stilvallen rt1200 van 2007
Moderator: GVN
stilvallen rt1200 van 2007
heeft er iemand een verklaring voor het plots uitvallen van de motor?
ik heb nu 3x voorgehad dat de motor plots uitvalt bij het vertragen bij een kruispunt of file
de laatste keer de bmw card moeten gebruiken om de wegenwacht te laten komen.
na een half uur proberen kregen die de motor weer aan de praat... volgens hen een probleem met de computergestuurde benzine toevoer.
maar ik krijg geen foutmelding op mijn dashbord. dus veronderstel ik dat ze in de garage ook geen probleem gaan vinden via hun computer?
ik heb nu 3x voorgehad dat de motor plots uitvalt bij het vertragen bij een kruispunt of file
de laatste keer de bmw card moeten gebruiken om de wegenwacht te laten komen.
na een half uur proberen kregen die de motor weer aan de praat... volgens hen een probleem met de computergestuurde benzine toevoer.
maar ik krijg geen foutmelding op mijn dashbord. dus veronderstel ik dat ze in de garage ook geen probleem gaan vinden via hun computer?
japanse 4, britse 3 en nu een duitse 2 cylinder... R1200RT titan
Re: stilvallen rt1200 van 2007
Ik ben ook al een paar keer stilgevallen zonder reden, maar kom hem iedere maal terug (na enige moeite welliswaar) terug starten
Het is een model van eind 2007. Bij zijn eerste 10.000km onderhoud heeft men een update van het motormanegement gedaan,
maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ik weet het ook niet meer ....
Het is een model van eind 2007. Bij zijn eerste 10.000km onderhoud heeft men een update van het motormanegement gedaan,
maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ik weet het ook niet meer ....
ik heb dit enkele maanden geleden ook enkele keren voorgehad met mijn 12RT, de motor valt stil bij het remmen aan een kruispunt tewijl de rode lamp een fractie van een seconde aangaat. onmiddellijk starten lukt niet , enkel na rebooten (contact af en op).
Vlak daarvoor had ik volgetankt bij makro (waar ik tot dan regelmatig 95 tankte ?! ), thuisgekomen heb ik de volledige tank leeggetrokken (benzine nog bruikbaar voor de norton en de bsa) en terug volgetankt met Q8 98 octaan benzine. De motor draaide ONMIDDELLIJK terug als en zonnetje. Sindsdien tank ik niet meer bij makro, en bovendien nu meestal 98 octaan. Mogelijk is er toen een slechte blend benzine geleverd bij makro waar onze 12/1 compressiemotortjes met servogestuurde vrijloop moeite mee hadden.
Achteraf was ik toch benieuwd of er een foutcode in mijn motronic zou zitten, omwille van die rode lamp. Ik ben toen in contact gekomen met een uiterst vriendelijk en behulpzaam forumlid alhier die in het bezit was van de GS911. Hans heeft een mooie demo gegeven van de GS911, maar uiteindelijk was er géén foutcode opgeslagen.
Sindsdien 14000 km verder (frankrijk,engeland,oostenrijk,slovenië,kroatië,italië,duitsland) met alle soorten benzine, maar nu toch overwegend 98 octaan en niet het minste probleem meer gehad.
groeten, philip
Vlak daarvoor had ik volgetankt bij makro (waar ik tot dan regelmatig 95 tankte ?! ), thuisgekomen heb ik de volledige tank leeggetrokken (benzine nog bruikbaar voor de norton en de bsa) en terug volgetankt met Q8 98 octaan benzine. De motor draaide ONMIDDELLIJK terug als en zonnetje. Sindsdien tank ik niet meer bij makro, en bovendien nu meestal 98 octaan. Mogelijk is er toen een slechte blend benzine geleverd bij makro waar onze 12/1 compressiemotortjes met servogestuurde vrijloop moeite mee hadden.
Achteraf was ik toch benieuwd of er een foutcode in mijn motronic zou zitten, omwille van die rode lamp. Ik ben toen in contact gekomen met een uiterst vriendelijk en behulpzaam forumlid alhier die in het bezit was van de GS911. Hans heeft een mooie demo gegeven van de GS911, maar uiteindelijk was er géén foutcode opgeslagen.
Sindsdien 14000 km verder (frankrijk,engeland,oostenrijk,slovenië,kroatië,italië,duitsland) met alle soorten benzine, maar nu toch overwegend 98 octaan en niet het minste probleem meer gehad.
groeten, philip
philip, dat herken ik. na contact af- en opzetten start ie terug. toch de eerste 2 keren.
maar de benzine is altijd 98 of v-power.
maar de benzine is altijd 98 of v-power.
japanse 4, britse 3 en nu een duitse 2 cylinder... R1200RT titan
...misschien met bezinksel in de tank en dat daar de sensor van de benzinepomp op reageert?
R1200RT- Black
Kijk ook eens hier: GS'en vallen ook gemakkelijk stil
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =5&t=20447
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =5&t=20447
R1200RT- Black
-
George Michael
Morgen ga ik eindelijk eens proefrijden op de 1200RT. Heb het bewust lang uitgesteld. . . . . . .
Hoop dat hij niet stilvalt.
Na de 1200GS / F800GS / F800S denk ik dat mijn volgdende motor toch een 1200RT wordt. Tenzij ik morgen zwaar teleurgesteld ben.
Na de 1200GS / F800GS / F800S denk ik dat mijn volgdende motor toch een 1200RT wordt. Tenzij ik morgen zwaar teleurgesteld ben.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Testritje, vergelijk met GS en '800, daar hoor ik graag meer over.George Michael schreef:Morgen ga ik eindelijk eens proefrijden op de 1200RT. Heb het bewust lang uitgesteld. . . . . . . .
R1200RT- Black
Enkel na rebooten Draait die motor onder windows 95/98/2000 of xp, sterker nog onder windows CE,ME,NT (aka cement) en niet voor uit te branden 
dan heb je een probleem.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de jiffy veer ietwat te zwak is, waardoor de schakelaar net beroerd wordt ende motor zegt no way?
Er zijn zat van dat soort problemen te bedenken met die can bus meuk.
dan heb je een probleem.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de jiffy veer ietwat te zwak is, waardoor de schakelaar net beroerd wordt ende motor zegt no way?
Er zijn zat van dat soort problemen te bedenken met die can bus meuk.
-
Dirk Pauwels
Denk dat het iets met batterijspanning of computer sturing te maken heeft, heb je nog servo ondersteunde remmen? De vrijloop wordt electrisch geregeld, TPS sensor snijdt benz toevoer af bij couperen, denk dat je het daar moet zoeken. Mss eens checken bij de dealer of er nog geen updates uit zijn of mss heeft je moto een update gemist?PHILIP schreef:... de motor valt stil bij het remmen aan een kruispunt tewijl de rode lamp een fractie van een seconde aangaat. onmiddellijk starten lukt niet , enkel na rebooten (contact af en op).
...groeten, philip
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project