Streetguard
Moderator: GVN
Streetguard
Gisteren op de moto overvallen door een inktzwarte lucht (omgeving Aalst)!
Gedurende een dik halfuur een méér dan overtuigend klank- en lichtspel,
uitbundig overgoten met pijpelende stelen en hagelende ballen. Een wolkbreuk is klein bier als je dit daarmee vergelijkt...
Binnen de kortste keren alles blank en kollega-motaars schuilen onder de bruggen maar wij (met Streetguard-pak) verder.
Dit pak (3 jaar) heeft deze test overigens glansrijk doorstaan ! Wij zijn aan de binnenkant inderdaad kurkdroog gebleven.
Prima (BMW)spul, kost weliswaar een stevige duit, maar doet wel wat het belooft : het houdt je droog !
uitbundig overgoten met pijpelende stelen en hagelende ballen. Een wolkbreuk is klein bier als je dit daarmee vergelijkt...
Binnen de kortste keren alles blank en kollega-motaars schuilen onder de bruggen maar wij (met Streetguard-pak) verder.
Dit pak (3 jaar) heeft deze test overigens glansrijk doorstaan ! Wij zijn aan de binnenkant inderdaad kurkdroog gebleven.
Prima (BMW)spul, kost weliswaar een stevige duit, maar doet wel wat het belooft : het houdt je droog !
-
mecapuet
Re: Streetguard
Als ge droog blijft, mag het al wat meer kosten.....dan hebt ge der ook plezier van.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Wulf
Wij gebruiken ook al 4 jaar onze streetguard pakken, na ruim 60000km in regen, wind, zon, bij 4gr. en 30 gr.
Tweemaal per jaar in de wasmachine en nog steeds perfect waterdicht.
Tweemaal per jaar in de wasmachine en nog steeds perfect waterdicht.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
M'n pak was ik eigenlijk nooit.
(Nu waren de pakken die ik voorheen droeg na een jaar niet meer waterdicht en kocht ik een nieuwe.) Maar nu heb ik een streetguard welk ik iets langer hoop te dragen
Zijn er nog speciale "do's en don'ts" als ik m n's wil wassen
Zijn er nog speciale "do's en don'ts" als ik m n's wil wassen
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
- R1100R -
Alle bescherming er uit halen, risten dicht en klittenband sluitingen dicht doen.
Gebruik een speciaal wasmiddel of iig een vloeibaar wasmiddel. Na einde van het wasprogramma nog een keertje een spoelprogramma.
Jas uithangen op een kleerhanger en laten drogen. Gewoon op kamertemperatuur en niet extra verwarmen.
Als je dit 1 tot 2 keer per jaar doet (afhankelijk van het gebruik) heb je jarenlang plezier van je jas.
Onder geen voorwaarde een poeder vormig wasmiddel gebruiken hierdoor raken de poriën van het laminaat verstopt en dit heeft een negatieve invloed op het ademende vermogen.
Gebruik een speciaal wasmiddel of iig een vloeibaar wasmiddel. Na einde van het wasprogramma nog een keertje een spoelprogramma.
Jas uithangen op een kleerhanger en laten drogen. Gewoon op kamertemperatuur en niet extra verwarmen.
Als je dit 1 tot 2 keer per jaar doet (afhankelijk van het gebruik) heb je jarenlang plezier van je jas.
Onder geen voorwaarde een poeder vormig wasmiddel gebruiken hierdoor raken de poriën van het laminaat verstopt en dit heeft een negatieve invloed op het ademende vermogen.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
er bestaat speciaal gore-tex wasproduct. check de lokale buitensport winkel maar, die hebben dat alleszins liggen...
haté schreef:Gisteren op de moto overvallen door een inktzwarte lucht (omgeving Aalst)!
Heb in de zelfde bui gezeten tussen Gent en Aalst, eveneens met mijn Streetguard . Het was inderdaad een zondvloed, maar ook poeder droog gebleven van binnen.
Haai,
Ben best tevreden over mn Streetguard jack (I) en broek (II), het goretex is zeker waterdicht maar ik ervaar bij vlinke buien soms toch wel wat nattigheid...
Namelijk:
- Bij de mouwen (Met mn handschoenen in de mouw) worden de manchetten in de mouw nat. (Maar dit zou wellicht ook aan mn lekke handschoenen kunnen liggen. Die zal ik, na jaren trouwe dienst, binnenkort dus maar ns vervangen. Dan ga ik nog ns experimenteren met het in/over de mouw vraagstuk.)
- Ook al trek ik het elastiek om mn middel flink aan, er kruipt toch wat water (via de gulp?) naar boven waardoor er een nat plekje ter hoogte van mn navel onstaat. Ook is de voering van mn jack dan nat.
Is iemend anders hier ook al eens tegenaan gelopen? (Heb de zoekfunktie al geprobeerd maar mocht ik ergens overheen hebben gelezen dan hoor ik het graag.)
Ben best tevreden over mn Streetguard jack (I) en broek (II), het goretex is zeker waterdicht maar ik ervaar bij vlinke buien soms toch wel wat nattigheid...
Namelijk:
- Bij de mouwen (Met mn handschoenen in de mouw) worden de manchetten in de mouw nat. (Maar dit zou wellicht ook aan mn lekke handschoenen kunnen liggen. Die zal ik, na jaren trouwe dienst, binnenkort dus maar ns vervangen. Dan ga ik nog ns experimenteren met het in/over de mouw vraagstuk.)
- Ook al trek ik het elastiek om mn middel flink aan, er kruipt toch wat water (via de gulp?) naar boven waardoor er een nat plekje ter hoogte van mn navel onstaat. Ook is de voering van mn jack dan nat.
Is iemend anders hier ook al eens tegenaan gelopen? (Heb de zoekfunktie al geprobeerd maar mocht ik ergens overheen hebben gelezen dan hoor ik het graag.)
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
- R1100R -