Binnenkort met de motor naar technische controle?
Moderator: GVN
Binnenkort met de motor naar technische controle?
Senator Vanessa Matz (cdH) dient binnenkort een wetsvoorstel in waardoor voortaan ook motoren en bromfietsen een technische keuring zouden moeten ondergaan.
"De afwezigheid van zo'n verplichte technische keuring voor motoren en bromfietsen zorgt voor grote risico's bij weggebruikers", zegt het parlementslid. Elke motor zou jaarlijks op controle moeten. Bij grote defecten, zou een onmiddellijke herstelling nodig zijn.
Voor de maatregel ingevoerd wordt, zou wel eerst werk moeten gemaakt worden van een nummerplaat voor bromfietsen, aldus Matz. Anders is identificatie onmogelijk. (belga/tdb)
"De afwezigheid van zo'n verplichte technische keuring voor motoren en bromfietsen zorgt voor grote risico's bij weggebruikers", zegt het parlementslid. Elke motor zou jaarlijks op controle moeten. Bij grote defecten, zou een onmiddellijke herstelling nodig zijn.
Voor de maatregel ingevoerd wordt, zou wel eerst werk moeten gemaakt worden van een nummerplaat voor bromfietsen, aldus Matz. Anders is identificatie onmogelijk. (belga/tdb)
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
De zoveelste die er mee "dreigt"

Ons Vannessake wilt ook eens in't nieuws komen, hé. Denkt dat dat moet voor haar overbetaald loon



Ons Vannessake wilt ook eens in't nieuws komen, hé. Denkt dat dat moet voor haar overbetaald loon

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Ikzelf zou er persoonlijk geen problemen mee hebben om m'n motor te laten keuren ... maar dan wel op een gegronde en deskundige wijze!
Onprofessionelen blijven met hun fikken van mijn machine af... , laat staan dat zo'n keuringspipo even een ritje ermee gaat doen doorheen het keuringstraject... NO WAY!!!
... en wat bij schade door omvallen, verkeerde handeling, stationair draaien bij een boxer, etc etc...
Deze wet goedkeuren is één zaak, maar hem ook nog perfect laten toepassen zal praktisch een ander paar mouwen zijn.
... en
uit goeie bron vernomen... : de volgende uitvinding van nieuwe wetten zal de jaarlijkse keuring voor grasmaaiers worden!!!
Onprofessionelen blijven met hun fikken van mijn machine af... , laat staan dat zo'n keuringspipo even een ritje ermee gaat doen doorheen het keuringstraject... NO WAY!!!
... en wat bij schade door omvallen, verkeerde handeling, stationair draaien bij een boxer, etc etc...
Deze wet goedkeuren is één zaak, maar hem ook nog perfect laten toepassen zal praktisch een ander paar mouwen zijn.
... en
uit goeie bron vernomen... : de volgende uitvinding van nieuwe wetten zal de jaarlijkse keuring voor grasmaaiers worden!!!
Laatst gewijzigd door JH. op 05 aug 2008, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
- Woonplaats: Oost-Vlaanderen
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Het gaat hier nog maar om een voorstel, geen ontwerp, dat daarenboven pas "binnenkort" zou worden ingediend.
Nu, als het voorstel de keuring alleen verplicht zou stellen bij doorverkoop ben ik niet tegen.
Nu, als het voorstel de keuring alleen verplicht zou stellen bij doorverkoop ben ik niet tegen.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Enkel een keuring bij doorverkoop lijkt mij een goed plan. Het gaat tenslotte om de veiligheid van de koper, die niet altijd in staat is om de actieve veiligheidscomponenten van zijn potentiële aanwinst te controleren.
Dat gebeurt nu al voor "oldtimer" voertuigen. Bij doorverkoop worden enkel remmen, ophanging en stuurinrichting gekeurd, kwestie dat de nieuwe eigenaar met een gerust hart de baan op kan.
Een jaarlijkse keuring lijkt mij zinloos. Ik zou willen weten hoeveel motorongevallen te wijten zijn aan de slechte staat van de machine. Okee, er zijn veel maften onder ons maar wie gaat nu bewust rondrijden met een onveilige machine.
Dat gebeurt nu al voor "oldtimer" voertuigen. Bij doorverkoop worden enkel remmen, ophanging en stuurinrichting gekeurd, kwestie dat de nieuwe eigenaar met een gerust hart de baan op kan.
Een jaarlijkse keuring lijkt mij zinloos. Ik zou willen weten hoeveel motorongevallen te wijten zijn aan de slechte staat van de machine. Okee, er zijn veel maften onder ons maar wie gaat nu bewust rondrijden met een onveilige machine.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Ik weet dat er al mensen die werken op de technsche controle al een opleiding gehad hebben om motoren te keuren....Niet van horen zeggen...
@ JH, stationair draaien bij een boxer, ik denk dat ze eens goed aan het gas gaan draaien, gelijk bij de diesels.
Gr, meca.
@ JH, stationair draaien bij een boxer, ik denk dat ze eens goed aan het gas gaan draaien, gelijk bij de diesels.


Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
- Locatie: ik voel mij overal thuis
- Contacteer:
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
En op mijn zadel komt er maar een ACHTERWERK erop, en da's mijn eigen ACHTERWERK.
Gelijk wie keuring of niet maar op mijne beemer zullen ze niet zitten, da's gezworen zowaar ik Danny noem.
Bougimain
Gelijk wie keuring of niet maar op mijne beemer zullen ze niet zitten, da's gezworen zowaar ik Danny noem.
Bougimain

-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Ik denk dat ze hier nog veel BMW gaan afkeuren, met de mijne mogen ze gerust ne keer in hun station rond tuffen, geen probleem mee.
En ben nieuwsgierig hoe ze de zwaar motobendes gaan aanpaken, of bestaan die hier in Belgie niet. Die met hun lange snorre en baarden.
Gr, meca.

En ben nieuwsgierig hoe ze de zwaar motobendes gaan aanpaken, of bestaan die hier in Belgie niet. Die met hun lange snorre en baarden.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Is uw echte naam dan Bougimainbougimain schreef:...zowaar ik Danny noem.
Bougimain

Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
- Woonplaats: Waasmunster
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Zou graag wel eens een vlieg zijn als een controleur tegen een doorwinterde Hells Angel moet gaan zeggen dat zijne ratbike echt niet meer de baan op mag
Soit, tegen een degelijke controle kan je - zeker als tweedehandskoper - zeker niet tegen zijn. Maakt in elk geval het kilometer gefoefel al wat moeilijker, kan een extra controle zijn op eventueel gestolen voertuigen, herstelde total loss fietsen,...
Maar, zoals bij de meeste zaken, alles staat en valt bij de kwaliteit van deze keuringen en hoe ze in de praktijk georganiseerd gaan worden. Ik kan me inbeelden dat het moeilijk is op een grootst gemene (technische) deler te vinden bij een trike, een enduro, een quad, een tweetakt, een dikke twin, een zelfbouw, een oldtimer. Alles al dan niet met aanhangwagen en/of sidecar

Maar, zoals bij de meeste zaken, alles staat en valt bij de kwaliteit van deze keuringen en hoe ze in de praktijk georganiseerd gaan worden. Ik kan me inbeelden dat het moeilijk is op een grootst gemene (technische) deler te vinden bij een trike, een enduro, een quad, een tweetakt, een dikke twin, een zelfbouw, een oldtimer. Alles al dan niet met aanhangwagen en/of sidecar

Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
al het materiaal is al voorhanden...
heb enkele jaren geleden als een van de eersten mijn motor een proefkeuring laten ondergaan, om mogelijke problemen (praktisch en wettelijk) aan het licht te brengen. Heb de wetteksten hier nog liggen...
keuring bij verkoop en heringebruikname na ongeval was toen het plan. en ze gaan erop zitten, maar rijden er niet mee rond...
Dd
heb enkele jaren geleden als een van de eersten mijn motor een proefkeuring laten ondergaan, om mogelijke problemen (praktisch en wettelijk) aan het licht te brengen. Heb de wetteksten hier nog liggen...
keuring bij verkoop en heringebruikname na ongeval was toen het plan. en ze gaan erop zitten, maar rijden er niet mee rond...
Dd


-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 23 nov 2004, 21:27
- Woonplaats: Koekelare
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Hoe moet je daar met een motor boven de put geraken 

R1200C Cruiser (°\ = /°)
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
niet... 



-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
is dat niet in de putBoeD schreef:Hoe moet je daar met een motor boven de put geraken

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
- Woonplaats: 2490 BALEN
- Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
en welke regering gaat dat doen , of hebben ze madam no al buiten gesmeten .ocharme leterne
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
LID BMW MC VLAANDEREN
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
adventure modellen door de put.. 

