Verschillende GPS'en, één PC?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Sven 12RT

Verschillende GPS'en, één PC?

Bericht door Sven 12RT »

Aangezien m'n trouwe Quest wat slijtagesporen (slechte gps-onvangst vd originele antenne) heeft en V7 begint echt wel oud te worden, besloot ik op jacht te gaan naar een andere.

Op eBay vond ik eentje, met volgens de verkoper CN2008 erbij.

Mooie prijs bekomen en vandaag opgehaald bij de Post.

Probleem 1 : de gele kaart zit er niet bij
Probleem 2 : van CN2008 geen spoor, wel een V9.

Ik heb de verkoper gebeld en deze ging nog een goed zoeken naar de gele kaart. Alé, kan voorvallen.
Over V9 ben ik minder te spreken, dat neigt naar misleiding. Maar de verkoper ging ook CN2008 opsturen. Tot daar nog redelijk.

Maar dan begon die ineens over een gekraakte V2008 te spreken???
Straf :roll: wist niet eens dat dat kon. Na wat aandringen ging ie toch een originele versie (hopelijk met correcte code) opsturen.

Ik ga de verkoper even respijt geven voor ik de geschillencommissie van eBay ga inschakelen.

Dit even terzijde.

Kan ik zomaar een tweede Garmin toestel aansluiten, én wetende dat er een verschil zit in kaartversie tussen beide toestellen.
De oude heeft V7, de nieuwe heeft V9 of 2008.
Hoe gaat dat dan met MapSource?
Moet ik goed kijken op welke kaartversie MapSource staat alvoor ik iets verstuur naar een gps-toestel?
Kan ik alle kaarten unclocken, en gebruiken in MapSource? Enkel opletten dat MS in de goede kaartversie staat wanneer ik een toestel aansluit?
John
Contacteer:

Re: Verschillende GPS'en, één PC?

Bericht door John »

Je hebt je laten beetnemen Sven! Die versie 2008 krijg je gratis als je een mailtje stuurt. De unlock code mag je betalen voor elk toestel appart.
Geen gele kaart ruikt naar gestolen. Neem eens via Skype (dan kost het niks via hun 800 nr) contact met Garmin USA en vraag of de eigenaar klopt met de verkoper.
Hopelijk ben ik verkeerd en komt het nog goed, maar ik vrees er voor.
Je kan zonder probleem meerdere toestellen voorzien via je PC, wél kijken of je inderdaad de juiste versie verzend.
PatM

Bericht door PatM »

John schreef:Die versie 2008 krijg je gratis als je een mailtje stuurt.
En aan wie kan ik dat mailtje sturen?
Ik heb mij een nuvi gekocht in de winkel, zonder bijhorende cd en geen unlock code. ( dat zou het gevolg zijn van besparingsmaatregelen)
Met als resultaat dat ik de voor-geinstalleerde kaarten van Eurpa niet in Mapsource krijg.
Ik kan natuurlijk met iemand anders zijn code werken, maar dat kan toch de bedoeling niet zijn.

Met dank en groetjes
sprint

Bericht door sprint »

PatM schreef:Ik kan natuurlijk met iemand anders zijn code werken, maar dat kan toch de bedoeling niet zijn.

Met dank en groetjes
Elke code is voor één toestel, met iemand anders zijn code krijg je wel mapsource open maar je kan die kaarten nooit naar je GPS sturen.
Marnix.

Afbeelding
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Eens met bovenstaande mensen.

Een quest met kaart maar geen code?
En dan gekraakte kaarten? (Ja dat kan. En ook codes zijn te "vinden")?
Dan zou ik idd even naar de rekening vragen voor garantie.
Overigens is de antenne van de quest een zwak onderdeel, maar schijnt wel gerepareerd te kunnen worden.
Plaats reactie