Ongeval te Ronse (Nukerke), vorige woensdag

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Noel-K1200RS

Ongeval te Ronse (Nukerke), vorige woensdag

Bericht door Noel-K1200RS »

Hallo,

woensdagnamiddag (25/06), was ik er getuige van hoe een BMW rijder ondersteboven werd gereden door een auto.
Ik stond met de auto in de file aan te schuiven, en volgde de motorrijder in mijn zijspiegel.
Tot mijn ontzetting zag ik de motor worden aangereden door de niet oplettende automobilist. Ik was als eerste ter plaatse, en belde de hulpdiensten.
De rijder was bij kennis, maar klaagde over pijn aan zijn rechtervoet. Ik kon niet langer blijven want moest op ziekenbezoek in Leuze.

Mocht de rijder lid zijn van dit forum, en een getuige zoeken..... Stuur een persoonlijk bericht, ok?

Het beste gewenst in elk geval, in de eerste plaats aan de rijder, en hopelijk kan de machine goed hersteld worden.

Mvg,
Noel
BMW, wat anders?
Zwam

Re: Ongeval te Ronse (Nukerke), vorige woensdag

Bericht door Zwam »

Je kan ook meteen contact opnemen met de (lokale) Politie !
Die kunnen je verklaring opnemen en bij het dossier laten voegen.
Zal geloofwaardiger overkomen dan als je via het slachtoffer een verklaring aflegt.
Noel-K1200RS

Zwam schreef:Je kan ook meteen contact opnemen met de (lokale) Politie !
Die kunnen je verklaring opnemen en bij het dossier laten voegen.
Zal geloofwaardiger overkomen dan als je via het slachtoffer een verklaring aflegt.

Had ik ook al aan gedacht. Ze hebben in elk geval mijn GSM-nummer (ik belde 112). Er was daar wel nogal wat volk, er is misschien geen getuigenis nodig. Ik informeer deze week wel eens.

De motorrijder trof in elk geval niet de minste schuld, en zijn snelheid was naar schatting 25 à 35 km/uur maximum
BMW, wat anders?
Toedel

Bericht door Toedel »

In elk geval getuigenverklaring afleggen ! Die motorrijder heeft alle hulp nodig !

Heb zelf ook gelijkaardig ongeval gehad. Er was een getuige, maar die leek overbodig, en dus werden geen namen genoteerd.
De automobilist kreeg uitstel voor het neerleggen van zijn verklaring wegens andere taal :roll: en vertelde na enkele dagen een heel ander verhaal. Daarmee probeerde hij de schuld van het ongeval naar mij te verleggen.
Uiteindelijk hebben mijn advocaat en mijn koppig vasthouden ervoor gezorgd dat de tegenpartij na 3 jaar :-? van argumenten en conclusies de zaak opgaf, en is alles in mijn voordeel geregeld.
Met een getuige was dit allemaal (3 jaar stress) kunnen vermeden worden.
Het enige wat die persoon moest doen was zijn naam opgeven, dan had de autobilist zijn verhaal niet kunnen wijzigen...

Hoe dan ook : aanmelden als getuige ! Dat zou jij als het jou overkwam toch ook willen ?
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Noel-K1200RS

Vrienden,
ik heb intussen de politie van Ronse reeds gebeld, en mijn gegevens opgegeven.

Ze zullen mij contacteren indien nodig.
BMW, wat anders?
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Fijn, zouden meer mensen moeten doen, komt spijtig genoeg niet veel meer voor. :cheers:

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Martinus

Bericht door Martinus »

Uit eigen ervaring (weliswaar ging ik over kop met de fiets door een plots overlopende hond) weet ik dat een getuige erg belangrijk is. In mijn geval was de versie van de eigenaar van doggie totaal verschillend van mijn versie ('de fietser reed mijn hond aan'). Het is de verklaring van een buurtbewoner die het ongeval heeft gezien en een getuigenverklaring heeft afgelegd welke de doorslag gaf (hij werd zelf voor de rechtbank opgeroepen) waardoor ik uiteindelijk in het gelijk werd gesteld.

Dus zeker een getuigenis afleggen, het is soms het enige kriterium waarop een rechter zich kan baseren als het woord tegen woord is.
Greetz & Long May You Run

Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie