Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door ECM »

Aangezien het mijn interessepeiling is, zal ik ook hier maar even reageren.

Prijs rond de €425,- inderdaad.
En ja, dat is in €uro's
Maar misschien dat ik hem nog in Duitsland ga halen in een winkel aan €400,- (voor mezelf). Dat weet ik volgende week.
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Johannetje »

K1200GT schreef:
Johannetje schreef:
Brik schreef:Binnen zesmaanden goedkoper? Wie gelooft er nog in Sint Niklaas? Sorry, niets persoonlijk, maar zover ik weet zijn er op nieuwe producten maar weinig prijsdalingen. Laten we hopen.
Nu, er was iemand die de C3 al voor 449 € online heeft gevonden. Is het mogelijk de link te geven? Dit zou dan wel een koopje zijn.
dus? Je hoeft alleen maar regelmatig de diverse sites te bezoeken om dit te " weten ".
En ook bij het lezen, UK Ponden niet met Euro's door elkaar halen :wink:
Hoi,

Volgens mij las ik wel goed, er stond namelijk:
Quote: " Is er belangstelling hier om een vanuit NL georganiseerde groepskoop te doen voor een Schuberth C3?
De helm komt dit najaar leverbaar.
Korting ongeveer 15% Verwachte verkoopprijs €499,-
Ex verzendkosten.
Officiële Nederlandse dealer (keten)"

Ik heb het niet over die UK link gehad, die werd gepost door een ander.....

Groet

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door ECM »

Nogmaals (het lijkt nu dat er in gezelschap over me gelult wordt, terwijl ik ernaast sta...) :roll:

Het B4B is van mij, dus je quote mij. Maar ik zal het nog even aanscherpen:
Verwachte NORMALE verkoopprijs €499,

En daar een korting van 15% vanaf..
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

Nogmaals (het lijkt nu dat er in gezelschap over me gelult wordt, terwijl ik ernaast sta...)

Het B4B is van mij, dus je quote mij.
Alle eer aan jou. Maar wat wil je nu zeggen?

Groeten,
Brik
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door K1200GT »

ECM schreef:Aangezien het mijn interessepeiling is, zal ik ook hier maar even reageren.

Prijs rond de €425,- inderdaad.
En ja, dat is in €uro's
Maar misschien dat ik hem nog in Duitsland ga halen in een winkel aan €400,- (voor mezelf). Dat weet ik volgende week.
Sorry voor het gelult (geluld :-? ?), maar waar had je het hier over een groepsaankoop ?:-?
Nogmaals (het lijkt nu dat er in gezelschap over me gelult wordt, terwijl ik ernaast sta...)

Het B4B is van mij, dus je quote mij.
Misschien voortaan iets minder assertief, maar duidelijker communiceren? :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door ECM »

Laat maar... heb al geen zin hieraan.
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

Zeg ECM, we zijn er om elkaar te steunen en zoals in elke familie eens te treiteren. :clown:
Wat is nu je bedoeling? Als je een gezamenlijke aankoop voorstelt aan de door jou opgegeven prijzen en voor de gewenste kleur, spring ik mee op de kar.
Hopelijk even dikke motars. :wink:
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door ECM »

Vooruit dan .. nog een keertje

Johannetje hierboven plaatst hier een kopie van mijn bericht op B4B, interessepeiling voor de C3.
Vervolgens zijn er mensen die dat in twijfel trekken, dus probeer ik eea toe te lichten (wat inmiddels toch wel duidelijk moet zijn dacht ik zo).

Of dit doorgaat is afhankelijk van de belangstelling, en of Belgen bereid zijn de extra verzendkosten te betalen of de helm in NL af te komen halen (wel vooraf betalen graag) \
Volgens mij zijn groeps aankopen hier niet toegestaan, dus verwijs ik maar naar B4B.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door John »

Toegestaan wél dacht ik, alleen valt het niet onder de verantwoordelijkheid van BMW MC Vl. Of de wetten moesten ondertussen verandert zijn hé! :lol:
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door ECM »

Ah ok, nou met die klub heb ik toch niks te maken :mrgreen:

Zodra ik wat concreters weet over een paar weken zal ik het ook hier wel posten. De hamvraag blijft voorlopig echter de leverbaarheid van die dingen. Voorjaar 2009 pas als we pech hebben... :-|
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Johannetje »

ECM schreef:Ah ok, nou met die klub heb ik toch niks te maken :mrgreen:

Zodra ik wat concreters weet over een paar weken zal ik het ook hier wel posten. De hamvraag blijft voorlopig echter de leverbaarheid van die dingen. Voorjaar 2009 pas als we pech hebben... :-|
Hoi ECM,

Dank voor de info. Ik blijf het volgen in ieder geval.

Groet

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

Ik wilde weten waarom het prijsverschil in kleur en dure aankoopprijs. Daarom heb dan even een mailtje naar de firma Schuberth gestuurd. En hier het antwoord. Het is maar een prijsstijging van 17,8 %, niet de moeite volgens de firma.
Sehr geehrter Herr xxxxxx,

der Preisunterschied zwischen Normallackierung und metallic begründet sich dadurch, daß beim Metallic-Lackaufbau einmal mehr
lackiert werden muß.
Ansonsten ist der C3 ca. 70-80€ teurer als der C2. Dafür ist es eine komplette Neuentwicklung und dadurch "kleiner, leichter, leiser".
Diese jahrelange Entwicklung war sehr teuer und schlägt sich (aber mit deutlich mehr Leistung) im Preis nieder.
Wir würden uns freuen, Sie als neuen Kunden haben zu dürfen,
mit freundlichen Grüssen,
best regards
Schuberth GmbH
ppa. Franz-Josef Görges
Geschäftsleitung/Member of the Board
Vertrieb/Sales
Rebenring 31
38106 Braunschweig
Deutschland/Germany
Tel.: +49- (0) 531/38005-126
Fax: +49- (0) 531/38005-180
e-mail: goerges@schuberth.de
homepage: http://www.schuberth.com
Registergericht: AG Stendal HR B 5473
Geschäftsführer: Marcel Lejeune (Vorsitzender), Dr. Ernst Binhold, Oliver Schimpf
Vorsitzender des Beirats: Dr. Ulrich Neuert
USt.-ID-Nr.: DE813582459
St.-Nr.: 102/108/07581
________________________________________
Von: Janke, Gerd
Gesendet: Dienstag, 9. September 2008 15:07
An: Goerges, Franz- Josef
Betreff: WG:
Wichtigkeit: Hoch
Gruß

GJ
________________________________________
Von: Erik xxxxx [mailto:erik.xxxxxx@xxxxxx]
Gesendet: Montag, 8. September 2008 19:29
An: Motorfietshelmen
Betreff:
Wichtigkeit: Hoch
Sehr geehrte Frau / Herr,
Warum der große preis Unterschied von € 30 zwischen dem Standardschwarzen C3 und Silber. Ich finde einen Preis von 529 € (+- 1.067 DM !!! und dieses ohne Gegensprechanlage), selbst für meinen Eigenen Schutz, extrem hoch. Können Sie erklären, warum dieses Modell so teuer ist? Ich finde, dass wir den Wert des Geldes verloren haben; € 30 = 60 DM, € 100 = 200 DM. Ich denke, wenn Sie die Preise senken um ein neues Modell zu starten das Sie einen größeren Verkauf haben.
Ich hoffe eine Antwort zu empfangen.
Herr Erik xxxxxx
Aus Belgien und Möglicherweise ein neue kunde.
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door ECM »

De "Deutsch Mark" tijd is inmiddels toch wel heel erg lang geleden :roll:
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

Ja, ik weet, maar ik wilde even duidelijk maken dat Eurocenten geen oude centen zijn. Ik reken nog altijd om bij duurdere aankopen en eigenlijk altijd. De Euro heeft het misschien makkelijker gemaakt, maar daarom zeker niet goedkoper. De algemene reactie zal wel als volgt zijn; “En dan, alles wordt duurder”. Ja, dat wel, maar ik denk dat iedereen toch wel voor zijn centen moet werken. En als ik vind dat ik teveel betaal, dan reclameer ik. Dit even gezegd.

