zumo - Bluetooth headset

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
ray1
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:38
Locatie: Schoten

zumo - Bluetooth headset

Bericht door ray1 »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met, ik heb juist op mijn zumo 550 versie 4.40 gezet mijn gsm heeft hij gevonden maar mijn headset vind hij niet meer (cardo midland) voor de update was dat geen probleem. wat nu :-(
oberon
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mar 2008, 18:38

Re: zumo - Bluetooth headset

Bericht door oberon »

Is de batterij nog opgeladen?
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Re: zumo - Bluetooth headset

Bericht door Marc451814882 »

Alhoewel er "echte experten" zijn ken ik uw probleem uit ervaring.
Ik heb het als volgt opgelost:
Ben gaan zoeken op het internet naar de matrix van de Zumo. Daarin staan alle mappen die uw zumo rijk is met respectievelijk per map welke file er in zit. En of deze file misbaar/upgradeable of onvervangbaar is.

Ik heb in de map (die op de Zumo staat)
\garmin\remoteSW\ de file 006B055303.GCD gevonden.

Volgens de matrix is dat het stukje software dat verantwoordelijk is voor uw bluetooth verbinding.

Van zodra ik beginnen upgraden ben (veel eerdere versies dan de laatste)via internet zijn de problemen door u omschreven bij mij eveneens opgetreden.

Momenteel kunnen er van internet bij mijn weten een drietal versies van deze file gedownload worden namelijk:
BT V2.4
BT V3.00
BT V3.10.

Ik heb er terug de 006B055303.GCD van versie 2.4 opgezet en al mijn problemen zijn opgelost. De midland werkt correct en de gsm werkt correct. Via zumo( want bij de laatste versie van Scala-rider kun je de gsm rechtstreeks aan je midland koppelen.

Dus eerst zorgen dat je alle versie's van het internet plukt en op de harde schijf van de PC zetten.
Daarna, terwijl de zumo via de USB aan de PC aangesloten is de huidige 006B055303.GCD van je zumo wippen. Onmiddellijk de 006B055303.GCD van een vorige versie van je harde schijf op dezelfde plaats op je zumo zetten.
Zumo heropstarten en proefdraaien.
De echte experten zijn te vinden op http://forum.gps-expert.nl/

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
oberon
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mar 2008, 18:38

Re: zumo - Bluetooth headset

Bericht door oberon »

Ik heb op mijn zumo 550 nu ook de 4.4 (van de 4.3)opgezet met de webupdater en mijn cardo scala rider blijft herkend (moest zelfs niet opnieuw koppelen)
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Re: zumo - Bluetooth headset

Bericht door Marc451814882 »

Tja...
de wegen van de informatica zijn soms ondoorgrondelijk hé :lol:

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
marcfruytier
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jul 2008, 18:41
Locatie: stekene

Re: zumo - Bluetooth headset

Bericht door marcfruytier »

Hallo motofanaten,

zit met probleem ivm.mijn zumo 550, zonder sd-kaart alles snel en vlot, met de kaart erin véél trager om te ontvangen van routes. Al binnen gedaan naar garmin en bleek dat ze mijn kaart met mp3 leeg gemaakt hebben, dus géén muziek meer. Terug een 350 singels opgezet met zelfde probleem als gevolg ???
WIE HEEFT DIT OOK AL ONDERVONDEN EN WAT STAAT MIJ TE DOEN ??

GRAAG MET BEETJE UITLEG AUB.

:lol: VRIENDELIJKE GROETEN?

MARC
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: zumo - Bluetooth headset

Bericht door tweecilinderke »

staan bij mij toch ook een 400 liedjes op zunne.
Maar ik zet ze niet in de zumo maar heb een appart foldertje op mijn zd kaart met de naam mp3 en tot hiert toe geen probleem :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
marcfruytier
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jul 2008, 18:41
Locatie: stekene

Re: zumo - Bluetooth headset

Bericht door marcfruytier »

:lol: bedankt voor deze tips, maar vind het toch nie echt normaal. Vind géén gegevens die dit beschrijven.
Greetz,

Marc
Plaats reactie