Conti Road Attack GS1200
Moderator: GVN
Conti Road Attack GS1200
Setje nieuwe Conti's Road Attack voor GS1200, geplaatst voor € 220. Dus gewoon binnenrijden met de motor, en een halfuurtje later terug wegrijden met vers rubber. Geen wielen te demonteren. Adres is Aalterse BandenCentrale. 
Eens benieuwd of ze zo goed zijn als wordt beweerd, volgende week zitten ze in de Alpen.

Eens benieuwd of ze zo goed zijn als wordt beweerd, volgende week zitten ze in de Alpen.
GS 1200 - Go with the flow

Re: Conti Road Attack GS1200
Laat maar weten, mijn Metzelers Tourance hebben mij in de steek gelaten in een rechtse haarspeldbocht, weggegleden en gecrashd  
   ...
 ...
Zonder echte reden, dus volgende keer wordt het iets anders!

...
 ...Zonder echte reden, dus volgende keer wordt het iets anders!
I like my bike!!

- 
				Dirk Pauwels
Ik vond de Tourance EXP's ook al dikke shit, nog slechter dan de Battlewings, die tenminstre nog veel vertrouwen gaven.(en dan weggleden...) De Exp geeft een zeer vaag en zenuwachtig gevoel op mijne GS. De oude Tourance vond ik veel beter...De volgende zullen ook continentals worden, maar dan bij voorkeur de trail attack, de road attack zijn iets te veel gewone wegband...

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project

Dirk Pauwels schreef:... de Battlewings, die tenminstre nog veel vertrouwen gaven.(en dan weggleden...) De oude Tourance vond ik veel beter...De volgende zullen ook continentals worden, maar dan bij voorkeur de trail attack, de road attack zijn iets te veel gewone wegband...

Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.

Toedel

(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
- 
				Jo De Paepe
@ Dirk ,
is de oude Metzeler 4Tourance niet meer verkrijgbaar ??

Wat de BW's betreft kan er van meespreken, zelfde tegengekomen. Fantastisch sturen, strak, veel vertrouwen  maar dan plotseling niets meer en is het voorwiel weg. 
Daar ik volgende week volgepakt en met duo flink wat bochten ga pikken in de Franse Alpen geef ik de voorkeur aan een goede baanband daar die noppenbanden toch iets teveel leven bij flink raggen volbepakt. En met mijn zoon achterop neem ik liever geen risico. Vorige band achter was de PR2, heel goede ervaring mee. Veel grip, nooit in de steek gelaten en toch veel kilometers.

Daar ik volgende week volgepakt en met duo flink wat bochten ga pikken in de Franse Alpen geef ik de voorkeur aan een goede baanband daar die noppenbanden toch iets teveel leven bij flink raggen volbepakt. En met mijn zoon achterop neem ik liever geen risico. Vorige band achter was de PR2, heel goede ervaring mee. Veel grip, nooit in de steek gelaten en toch veel kilometers.
GS 1200 - Go with the flow

- 
				janneman
- Contacteer:
jawel jo,Jo De Paepe schreef:@ Dirk ,
ik liet er 2 weken geleden nog een setje steken
hasta la pasta j.
					Laatst gewijzigd door janneman op 11 jul 2008, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017) 
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/

Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
- 
				Transalpje
IK heb al zo'n 1.300 km de continental Trail Attacks zitten. Na het eerste wennen aan het verschil in insturen met de Tourance, vind ik het een band die ongelooflijk veel vertrouwen geeft, zowel droog als nat. Deze week in de regen een uitgebreid ardennenritje gaan doen en ze hebben geen krimp gegeven. 
Voorlopig heel tevreden van dus.

Voorlopig heel tevreden van dus.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje

http://users.telent.be/transalpje
Ik rij nu met mijn tweede set BW en ben er heel tevreden over,nog niets gevoeld van schuiven en rij nochtans (met lichte duo) de koffers tot tegen de grondMaxo GS schreef:Wat de BW's betreft kan er van meespreken, zelfde tegengekomen. Fantastisch sturen, strak, veel vertrouwen maar dan plotseling niets meer en is het voorwiel weg.
http://www.bikers4bikers.be/    Het forum voor iedere motorrijder.

Iemand al eens aan de Michelin Annakee's gedacht?

- 
				Dirk Pauwels
Quickly had er geen meer en kon er ook niet meer aangeraken, tenminste dat heb ik toch begrepen. Misschien hebben sommige bandendealers nog oude tourances op stock?janneman schreef:jawel jo,Jo De Paepe schreef:@ Dirk ,
ik liet er 2 weken nog een setje steken
hasta la pasta j.
Afgezien van het "rare" gevoel dat die EXP's geven, heb ik ook de indruk dat de achterband maar goed is voor een 8-9000km, waar de oude tourance bij mij vlot 12-13000km aan kon.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project

- 
				webcommerce
Heb mijn GS en de Conti Trail Attack een dagje circuit meegenomen (Equyers).
Geeft geen krimp, geen gevoel van invallen als je wat platter gaat, iets waar de nieuwe metzeler wel wat last van heeft.
Heb er al meerdere 1000den km opzitten waarvan de helft in de gietende regen, ook dan geeft de band vertrouwen.
Kan ook behoorlijk wat kilometers aan.
Hou het veilig.

Geeft geen krimp, geen gevoel van invallen als je wat platter gaat, iets waar de nieuwe metzeler wel wat last van heeft.
Heb er al meerdere 1000den km opzitten waarvan de helft in de gietende regen, ook dan geeft de band vertrouwen.
Kan ook behoorlijk wat kilometers aan.
Hou het veilig.
Hoeveel km hebben jullie ondertussen afgebold met de conti trail attacks?? De ervaringen nog steeds even positief?
Sorry als het al eerder vermeld werd, maar er is zodanig veel over banden te vinden dat je uiteindelijk niets meer vindt...

Sorry als het al eerder vermeld werd, maar er is zodanig veel over banden te vinden dat je uiteindelijk niets meer vindt...
- 
				webcommerce
He Marcos,
Heb ze laten vervangen na ongeveer 18000 km.
Ik vindt het nog steeds een geweldige band zowel op droog als nat wegdek.
Waar je wel moet op letten, maar dat geldt voor elke niet winterband, is dat de grip beperkt is als de temperatuur rond het vriespunt of lager ligt.
Groetjes,
Peter

Heb ze laten vervangen na ongeveer 18000 km.
Ik vindt het nog steeds een geweldige band zowel op droog als nat wegdek.
Waar je wel moet op letten, maar dat geldt voor elke niet winterband, is dat de grip beperkt is als de temperatuur rond het vriespunt of lager ligt.
Groetjes,
Peter
Dat probleem stelt zich niet voor bij de Michelin Annakee 

Dat valt dan wel mee in mijn geval, want ben van plan om gedurende 3 maanden met de auto te rijden naar mijn werk en zou dus bijna nooit aan zo'n temperaturen rijden.
Bedankt.

Bedankt.

- 
				Frans
Altijd anakee gereden, wil eens Conti road attack proberenboxer68 schreef:Iemand al eens aan de Michelin Annakee's gedacht?
215 euro voor de volledige set bij aalterse banden centrale.