-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
als dat er door komt zou ik wel eens solisiteren voor deze job.
lijkt mij leuk.
ja jongen ik ga eens testrijden om te kijken of uw remmen goed werken
zo dagelijks met 10tal verschillende motoren rijden
lijkt mij leuk.
ja jongen ik ga eens testrijden om te kijken of uw remmen goed werken

zo dagelijks met 10tal verschillende motoren rijden

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Blijft nog de vraag... wat gaat ons dat jaarlijks weer kosten, die controle?
Alle excuses om de mensen geld uit de zakken te kloppen is weer goed.
Alle excuses om de mensen geld uit de zakken te kloppen is weer goed.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
als ik daar ga staansemtex schreef:Blijft nog de vraag... wat gaat ons dat jaarlijks weer kosten, die controle?
Alle excuses om de mensen geld uit de zakken te kloppen is weer goed.
VEEEL GELD

tja voor de auto is het ook al 50euro als ik mij niet vergis.
we gaan dat dan ook maar invullen bij ons onkosten nota op de belastingsbrief

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
- Locatie: ik voel mij overal thuis
- Contacteer:
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
En dromen is plezant, en dromen is plezant
Bougimain



Bougimain

we gaan dat dan ook maar invullen bij ons onkosten nota op de belastingsbrief
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
zouden er zo veel moto's zijn die echt in erbarmelijke technische staat zijn dat ze een gevaar zijn in het verkeer? Ik ben voorstander dat er meer geïnvesteerd wordt in het opzoeken van gestolen motoren of controles van kadernummer en nummerplaat tijdens rondritten en treffens zodat die "smeerlappen" kunnen aangepakt worden want ik ben er zeker van dat er een pak Hells en andere 1% rondrijden met motoren die anderen toebehoren...
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
- Woonplaats: Tielt
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Die mannen kom je niet tegen op de gewone treffens en rondritten (BMB - VMF - OBVV-...).one-one schreef:zouden er zo veel moto's zijn die echt in erbarmelijke technische staat zijn dat ze een gevaar zijn in het verkeer? Ik ben voorstander dat er meer geïnvesteerd wordt in het opzoeken van gestolen motoren of controles van kadernummer en nummerplaat tijdens rondritten en treffens zodat die "smeerlappen" kunnen aangepakt worden want ik ben er zeker van dat er een pak Hells en andere 1% rondrijden met motoren die anderen toebehoren...
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Ik heb geen probleem met een (tweejaarlijkse?) zinvolle technische controle, als die erop gericht is de veiligheid te verhogen (en/of de technische toestand van een motorfiets op vitale punten OK te houden). Dit veronderstelt natuurlijk dat diegene die de inspectie uitvoert, ook weet waar hij/zij mee bezig is (en niet een autoinspecteur is die graag eens op een motorfiets zit). In Duitsland hebben ze al jaren de Tuev, en ook al is die niet altijd perfect, lijken onze Oosterburen er toch mee te kunnen leven.
Wat het nut van een dergelijke controle betreft: als je op een zonnige dag met de motorfiets langs de populaire oorden (Dinant, Durbuy enz) onderweg bent, kan je dikwijls motorfietsen zien die niet in orde zijn (wegens totaal gebrek aan onderhoud; ombouwsels van bedenkelijk technisch alooi; brico "race"pijpen; enz) en dus een potentieel gevaar zijn voor de rijder zelf en andere weggebruikers. Het gaat daarbij dan ook nog vaak om "rijders" die denken dat strandkleding, vooral zonder handschoenen, op de motorfiets kan worden gedragen, dus misschien kunnen we dan wel twee vliegen in één klap slaan
Wat het nut van een dergelijke controle betreft: als je op een zonnige dag met de motorfiets langs de populaire oorden (Dinant, Durbuy enz) onderweg bent, kan je dikwijls motorfietsen zien die niet in orde zijn (wegens totaal gebrek aan onderhoud; ombouwsels van bedenkelijk technisch alooi; brico "race"pijpen; enz) en dus een potentieel gevaar zijn voor de rijder zelf en andere weggebruikers. Het gaat daarbij dan ook nog vaak om "rijders" die denken dat strandkleding, vooral zonder handschoenen, op de motorfiets kan worden gedragen, dus misschien kunnen we dan wel twee vliegen in één klap slaan

Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
Wat is 1 % ? (ben benieuwdone-one schreef: andere 1% ...

