Beste,
Vandaag voor het eerst mijn moto (sinds donderdagav een GS1200) gewassen en mijn vaststelling: lichte krasjes op scherm ondanks rijkelijk vloeiend water. Omdat ik deze moto zoals nieuwstaat wil blijven behouden, vraag ik graag naar jullie raad omtrent het verwijderen van lichte krasjes uit plexi-windscherm.
Echt een prachtig zicht die draaibewegingen die zichtbaar zijn wanneer ik op mijn 'b(r)omme(r)ke plaats neem.
Had dit bij mijn F800 ook, maar die was tweedehands toen ik hem aankocht.
Heb reeds de scratchremover van RAD geprobeerd, ofwel zie ik scheel, maar veel beterschap zie ik niet.
Hoe onderhouden jullie het scherm? Of overgestapt naar een gefumeerd scherm mss?
Denk zelf om mijn scherm te laten herpolieren en telkens ik de gs een badje geef, het scherm te verwijderen en in een groot bad te laten 'weken' zodat het vuil grotendeels loskomt...
Of heb ik een fobie die niet te verhelpen valt?
Alvast bedankt.Greetz
Gunnie
Onderhoud Windscherm...
Moderator: GVN
Re: Onderhoud Windscherm...
Ik heb ook ne GS1200 '07, nog gen probs mee gehad op het scherm...
Ik heb wel een groot scherm van Givi nu gezet, maar dat was om minder wind te vangen ( wreed content nu!
).
Qua onderhoud , met gewoon wassen nooit scharrekes gehad!
Ik spuit eerst scherm goe nat, dan gewoon water en shampoo en gewone spons, en dan weer afspuiten
Je hebt het toch met geen schuursponske gedaan? ( Ikke wel, 13 jaar geleden bij mijne Transalp, in volle onwetendheid...
)
PS: ik mijn origineel scherm nog liggen!
Ik heb wel een groot scherm van Givi nu gezet, maar dat was om minder wind te vangen ( wreed content nu!
Qua onderhoud , met gewoon wassen nooit scharrekes gehad!
Ik spuit eerst scherm goe nat, dan gewoon water en shampoo en gewone spons, en dan weer afspuiten
Je hebt het toch met geen schuursponske gedaan? ( Ikke wel, 13 jaar geleden bij mijne Transalp, in volle onwetendheid...
PS: ik mijn origineel scherm nog liggen!
Laatst gewijzigd door Den Dirk op 27 jul 2008, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
I like my bike!!
-
edargpu
Gunnie,
ga eens bij den BMW dealer langs en vraag hem/haar eens achter de pasta waarmee ze de Cabrioruiten opkuisen.
Goe spul en gewoon eens deftig en zachtjes polijsten.
Stuknr: 81 22 9 407 665 Cabrio Heckscheiben-Reiniger 75ml
ga eens bij den BMW dealer langs en vraag hem/haar eens achter de pasta waarmee ze de Cabrioruiten opkuisen.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
Triker
Heb ook al verschillende ruitjes gehad en idem problemen, de beste resultaten had ik uiteindelijk
met een wax voor mettalic lak van Green Turtle (en dan niet meer verdergezocht want er zijn allicht betere mengseltjes).
Is ook niet te duur tov de "specifieke" middelen...
met een wax voor mettalic lak van Green Turtle (en dan niet meer verdergezocht want er zijn allicht betere mengseltjes).
Is ook niet te duur tov de "specifieke" middelen...
-
Triker
Of als je er niet meer persé hoeft door te zien is VIM ook nie slecht, alle krassen weg!edargpu schreef:Gunnie,
-
Triker
Zo heeft mijn nichtje toen ze haar nieuwe wagen kreeg eens ontdaan van een duivenst**** met de groene kantDen Dirk schreef: ( Ikke wel, 13 jaar geleden bij mijne Transalp, in volle onwetendheid...)
van het sponsje, tis precies grafiti !
-
Dirk Pauwels
als je veel zeep en een propere spons gebruikt en de boel eerst even laat weken (doordrenkte doeken op je ruit leggen) ga je geen krassen hebben. Ik let er niet echt op, de mijne ziet er dan ook gewoon gebruikt uit....
wunderlich heeft ook plexi pasta, en in een GSM winkel kan je ook dergelijke plexi repair spul kopen. Wat ik ook al gezien heb is dat gasten voor lange ritten van die huishoudfolie op hun scherm aanbrengen en dan gewoon elke dag vervangen, ruit blijft proper, geen krassen, maar dat gaat mij wat te ver.....
Probeer een paar siliconen polishes uit op stukjes die niet in het zicht zitten.
wunderlich heeft ook plexi pasta, en in een GSM winkel kan je ook dergelijke plexi repair spul kopen. Wat ik ook al gezien heb is dat gasten voor lange ritten van die huishoudfolie op hun scherm aanbrengen en dan gewoon elke dag vervangen, ruit blijft proper, geen krassen, maar dat gaat mij wat te ver.....
Probeer een paar siliconen polishes uit op stukjes die niet in het zicht zitten.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project