Nu wou ik onlangs mijn koppelingskabel bijregelen en volgens mijn haynes kan ik best dat wieletje aan het stuur mooi in het midden hebben en de rest bij te regelen aan de koppelingskant. (om vanaf dan alleen nog dat wieltje nodig te hebben)
Een handig mens was daar waarschijnlijk zonder problemen in geslaagd, maar ik ben daarentegen een dopsleutel van 10 in het kardanhuis verloren.
Twee manieren om die daaruit te krijgen: moto omdraaien en het object er proberen uitschudden OF heel de achterkant eraf halen.
Nu was de timing nogal slecht om daarvoor ons Monique haar achterkant te beroeren, dus ben ik maar een ander dopsleuteltje gaan halen en heb ik de gevallen broeder aan z'n lot overgelaten.
Ik heb zo nog een week rondgereden, met enige ongerustheid omwille van een draaiende kardan in de buurt, tot een zeer slim persoon mij nog net dat tikkeltje ongeruster wist te maken

Dat laatste was een week geleden en ik besloot dan ook maar iemands garage aan te slaan om enige corrigerende activiteiten te ondernemen.
Dus ben ik laatste zondag vol enthiousiasme begonnen...
Eerst moto op middenbok om dan het achterwiel te proberen losdraaien.
Vervelend genoeg draait dat wiel mee...
moto op zijpoot, achterwiel losser, moto op middenbok en achterwiel volledig los.
Blijkt die toch wel aan een remklauw vast te zitten.
terug één vijs in achterwiel, remklauw los, achterwiel eraf.
De twee vijzen die de kardanklok vasthouden losgezet om ze er dan beide eruit te halen...
Kardanklok hangt blijkbaar nog vast met zo'n leverding.
Been onder klok als steun zodat ik met twee vrije handen de resterende vijs kan losvijzen.
Kardanklok opzij, tiens, die hangt nog vast met een abs-draadje.
Zadels eraf, draadje loskoppelen en kardanklok opzij.
Twee vijzen van het kardanhuis los. Kardanhuis opzij.
hmmm... geen dopsleuteltje.
Blijkbaar kan die er toch gewoon uit (als iemand op de A12 een dopsleutel 10 in z'n voorruit heeft gekregen kom ik wel het aanrijdingsformulier invullen :$)
Twee vijsjes van de versnellingsindicator en neutraalindicator los en de twee apparaatjes zelf eruit.
Hola, da's opeens niemeer waterdicht...
Vlug het nieuwe neutraalschakelaartje uit de plastiek en in dat gat porren. Kabelje langs de juiste weg geleiden terwijl ik de oude indicator verwijder.
Doekje om alle olie een beetje op te vegen en montage kan in omgekeerde volgorde gebeuren. (met een onnoemelijk grote hoeveelheid vet erbij)
Rara, wat was ik vergeten...
(PS. in 't Nederlands is kardan toch wel degelijk met een kaa?)