Omdat velen denken dat ze dat zijn, maar weten er gene bal vanaf.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
One Percenters
Members of motorcycle clubs are often viewed in a negative light by traditional society. This perception has been fueled by the movies, popular culture, and highly publicized incidents. One of the earliest and most notorious of these occurred in Hollister, California in 1947[7] [8] and is now dubbed the Hollister riot. Whether or not an actual riot occurred is debatable, but there was a motorcycle rally in Hollister from July 4 to July 6 of that year that was attended by about 4000 people. Several newspaper articles were written that, according to some attendees, sensationalized the event and Life magazine ran an article and a staged photograph of an intoxicated subject on a motorcycle parked in a bar. The film The Wild One, starring Marlon Brando, was inspired by the event, and it became the first in a series of movies that depicted bikers and members of motorcycle clubs in this stereotypical manner. The press asked the American Motorcyclist Association (AMA) to comment on the Hollister incident and their response was that 99% of motorcyclists were law-abiding citizens, and the last one percent were outlaws. Thus was born the term, "one percenter".
During the 1940s and 1950s, at rallies and gatherings sponsored by the AMA, prizes were awarded for nicest club uniform, prettiest motorcycle, and so forth. Some clubs, however, rejected the clean-cut image and adopted the "one-percenter" moniker, even going so far as to create a diamond shaped 1% patch to wear on their vests as a badge of honor. One-percenter clubs point out that the term "one-percenter" simply means that they are committed to "biking and brotherhood", where riding is not just a weekend activity, but a way of living. These clubs assert that local and national law enforcement agencies have co-opted the term to paint them as criminals. Sonny Barger and others went even further than wearing the rhombus-shaped patch on their colors and had the symbol tattooed on their upper bodies. In his autobiography, Mr. Barger recalls how, early on (1950's), there was an informal agreement amongst the one-percenters, regardless of gang affiliation, with certain guidelines such as "no stealing" (from each other), no "rat-packing" (on fellow one-percenters) and so forth. However, Sonny and his fellow members soon quit the "one-percenters club" because, as he describes it in his book, they felt that the other self-described one-percenters were not of equal status to the Hells Angels, and since a Hells Angel's primary allegiance needed to be to his fellow Angels, there was no need or desire for any such further affiliation with this self-described group.[9]
Ninety-Nine Percenters
While one-percenters garner much publicity for their activities and misdeeds, there are many, many more motorcycle clubs and bikers that instead identify as ninety-nine percenters, that is to say, not one-percenters. Indeed, as of March, 2006, the American Motorcyclist Association, an organization that is the very antithesis of one-percenters, counts 269,884 active members and many chartered clubs.[10]
99%er MCs include police, military, and firefighter clubs (or a combination thereof) such as the Iron Pigs MC, Steelhorse Posse MC, Iron Warriors MC, Shamrocks MC, Blue Knights MC, Choir Boys MC, Knights Paladin MC, and Wind and Fire MC. Some Clubs claim to be "Law Enforcement Motorcycle Clubs" (LEMC's) to provide a veil of protection from the resident 1% MC. An authentic LEMC consists of at least 75% Law Enforcement members and every Officer in the Club is a Law Enforcement Officer. Various military and veterans MCs include the U.S. Military Vets MC, the Vietnam Vets/Legacy Vets MC, the Leathernecks MC, American Badgers MC, Veterans of Vietnam MC, and the Buffalo Soldiers MC. Still other MCs include the Boozefighters and the San Francisco MC. One online directory of MCs lists 216 clubs.[11]
In addition to the many independent and "outlaw" MCs, there are a great many motorcycle riding clubs, including those sponsored by various manufacturers, such as the Harley Owners Group, Iron Indian Riders Association, Honda Riders Club of America, BMW Motorcycle Owners of America, and several others. Other riding clubs exist for a specific purpose, such as the Patriot Guard Riders, who provide funeral escorts for military veterans.
Furthermore, some groups define themselves as "associations". These consist of persons from all backgrounds, to include law enforcement, fire and military, but are open to anyone. Although associations do parallel "MC" standards such as established by laws and prospecting members, they do not use MC on their colors. Associations try and maintain a friendly atmosphere with all clubs 1% or 99% but will never form an alliance with any club. In most cases associations will try to fall in line with "local biker politics" as long as they stay within the confines of the law. The association will err on the side of the law in all cases, especially those who have law enforcement as association officers. Examples of associations are South West Desert Riders El Paso TX.