Terug naar de helm, ofwel ga ik op korting wachten of eens zien wat de concurrentie aanbiedt. Tenslotte spreek ik over een aankoop van 2 helmen of 1058 €. (42.679 BEF)
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door ECM »

Wees dan blij dat je geen Jappanner bent
1,058.00 EUR = 160,187.82 JPY
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja, het zijn niet de goedkoopste botsmutsen, maar voor mij wel een hele lekkere.
wemalo
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 sep 2006, 09:27

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door wemalo »

Ik heb mijn C2 1,5 jaar geleden 100€ goedkoper kunnen kopen via een actie bij RAD. Er vallen altijd koopjes te doen, gewoon afwachten.
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Patrick V »

Voor wat het waard is:
bij eco motorwear hebben ze 4 & 5 oktober open deur en verkopen schubert helmen met fabriekskorting ook de C3.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

Ik ben bij EKO Motorwear gaan kijken daar het me tijdens de opendeur niet gaat lukken. Het is niet moeilijk een mooie korting van 25 € te geven als je eerst de prijs met 30 € opslaat. Ja, ik overdrijf niet. Ik ben even gaan vergelijken, de Schubert C3 zilverkleurig staat nu in de winkel aan 559 € geprijsd. Bij Hein Gericke staat dezelfde aan 529 €. Geen klein verschil! En dat voor een winkel die zogezegd aan inkoopprijzen verkoopt. Neen, niet voor mij. Het is een mooie zaak die heel veel te bieden heeft, maar wees op uw hoede en ken de prijzen.
tibogs-er
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 okt 2004, 22:43

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door tibogs-er »

Bij RAD zijn er een paar binnen gekomen : http://www.rad.eu/nl/c/p/21535-schubert ... -zwart.htm
BMW-4-Ever
Berichten: 152
Lid geworden op: 06 mei 2008, 21:12

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door BMW-4-Ever »

En volgens goed gebruik heeft BMW hem ook weer geadopteerd en omgedoopt naar Sytem-5, KLIK

Wel in leuke kleuren :grin:

Groeten,
Erik
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

Zo te zien zijn de prijzen bij RAD ook al opgeslagen. Dat is ook een mannier om je nieuwste product te lanceren. Denkt men echt dat we zo dom zijn en geen prijzen vergelijken!
BMW-4-Ever
Berichten: 152
Lid geworden op: 06 mei 2008, 21:12

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door BMW-4-Ever »

En met de komst van de C3 gaat de C@ natuurlijk in de uitverkoop :pirat:

Dus als iemand nog een C2 in de aanbieding zou willen kopen, kijk eens hier: http://www.motozoom.nl/indexNieuwsbrief ... mer=203030

Groeten,
Erik
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

‘t Is stil geworden rond deze topic. Is er niemand die de helm heeft gekocht en zijn ervaringen wil delen?
Het verslag van PVDK na zijn kusje met het asfalt is niet echt lovend. Misschien wel een stille helm, maar is hij wel zo veilig?!?
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Toedel »

Natuurlijk voldoet de C3 ruimschoots aan de geldende ECE R22.05 norm.
Motorrad heeft de C3 getest met hun standaardtesten (bij maar liefst -20°C) en hij kwam er goed uit.
Eén van die testen bestaat er overigens in de helm op het kinstuk te laten vallen. No problemo.
Maar de meeste ongevallen lijken natuurlijk niet op die standaardtesten...

De test is na te lezen in Motorrad nummer 21/2008.
Of hier : http://www.motorradonline.de/archiv/mot ... 312001.htm

Overigens is de overeenkomstige BMW helm de System 6, niet System 5 ...
Foto's van de System 6 vind je hier (wellicht ook wel elders) :
http://www.dutchman.org.uk/2008.htm#bmw6
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Iceman
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mar 2008, 21:10
Locatie: Zwevegem

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Iceman »

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een C3 en ik vind dit toch een goede helm.
Mijn vorige was bmw's systeem helm V en ik moet zeggen dat ik de schuberth beter vind
Plaats reactie