven en meer verbruiken door het opgenomen vermogen van de toeters en bellen ook, maar vermogen moeten inleveren? Dat geloof ik niet.
De grootte van het oppervlak heeft niks met de luchtweerstand te maken! De grootte van het frontale oppervlak evenwel wel. De luchtweerstand speelt zelfs maar een aanzienlijke rol vanaf 130 km/u., onder die snelheid zou je zelfs met een kubus mogen rondrijden :wink:
Grtz Kurt
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

De grote troeven van de Deauville zijn z'n prijs en de cardan.
Als de eventuele F800RT met een ketting zal afgeleverd worden, zullen ze een serieus marktaandeel mislopen.
Een riem krijgen ze misschien nog wel aan de man/vrouw.
rudyvc

Bericht door rudyvc »

Ik peins dat Bart eerder bedoelt 'inleveren aan mogelijkheden' ipv 'inleveren aan vermogen'. Ne kleine slip of the tongue ;-)
2007 F650 GS => 2008 R1200 ST † => 2013 F650 GS => 2014 K1200 GT
Plaats reactie