Members of motorcycle clubs are often viewed in a negative light by traditional society. This perception has been fueled by the movies, popular culture, and highly publicized incidents. One of the earliest and most notorious of these occurred in Hollister, California in 1947[7] [8] and is now dubbed the Hollister riot. Whether or not an actual riot occurred is debatable, but there was a motorcycle rally in Hollister from July 4 to July 6 of that year that was attended by about 4000 people. Several newspaper articles were written that, according to some attendees, sensationalized the event and Life magazine ran an article and a staged photograph of an intoxicated subject on a motorcycle parked in a bar. The film The Wild One, starring Marlon Brando, was inspired by the event, and it became the first in a series of movies that depicted bikers and members of motorcycle clubs in this stereotypical manner. The press asked the American Motorcyclist Association (AMA) to comment on the Hollister incident and their response was that 99% of motorcyclists were law-abiding citizens, and the last one percent were outlaws. Thus was born the term, "one percenter".
During the 1940s and 1950s, at rallies and gatherings sponsored by the AMA, prizes were awarded for nicest club uniform, prettiest motorcycle, and so forth. Some clubs, however, rejected the clean-cut image and adopted the "one-percenter" moniker, even going so far as to create a diamond shaped 1% patch to wear on their vests as a badge of honor. One-percenter clubs point out that the term "one-percenter" simply means that they are committed to "biking and brotherhood", where riding is not just a weekend activity, but a way of living. These clubs assert that local and national law enforcement agencies have co-opted the term to paint them as criminals. Sonny Barger and others went even further than wearing the rhombus-shaped patch on their colors and had the symbol tattooed on their upper bodies. In his autobiography, Mr. Barger recalls how, early on (1950's), there was an informal agreement amongst the one-percenters, regardless of gang affiliation, with certain guidelines such as "no stealing" (from each other), no "rat-packing" (on fellow one-percenters) and so forth. However, Sonny and his fellow members soon quit the "one-percenters club" because, as he describes it in his book, they felt that the other self-described one-percenters were not of equal status to the Hells Angels, and since a Hells Angel's primary allegiance needed to be to his fellow Angels, there was no need or desire for any such further affiliation with this self-described group.[9]
Ninety-Nine Percenters
While one-percenters garner much publicity for their activities and misdeeds, there are many, many more motorcycle clubs and bikers that instead identify as ninety-nine percenters, that is to say, not one-percenters. Indeed, as of March, 2006, the American Motorcyclist Association, an organization that is the very antithesis of one-percenters, counts 269,884 active members and many chartered clubs.[10]
99%er MCs include police, military, and firefighter clubs (or a combination thereof) such as the Iron Pigs MC, Steelhorse Posse MC, Iron Warriors MC, Shamrocks MC, Blue Knights MC, Choir Boys MC, Knights Paladin MC, and Wind and Fire MC. Some Clubs claim to be "Law Enforcement Motorcycle Clubs" (LEMC's) to provide a veil of protection from the resident 1% MC. An authentic LEMC consists of at least 75% Law Enforcement members and every Officer in the Club is a Law Enforcement Officer. Various military and veterans MCs include the U.S. Military Vets MC, the Vietnam Vets/Legacy Vets MC, the Leathernecks MC, American Badgers MC, Veterans of Vietnam MC, and the Buffalo Soldiers MC. Still other MCs include the Boozefighters and the San Francisco MC. One online directory of MCs lists 216 clubs.[11]
In addition to the many independent and "outlaw" MCs, there are a great many motorcycle riding clubs, including those sponsored by various manufacturers, such as the Harley Owners Group, Iron Indian Riders Association, Honda Riders Club of America, BMW Motorcycle Owners of America, and several others. Other riding clubs exist for a specific purpose, such as the Patriot Guard Riders, who provide funeral escorts for military veterans.
Furthermore, some groups define themselves as "associations". These consist of persons from all backgrounds, to include law enforcement, fire and military, but are open to anyone. Although associations do parallel "MC" standards such as established by laws and prospecting members, they do not use MC on their colors. Associations try and maintain a friendly atmosphere with all clubs 1% or 99% but will never form an alliance with any club. In most cases associations will try to fall in line with "local biker politics" as long as they stay within the confines of the law. The association will err on the side of the law in all cases, especially those who have law enforcement as association officers. Examples of associations are South West Desert Riders El Paso TX.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit